Robin S – Show me love

In mijn uitgaanstijd was ik (hard)rocker. Mijn vriendenkring bestond toen uitsluitend uit mannen en vrouwen die graag het gitaargeweld aanhoorden, en ook af en toe een heftig optredentje meepikten. Het was toen absoluut not done dat je in een discotheek op de dansvloer ging mee"dansen", want dan was je een mietje en werd je uitgelachen.

Nu schaam ik mij er absoluut niet meer voor, want bewegen op muziek (want écht dansen kan je het niet noemen) doe ik graag. Akkoord, meestal heb ik enkele glaasjes bier nodig om de drempelvrees te overwinnen. Want ik heb het idee dat ik door m'n slungelachtige lichaam (73kg voor 1,85 hoogtemeters) een mal figuur sla op de dansvloer. Zoals ik al zei…bewegen op de dansvloer, hèhèhè!

Naar dansmuziek hoef je in mijn platen- en cdcollectie niet te zoeken. Maar als ik bepaalde liedjes hoor, beginnen al mijn ledematen naar beweging te snakken.
Dit liedje van Robin S is er zo eentje, daar kan ik niet op stil blijven zitten…Je kan het nauwelijks merken dat het uit 1993 komt…

http://www.youtube.com/v/Lwaxy3KCfgQ?fs=1
 

Muzikale groetjes!

Billy

28 thoughts on “Robin S – Show me love

  1. Inderdaad ” the hard way ” zals we die nu noemen . Billy , Ollie zal sterven in zijn jeans ! het enige wat Ollie niet meer heeft is zijn lang en veel haar !
    Maar rock zal Ollie nooit afwijzen !
    deze zomer zeker de WO I route doen maar zeker de tijd nemen voor een gezellige klap en hapje en drank ! Wie gaat mee ?

  2. Mmm..mijn genre is het niet! Weet je trouwens dat de Stones volgend jaar weer op tournee gaat? Misschien iets voor jou? Gertom gaat wel een kaartje bemachtigen…is wel een rockerfan…
    Fijne avond hoor!

  3. Ik was niet van de dansvloer te slaan, rock en roll twist foxtrot alles kwam voorbij, intussen is dat wel minder. Dus dat je bij bepaald ritme niet stil kan blijven zitten begrijp ik.
    Groetjes.

  4. Heerlijk leuk logje billy , ik zie het haast zo voor me en toch benieuwd 🙂 Dat liedje heb ik enige malen staan op shaken , oh my god ja … Jouw muzieksmaak is ondertss al heel wat verbreed sinds je jeugdjaren mag je stellen en des te beter vr de lezer die mag meeleren, always in for music as you know ,dusss muzikale groetjes terug x

  5. Ik was, ben en blijf rocker vrees ik. Wil niet zeggen dat ik niet naar andere muziek luister, want mijn collectie is net zo uitgebreid als mijn fantasie.
    Dansen kan ik wel. Vroeger dansden we de sterren van de hemel 😀

  6. Oh heb je daar een filmpje van Billy? Dat je beweegt op muziek bedoel ik? Dat lijkt me grappig. Ik ben iemand die -ik denk dat het door de Braziliaanse trommelgroep waar ik in gezeten heb- moeite heb om stil te blijven zitten. Hoewel ik doorgaans niet graag op het podium sta, dans ik overal en zonder wijntje. Ook in de huiskamer en achter de stofzuiger.

  7. Grappig Billy, als jij het over een of andere artiest hebt, dan denk ik vaak: Nooit van gehoord!! Maar dan hoor ik de muziek en dan komt er toch iets vagelijks bekends langszweven. Leuk dat je af en toe een beetje (jeugd)sentiment naar boven weet te halen!

  8. ik denk dat m’n nichtjes daar misschien wel een filmpje van hebben, maar het is niet voor uitzending geschikt… 😉
    Een Braziliaanse trommelgroep? Dàt lijkt me nu écht iets voor mij, ik ben nl. gek op drums en getokkel, altijd spijt gehad dat ik het niet geleerd heb.
    En bij het stofzuigen gebruik ik ook af en toe de steel als luchtgitaar!
    😀

  9. Zeker weten! Ik woonde dichtbij een discotheek waar elk weekend een artiest op kwam treden. Vaak van die eendagsvliegen, maar soms ook grote artiesten en zo heb ik Robin S. live mogen aanschouwen.

  10. in het weekend vond je me in disco’s tussen al die hete stampende swingende jonge dames, niet dat ze me opmerkten.
    Thuis draaide ik andere muziek zoals punk new wave, progrock, metal, enz.
    Ik heb altijd een brede muzikale smaak gehad en dat probeer ik te houden.

  11. Dit is nu net een liedje wat niet echt wat met me doet… Ik was meer van Nirvana en Green Day… Rock dus 😉 Met een zwaar shaggie op mijn lip en een shirt van kurt cobain, een spijkerbroek met wijde pijpen en ingezette bloemetjesstof… Like the 70’s flower power… Ik ben echt wat te laat geboren hahahaa…

  12. Wat dat betreft heeft ouder worden wel zijn voordelen he Billy. Op die leeftijd trek je je nog van alles aan. Maar Ik begrijp precies wat je bedoeld. Hier was je of soul, dat was disco of blues. Soul waren de wijde pijpen met van die bolle schoenen en een zundapp en blues was alles wat wij goed vonden. en een puch met een hoog stuur.

  13. wat heb jij geluk man, zoveel eten en drinken en zo slank.
    Wou dat ik ook zo’n lichaam had
    ik zou moeten eten zoals u, dan woog ik 100 kilo
    het leven is niet rechtvaardig zeg
    nog een fijne week en deze week geen regen maar koude
    groetjes

dit vind jij er van...

