Weekendverslag 11 t/m 14 november

Donderdag (Wapenstilstand) waren we uitgenodigd bij m'n broer, om daar te eten, naar aanleiding van de verjaardag van hun jongste dochter. Na een uitgebreid aperitief, werden we  vergast op opgevulde kalkoen, met een rijke keuze aan groentjes. Daarna kregen we koffie met gebak. Tussendoor werd er ook geskyped met hun oudste dochter (mijn petekind), die momenteen nog in Taiwan verblijft voor haar bijscholing chinees. Ze stelt het heel goed daar, en ook de resultaten in haar school zijn prima. Op één van de laatste toetsen haalde ze zelfs 100%!
Na vele gesprekken en gelach aan tafel, werd er een einde gebreid aan een lange dag…

Vrijdag kwam schoonbroer om in de oude slaapkamer van onze zoon laminaat te leggen. Tegen de middag waren we daarmee klaar. In de namiddag om koffie naar schoonmoeder, boodschappen, wat tv kijken. En 's avonds zijn we naar een gratis bluesoptreden geweest in café de Vaderlander in Huise. Groepje viel wel mee, maar de omkadering viel tegen. Geen podium, slechte klank, een rokerig café waar we uiteindelijk met stinkende kleren en jeukende ogen na het optreden huiswaarts trokken.

Zaterdag werden wij tegen 's middags bij onze vrienden verwacht, om samen mosselen te eten. Het heeft ons goed gesmaakt. Daarna vielen we aan het kaarten. Leuke namiddag dus! 's Avonds lekker thuis gebleven, en kon ik bijbenen in weblogland…

Zondagmorgen ben ik een uurtje gaan zwemmen, en daarna het gebruikelijke bezoekje aan mijn moeder. Tegen de middag verwachtten wij ditmaal onze vrienden om bij ons te komen eten. Met wild op het menu. Maar omdat wij niet allemaal dezelfde smaak hebben, had vrouwlief heel wat werk om aan iedereen te voldoen. Onze vriend en vrouwlief hadden hazenrug, voor mij werd fazant geserveerd, en onze vriendin kreeg kikkerbilletjes voorgeschoteld. Na de maaltijd werden we bij schoonzus uitgenodigd voor de koffie, en daar vielen we opnieuw aan de kaart.
's Avonds was er voetbal op tv, de jaarlijkse derby tussen onze stadsploeg Zulte-Waregem en KV Kortrijk. Die eindigde op een billijk gelijkspel, al kwam het doelpunt van Kortrijk wel duidelijk voort uit buitenspel.
En zo werd ons weekend uitgewuifd…

Groetjes!

Billy

28 gedachtes over “Weekendverslag 11 t/m 14 november

  1. geen wateroverlast?
    ik moest toch wel even gniffelen toen ik las dat je vriend en vrouw een hazenrug en je vriendin kikkerbilletjes hadden, zag het al voor me.
    dan kwam jij als fazant er nog redelijk vanaf 🙂

  2. Godverdomme zeg Hazerug ? lekker hé. Wat zeg je van de Racing ? En Zulte – Waregem , de vader van sammy Bossut is mijn trouwste klant ! En tussen haakjes , zuiver buitenspel ! gelijk hebt ge !
    En Ollie is een … Liverpool FC supporter en het is voor het moment huilen!

  3. Jammie…kikkerbilletjes…hahahaha! Ik heb het weleens gegeten, smaakte naar een malse kip…vies was het dus niet! Je hebt weer een goed weekend gehad man…gaat het ook goed met je moeder?
    Fijne dag verder!

  4. Wat een leuke woorden allemaal!!! ‘Werden wij vergast’ hahaha.
    En groentjes klinken leuker dan groenten. Schoonbroer kennen wij hier ook niet (zwager) Vielen we aan het kaarten?
    ps.Wat een culinair weekend Billy.
    Groet Karin

  5. een bijzondere studie, en dan nog opmerkelijke resultaten, want zeg nu zelf…ken jij iemand die in hogere studies het maximum haalde?
    Toch wel iets om trots op te zijn

  6. Hallohallo, ik ben er weer, weer druk geweest…
    heb even gelezen wat je allemaal gedaan hebt, ik hoop voor je dat het op je werk in orde komt, tenminste dat je nog met plezier kunt gaan in ieder geval.
    Nou je vrouw is er maar druk mee, ik krijg de indruk dat ze heerlijk kan koken, top hoor!! daar heb ik het geduld niet voor….

  7. Jeetje, hoe doe je dat toch om elk weekend zo vol te krijgen, hahaha echt ik bewonder je erom hoor, het zou mij Te druk zijn eerlijk gezegd!
    Als je maar geniet is het goed 😀 Live life to the fullest 😀
    XXX

  8. grijnsss wij waren ook uitgenodigd voor een etentje bij vrienden dit weekend en zondag kwam onze surinaase vriend heerlijk eten brengen.een super druk weekende en de aankomende word ook mega druk maar wel gezellig.
    knuffff

dit vind jij er van...

