Midweek

Nee, ik ga er niet op uit hoor, de titel is er enkel om aan te duiden dat we midden de week zitten. Deze keer niet midden de werkweek, want vanavond is al mijn laatste werknachtje. Morgen "vieren" we nl. Wapenstilstand, en dan heeft een groot deel van de bevolking vrijaf. En dat geldt dan ook voor vrijdag, die een vrijafbrugje maakt naar het weekend. Een lang weekend dus.

Gisteren werd ik op m'n werk verwacht voor een gesprek over de jobinhoud die ze voor mij in petto hebben vanaf januari. Veel keuze heb ik niet, het is kiezen of delen. Vanaf januari blijf ik dus wel in de nacht werken (gelukkig!), maar de functie is een stapje lager. De verloning is dat ook, en nog geen klein beetje zelfs (€ 1,80 per uur), maar gelukkig wordt het loonverschil tussen wat ik nu verdien en m'n toekomstig loon voor 2,5 jaar als aparte premie bijbetaald. We zien wel wat het geeft…

Gisteravond had ik (op kosten van mijn werkgever) ook het eerste deel van een cursus over online sociale netwerken, chat, Ebay,…enz. We werden wijs gemaakt in de wereld van Hotmail, Windows Live, Twitter, en zelfs in het wereldje van het bloggen (via WordPress). En meteen ook op de gevaren ervan gewezen. Ik moet zeggen dat ik weinig heb bijgeleerd, van Hotmail en Windows Live wist ik het meeste al, en de rest gebruik ik zelf niet. WordPress zelf heeft me wel gecharmeerd, ik wist zelfs niet dat je er een gratis blog kon aanmaken. Mocht ik overwegen om web-log.nl te verlaten, is het zeker een alternatief.

Maar terug naar het komende weekend. Wapenstilstand. Dan mogen we bij m'n broer eten, en wordt er een Skype-sessie gepland met hun dochter die nog steeds in Taiwan zit. Van oorlog en vrede is er dus weinig te merken. Op Ollie's blog staat wel een mooi logje erover, zelf heb ik er vorige jaren al wat aandacht aan besteed en hoeft het niet telkens meer herhaald te worden. Nooit meer oorlog graag!

Liefs,

Billy

22 gedachtes over “Midweek

  1. Wat is dat allemaal toch met die bezuinigingen. Enfin met de premies erbij …
    Wist niet dat je voor sommige logs moet betalen !
    Beloofd is beloofd , als het weer warmer wordt trekken we er eens op uit , langs de oorlogsroute en culinair is er ook bij !
    Bedankt voor de verwijzing !
    En prettig lang weekeinde Billy !

  2. Er was niet veel te kiezen maar toch heb je (volgens mij) de beste keuze gemaakt. En gedurende die 2,5 jaar zie je inderdaad wel wat er op je pad komt.
    Geniet maar van je lange weekend! Nederland was neutraal tijdens WOI dus op onze oorlogsbegraafplaatsen liggen vooral gevallenen uit WOII. Als je dat zo ziet is het bijna niet voor te stellen: zóveel jonge mensenlevens. Jongens nog vaak.
    Huiveringwekkend mooi gedicht: ‘In Flanders Fields’.

  3. ik dacht dat WordPress sowieso betalend was, Ollie. Maar dat geldt enkel voor de uitgebreide versie. Met de basisversie kom je al heel ver. En ik dacht dat je ook je eigen domein moest hebben om met WordPress te werken.
    Lijkt me een prima plan voor volgende zomer, Ollie!
    Jij ook een fijn weekend!

  4. Ja, ik ben de vorige jaren te weten gekomen dat het in Nederland een gewone werkdag is.
    Ik ben blij dat je de tijd nam om de links eens te bekijken, Lien. Oorlog is zo compleet zinloos, en altijd worden verkeerde slachtoffers gemaakt onder gewone mensen… Luister vooral ook eens naar het lied van Willem Vermandere, ook al is het dialect.
    Groetjes!

  5. pfff, das echt wel veel dat je minder per uur verdient, gelukkig wordt het voorlopig nog bijbetaalt, maar dan nog..
    over social networking zou ik ook niet veel meer bijleren denk ik :p
    En wordpress lijkt me idd een goed alternatief. De nieuwe software van weblog is trouwens vrij hard afgekeken van wordpress 😉

  6. Vooral dat laatste onderschrijf ik Billy en dat is eigenlijk ook de opzet van zulke herdenkingen om de mensen eraan te herinneren hoe erg oorlog is.
    Ik zou zeggen, veel plezier met je lang weekend.
    Gr. J@n.

  7. Heerlijk zo af en toe een lang weekend vrij. Dan zullen er in het weekend hier weer veel Belgische kentekens te zien zijn. We zitten n.l nog geen 15 km. van de grens en met deze dagen krijgen we hiet veel extra winkelend publiek.
    Groetjes.

  8. SLuit me volledig bij je laatste zin aan hoor , nooit meer oorlog asjeblieffffff maja .. we begin met ons zelf en dus zeg ik je , veeeeeeeeeeel genietens van je wel-verdiende , verlengt wk .. en goed dat je toch in je ritme mag blijven op je werk .. groetjes x

  9. En dan mag je nog blij zijn dat je in de ploegen werkt Billy. Dan heb je ook nog toeslag en dergelijke.
    Geniet iig van je lange w-end. Dat krijg je namelijk voor nietys !
    Groetjes

  10. LOL, toch wel grappig als je dan toch weer iets nieuws ontdekt tijdens zo’n cursus, maar ze zijn er nog, mensen die het niet weten of kennen daarnaast kunnen, dus je weet het nooit!
    Van WordPress wist ik wel overigens, de rest, ach, ik weet wat ik wil weten en dat is voldoende 😉
    XXX

  11. Je kunt in elk geval je baan behouden, hetzij op een andere manier…
    Hier in NL hebben we geen vrije dag. Vandaag is het Sint Maarten, 11 november en gaan de kids met lampionnen langs de deuren…
    Oorlog, die laatste zin is meer dan genoeg… Geen oorlog meer…

  12. Skypen is zo leuk, wij gebruiken het ook regelmatig als Gertom in het buitenland is…ideaal! Maar ja er zijn nog steeds landen waar de corruptie hoog in vaandel staat en waar Skypen is verboden…over oorlog gesproken..

  13. Hoi Billy, fijn een lang weekend vrij en het zal wel wennen zijn je nieuwe functie en betaling daarbij…gelukkig heb je je baan nog en dat je je nachtdiensten hebt…zet ‘m op joh, groetjes en liefs, Bettje

  14. Zo lang je je baan mag blijven behouden, kan je blijven genieten van het leven. Je begrijpt best wel wat ik bedoel. Jouw blogs en die van anderen over W.O.I heeft wel indruk op mij gemaakt. Ik ga je groeten Billy en jou een goed weekend toewensen.
    Grtz
    Mara

  15. dag Billy
    hopelijk staan jullie niet met de voetjes in het water, wat een weertje zeg, en ik denk niet dat je op de fiets bent gekropen deze dagen
    veel keuze heb je inderdaad niet qua job, en op die leeftijd ook niet veel keuze om te veranderen. Ik hoop dat je het goed mag stellen
    nog een fijne week en nu geen vakantie meer tot Kerst
    groetjes

  16. Wapenstilstand…. kennen we hier niet. Wel lekker een heel lang weekend.
    Fijn dat het loonverschil nog even wordt gecompenseerd en ja wie weet hoe het er daarna weer voorstaat. Voorlopig kun je in de nachtdienst blijven werken, iets wat jij graag doet……. En das fijn!
    groeten Inge

  17. Ik gebruik wordpress en ben er erg tevreden over, en btaal natuurlijk geen rode cent!
    Heerlijk zo’n lang weekend, je zult er wel van genoten hebben Billy!
    Wapenstalstand kennen we hier niet, maar nooit meer oorlog lijkt me een goeie!
    groetjes,
    Elmar

  18. Wapenstilstand, goed hoor, mogen ze hier ook wel invoeren. Ik had er nog nooit van gehoord. Van WordPress wel, goed he!! Ik heb ook nog steeds de gratis versie. Mocht je nog eens willen veranderen dan beveel ik je dit van harte aan. En helemaal self hosted, dan pas heb je echt je eigen site.

dit vind jij er van...

