Nog meer slecht nieuws

Gisteravond kreeg ik een dreun van jewelste op m’n werk!

Ik moest tegen 19u op m’n werk zijn, voor een gesprek met m’n leidinggevenden over de organisatie voor volgend jaar. Ik kreeg er te horen dat het werkvolume uit onze werkplaats bijna volledig overgeheveld wordt naar een andere werkplaats. Hun uitleg ervoor is dat er te weinig werk is om onze werkplaats nog aan te houden, en de kosten voor het overkoepelend personeel (ploegchefs, procesverantwoordelijken en monteurs) te hoog is. En dus kreeg ik te horen dat er voor mij geen plaats meer is, toch niet in mijn huidige functie (ploegchef) in de nachtploeg.

Nu had ik wel enkele reorganisaties verwacht, maar dat mijn job op de helling stond was toch een complete verrassing.
Ik kreeg nog 2 voorstellen, waarvoor ik tot het einde van de week de tijd krijg om erover na te denken:

  • een ploegchef-functie in het weekendregime (2 x 12u) in een andere werkplaats
  • een teamverantwoordelijke-functie in 2-ploegenstelsel in mijn huidige werkplaats, met 1 jaar behoud van mijn huidige loon

Ik was compleet van slag na dit nieuws, en ben dan ook gisteravond nog naar huis geweest ipv te werken. Ik zie beide voorstellen eerlijk gezegd niet zitten, al is het misschien beter om één ervan aan te nemen en intussen uit te kijken naar ander werk. Wat aan mijn ouderdom (bijna 49j) vast geen makkie wordt…

Groetjes,

Billy

22 thoughts on “Nog meer slecht nieuws

  1. Reorganisaties , verschrikkelijk ! Zo met de mensen hun (sorry voor de uitdrukking ) kloten spelen ! Als Ollie u mocht helpen of een hint geven ; aanvaard het een van de voorstellen en kijk ondertussen naar iets anders . En juist op het moment dat je moeder… Ollie begrijpt hoe ge je voelt!
    Ps ; 49 jaar is nog geen alarmleeftijd.
    Veel sterkte jongen!

  2. Verschrikkelijk… ik heb het ook door moeten maken. Ik wens het niemand toe… Je gaat vast slapeloze nachten toegemoet. Ik vind wel dat je weinig bedenktijd krijgt voor zo’n grote beslissing…. Sterkte!

  3. Een oud gezegde hier is ” een komt nooit alleen ” In dit geval wel heel akelig. Ik denk ook dat de tweede optie het beste is want 49 is inderdaad best jong maar werkgevers hebben andere maatstaven. Ik hoop dat het allemaal goed komt en wens je het beste toe.
    groetjes.

  4. Dit is inderdaad lelijk nieuws Billy!
    Je zal toch zeker wel een bepaalde tijd uit kunnen werken. of is dat in België niet wettelijk zo geregeld?
    Wat je het beste kunt doen, lijkt mij het tweede voorstel aannemen en in dat jaar heel hard solliciteren en het krijgen van nieuw werk zal bij die leeftijd inderdaad niet meevallen, maar er is toch ook zoiets als ervaring en dat moet toch zeker ook iets waard zijn!
    Ik kan niet anders als je sterkte wensen. Alles komt ook wel in een keer.
    Gr. J@n.

  5. Jeetje wat een K**nieuws zeg!! Ik zou zeker een optie aannemen en inderdaad verder gaan kijken ondertussen. Ik weet absoluut niet hoe de wetgeving in Belgie is op dit gebied, maar ook in Nederland heb je bij het woord reorganisatie erg weinig rechten, helaas. Sterkte!!

  6. Jee…dat is een tegenslag: klap in je gezicht!! Maar je mag ook nog in je handen klappen hoor…je hebt nog werk! Ik zou idd er maar over nadenken om één van die functies aan te nemen en ondertussen desnoods verder kijken…Ik wens je sterkte hoor…!

  7. Ik dacht dat de economie weer een beetje aantrok…maar dit is echt verschrikkelijk inderdaad. Ik kan me voorstellen dat je van slag bent. Ik heb het zelf helaas al eens meegemaakt en bang dat het nog eens gaat gebeuren dus kan me wel inleven, ik wens je veel succes met het nemen van een goede beslissing.
    Sterkte!

  8. O shit, wat erg voor je. Op het werk van mijn maatje gaat het net weer ietsie beter, maar het zag er een paar maanden geleden ook niet goed uit. Jammer dat je zo ver weg woont, anders kon hij misschien hier iets voor je doen.
    Ik geef je gewoon een dikke knuffel…………..

  9. Hai Billy!
    Wat een vreselijk nieuws!!!!!! Bah, wat zal jij je kl*ten voelen!! Heb je al een keuze ( nou ja keuze…) gemaakt? Pfff, zo moeilijk voor je en dan nog je moeder……Het zal allemaal zwaar zijn, zeg! Ik kan niet veel meer doen dan aan je denken!
    Hou je taai xxx

  10. Pfffff jeetje Billy, ik weet het niet, optie twee klinkt als de beste maar kun je dat ook, je word toch even terug gezet in functie, maar terug naar 24 uren per week is wellicht te weinig, je bent toch wat gewend en aanhalen moeten we allemaal met die broekriem, maar dit?
    In je hart moet je kijken Billy, maak de keuze vanuit je hart en alles sal reg komme! Geloof daarin, vertrouw daarop, wat er ook is tussen hemel en aarde, het zal goed komen!
    Heel veel sterkte met jouw keuze in deze
    XXX

  11. pff, lastige situatie, ik zou 1 van de twee voorstellen aannemen en dan ondertussen zoeken naar iets dat je beter ligt. Veel succes in ieder geval met de beslissing en de eventuele zoektocht naar iets nieuw.

  12. Jemig Billy, dus eigenlijk zit je net als ik, ik ga ook ander werk doen binnen mijn organisatie, tweede keuze, maar eigenlijk geen keuze, want als je in de WW komt lig je er voorgoed uit op onze leeftijd. Ik solliciteer me blauw, maar dat levert niets op.

    Mijn manager gaf niet echt toe dat ze fout zat, maar als je haar een beetje kent verzon ze een smoesje waarmee ze zich eruit praatte. maar ze heeft zo geblunderd en ze is volgens mij doodsbenauwd voor me want wat dat betreft heb ik het net even meer op een rijtje dan zij.
    En ipv haar voordeel ermee te doen probeerde ze me eruit te werken.

    Maar jij hebt gekozen toch? want je doet nu een opleiding? En voor hoelang ben je veilig? Mijn advocaat zei: ze bieden je een keuze, maar je hebt geen keuze……en daar had hij hartstikke gelijk in. Op onze leeftijd (daar is ie weer) is het een stug klimaat op de arbeidsmarkt, dus elke maand dat je werkt is meegenomen!

    Ik hoop dat je wel gelukkig bent nu en met plezier naar je werk gaat, want dat is het allerbelangrijkste. Succes!

    • ik heb gekozen voor die 2e optie, maar ik mocht dan toch in de nachtploeg blijven. Dat verzoet de “degradatie” wat, maar als ik merk hoe mijn collega’s eruit komen, dan blijft het me dwars zitten…

      • Ik denk dat zoiets altijd blijft wringen, zeker als je zelf gerechtigheid hoog in het vaandel hebt staan. Bij mij viel vandaag het kwartje dat de baan die ik in maart krijg ten koste gaat van een geweldig leuke collega waar ik graag mee samenwerk, ene leuke meid, heel succesvol in haar werk, maar haar contract zal niet verlengt worden, en ik weet niet wat ik moet doen, haar waarschuwen of niet………dan maakt het mijn ‘overwinning’ zo wrang.

        het bedrijfsleven blijft een jungle. Als ik ooit manager word, doe ik het zeker anders. Dan zal de mens meer centraal staan.

dit vind jij er van...

