Heerlijke zaterdag

Vanmorgen relatief lang geslapen, en toen hebben we ons langzaam klaargemaakt om er op uit te trekken.
Regenachtig weer, veel wind en koud. Je moet al gek zijn om op zo'n moment naar zee te willen. En je raadt het al…wij zijn zo gek!
Eigenlijk gaan we liever naar zee als het zo'n weer is, dan als het warm en drukkend is. Het is dan ook veel rustiger aan de kust, en je kan dan lekker uitwaaien.

Om iets om handen te hebben, had ik een wandeling uitgestoken in De Haan. De Duinbossenwandeling. Eerst door de villawijken van De Haan, waarna we via het bos op het strand belandden. Dit gevolgd tot in Wenduine, waar we tijdens een wat heviger regenintermezzo genoten van een lichte maaltijd. Ik nam een omelet met ham, en vrouwlief een croque madamme. Ik had er een plaatselijk biertje bij, een "Strandjuttersbier Mong de Vos". Een stevige (bruine!) tripel van 9,2 alc.vol. Hartverwarmend!

Daarna onze weg vervolgd, voornamelijk het bospad tussen de Koninklijke Baan en de Driftweg volgend. Een mooie en makkelijke wandeling. Ik had m'n camera bij, en heb er o.a. volgende foto's van:

mooi laantje in De Haan, met een duidelijk zicht op de villa'sP1040156

 

ook de beroemde Einstein kende De Haan…P1040157

 

de ingang van het bosP1040158

 

en toen kwamen we aan het strandP1040159

 aan de "Rotonde" en het "Prins Albertpark"  P1040165

 de "Spioenkop"P1040168

 
de molen in WenduineP1040169

 

tussen de bomen door, zicht op de watertorenP1040170

 nog een zicht op het kronkelende bospadjeP1040171

 

Na onze wandeling zijn we nog iets gaan drinken in "de Torre", onze favoriete horecazaak àls we in De Haan belanden.

Daarna huiswaarts gekeerd, en vanavond samen hinderagout gegeten, met een lekker glaasje rode wijn erbij. En nu genietend van een rustige zaterdagavond. Voelt wel heerlijk aan…

Groetjes!

Billy

♥

20 gedachtes over “Heerlijke zaterdag

  1. Erg stoer van jullie om met dit weer zo’n buitendag te hebben! Ik moet zeggen dat ik met dit weer ook liever aan het strand ben en niet als het hoogzomer is.

  2. Bij zulk ruig weer kan het best mooi zijn om uit te waaien op het strand, en daarna een lekker etentje samen. Je had het weer goed voor elkaar Billy.
    Groetjes.

  3. Dat klinkt als een heerlijk stranddagje, maar dan anders haha! Op de foto’s ziet het er mooi uit. Maarre, kun je na een biertje van 9,2 alc.vol nog wel zo’n eind wandelen? Ik zou in plaats daarvan een dutje gaan doen in het eerste de beste hotel dat ik onderweg tegenkwam 😉
    (OT: ja, ik kwam erachter dat alleen web-loggers bij mij konden reageren. Maar gelukkig is het nu opgelost. Suc6 ermee!)

  4. Ach Billy, dat klinkt weer heerlijk genietbaar! Lekker he, om met dat weer even uit te waaien! Ik heb ook zo mijn voorkeuren, bij storm en wind lonkt het strand, bij regen het bos…
    De foto’s zijn erg mooi en geven het weer goed weer!

  5. als kind ging ik elk jaar naar wenduine, ik heb heel leuke herinneringen van daar 🙂
    Ik vind het idd ook leuker om op momenten te gaan dat het niet al te druk is.

  6. dag Billy
    ik ga ook graag in de winter naar zee.
    Niet veel volk,, geen files, niet zoeken voor een parkeerplaatsje, maar nu vind ik het weer iets te slecht
    maar ja, Billy trekt zich daar niets van aan
    fijne week en smakelijk

  7. Ik geniet deze tijd van het jaar veel meer op het strand dan in de zomer. Juist omdat de zee zo heerlijk tekeer kan gaan. Diep in de kraag gedoken lekker wandelen en dan opwarmen met chocolademelk of kruidenbitter… Het ultieme herfstgevoel! Mooi om weer eens wat foto’s van je te zien!

  8. Heerlijk hoor om met een regenachtige dag naar het strand te gaan! Het strand is mijn favoriet…. moet er eens meer tijd voor gaan maken 😀
    leuk dat je bij mijn weblog langskwam (steekjelos)
    groetjes, Hilda

  9. Heerlijk Billy je hebt me mee laten genieten als levensgenieter en dat heb jij ook gedaan dit weekend. Vooral de vierde foto sprak mij bijzonder aan. DE BELONING die je kreeg, het uitzicht op de Noordzee. Zou je mij die foto in original quality aan mij kunnen mailen. Zowel Albert als ik vinden hem echt mooi. De Noordzeekust heeft toch wel wat met die duinen als je dat vergelijkt met de kust aan de Middellandse Zee. Totaal geen duinen.
    Ik wens je een fijne werkweek toe Billy.
    Adios
    Mara

  10. leuke fotos Billy.. en indd een heerlijk weekeind… lekker genieten zo samen… kan me voorstellen dat dat lekker ontspannen is aan het strand…
    enne, onze nu net getrouwde log vriendin, leek zeker op die foto 😉
    xxxxx

  11. Mooie wandeling hoor, de Haan, daar ben ik ook wel eens op vakantie geweest en hebben we veel gewandeld. De Panne vond ik eigenlijk leuker, daar was wat meer leven in de brouwerij.
    Maar het liefst ga ik naar Werchter…droom…oh ik dwaal af sorry,
    ik kan me voorstellen dat je een relaxt weekend achter de rug hebt, ondanks de inspanning.
    groetjes!

dit vind jij er van...

