donderdagse dingen

 

Vandaag werkte ik de namiddagploeg. Van gisteren de nachtploeg naar vandaag de namiddagploeg, was deze voormiddag dus een korte slaapsessie. Na 5 uurtjes slaap weer op, snelle was en hap, en daarna weer op naar het werk. Voordeel is dat ik nu dit logje kan typen op een voor mij wel ongebruikelijk uur.
En morgen kan ik weer uitslapen, en na opnieuw een namiddagje werken morgenavond al het weekend ingaan. Een langer weekend dan ik gewoonlijk heb dus.
En nee, ik heb geen speciale plannen in dat weekend. Het wisselen van ploeg is enkel gebeurd omdat mijn collega ploegchef er niet was vandaag en morgen, en ik in de nachtploeg over wat meer personeel beschik. Zodat het vervangen geen probleem was.

Vandaag werd ook de strafmaat bepaald in de parachutemoord. Ik weet niet of er in Nederland veel ruchtbaarheid gegeven werd aan dit in België toch wel ophefmakend proces. De hoofdpunten ervan kan je hier nalezen.
Ik heb écht medelijden met de schuldig bevonden Els Clottemans. Zij is zonder énig bewijs schuldig bevonden aan moord. Enkel op basis van vermoedens. In een democratisch land vind ik dit niet kunnen. Stel dat zij écht onschuldig is, wat een lijdensweg moet dit niet wezen! Een meisje van 26 jaar oud. Een gebroken leven.
Ik ben er eventjes kapot van…

Groetjes,

Billy

15 gedachtes over “donderdagse dingen

  1. Er is hier nogal wat te doen geweest over die rechtzaak en ik weet niet echt wat ik daar nou over moet denken. Zou die juri dan bestaan uit idioten? Dat kan ik me dus niet voorstellen.
    Gr. J@n.

  2. Inderdaad geen harde bewijzen , is de vrijspraak sans rancune ! Maar ze had eens alles tegen zich , maar dan ook alles , hoe men het onderzoek bekeek , ze kwamen altijd bij haar terecht ! Vreemd ! Maar vrij moest ze zijn !

  3. eerst een profiel van haar laten maken door psychologen en vervolgens tonen tot wat ze in staat is…
    zo kan je van iedereen een moordenaar of psychopaat maken.
    Veel plezier met je langer weekend en wedden dat het nu al volgeboekt staat ?

  4. Ik heb niks van de zaak meegekregen. Geen harde bewijzen en dan toch schuldig bevonden worden… Kan me voorstellen dat je er even af bent.
    Nu nog geen plannen, maar na het weekend volgt vast weer een blog met leuke belevenissen.

  5. Zoals hierboven al vermeld is er hier in Nederland aardig wat ruchtbaarheid aan de parachutemoordzaak gegeven. Gisteravond waren er twee bekende Nederlandse juristen op tv, die uitlegden dat het hier waarschijnlijk niet zo gelopen zou zijn, qua rechtspraak. Zonder welke vorm van bewijs dan ook, alleen op basis van vermoeden en een profiel waarmee je iedereen tot moordenaar kunt bestempelen, het is te gek voor woorden…
    Jullie kennende zal ook dit weekend weer aardig ‘vol’ verlopen, ik hoop dat jullie genieten!

  6. ik vind het ook een vreemde gang van zaken.
    maar in nederland, worden ook regelmatig de verkeerde personen achter slot en grendel gezet.
    alleen die wilders krijgen ze maar niet in het kot.(dat is vlaams toch?)
    een fijn weekend billy, ik weet zeker dat je wel weer wat gaat verzinnen om de komende dagen op goede wijze door te brengen..
    we lezen het wel.
    fijn weekend!!

  7. ik ben het ook niet eens met haar veroordeling. Er is geen enkel hard bewijs, als ze onschuldig is dan is dit idd een leven naar de knoppen. En het toont nog maar eens aan hoe oneerlijk het rechtssysteem is.

  8. ik las afgelopen week er iets over, over die veroordeling, maar veel heb ik er niet van meegekregen. dus kan er ook niet echt een oordeel over geven.
    ik wens je in ieder geval een prettig weekend toe!
    groetjes Patries

  9. Geniet van je lange w-end Billy.
    Je hebt gelijk. Op basis van vermoedens kan je iemand niet opsluiten.
    Sterker, ik vind dat de andere net zoveel motieven hadden om een moord te plegen.
    ZOnder afdoende bewijs mag je nooit iemand opsluiten. De VS is bewijs in hoe ver dit fout kan gaam.

  10. Ik heb het zeker gevolgd. het is ook wel een gruwelijke daad geweest. Ik heb een interview gezien waarin duidelijk werd dat zij het wel moet hebben gedaan. Maar ja, je hebt wel gelijk hoor, zoiets zou hier niet zo snel gebeuren.

  11. hai billy,
    Ja ook hiet was het hot nieuws! Schulig of niet schuldig…???? Ik weet het echt niet. Maar ik weet één ding, dat er hier in nederland ( en Belgie toch ook???) er bewijs hoort te zijn!!! ( Proven Guilty )EN dat was er niet…….Zoveel omschuldige mensen worden mét bewijs, veroordeeld. En dan zij nu zónder bewijs???? Ik weet echt niet of dit juist is!!!!!!!!!!!!!!!!

  12. Ik hoorde over de parachutemoord bij de nieuwsberichten, bizar eigenlijk. Hoe verzin je het? En zit er niet altijd een noodparachute in zo’n pakketje? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar het slchtoffer die 4000 meter naar beneden viel….brbrbrbrbbr.
    Fijn lang weekend Billy

  13. Men mams bracht me op de hoogte van dit proces ja , straf te lezen wat hier staat … hmmm amai op basis van wat ? … en ja erg dat anderen zomaar over een leven mogen beslissen ! een welverdiend wk , regenachtig buiten , laat ons in de warmte binnen schuilen ! mooi wk verder en vele groetjes x

dit vind jij er van...

