Weekendverslag 16 & 17 oktober

Zaterdagnamiddag hadden we vrienden op bezoek, voor een ouderwets kaartnamiddagje. Eerst samen een kopje koffie met taart verorberd, en daarna al vlug aan het wiezen. Het begon eerder rampzalig voor mij, verloor heel wat eurocentjes. Maar tegen het einde aan bleek ik maar 8 eurocent te verliezen. In kaartnormen viel dat nog mee.
Van de kaartnamiddag  ging het over naar een feest. Eerder op de week was een vriend nl. 50 jaar geworden, en zijn vrouw had een verrassingsfeestje georganiseerd zaterdagavond. Met in totaal zo'n 20 man (en vrouw) werd het duchtig gevierd. Vele biertjes en flessen cava gingen eraan, en er werd ook heel wat afgedanst en plezier gemaakt. Een hele leuke avond gehad, en het was dan ook al redelijk vroeg in de morgen (2u30) toen we thuis waren. Omdat we nog geen tijd gehad hadden om de afwas te doen van 's namiddags, stelde ik nog voor om die nog te doen voordat we ons bed opzochten. Wat vrouwlief en ik in een dikke 20 minuten voor elkaar kregen…

Zondagmorgen wat langer uitgeslapen, zodat er van sporten niks meer terecht kwam. Terwijl vrouwlief een 8-tal kilogram mosselen aan het reinigen was kon ik wat rommelen aan de pc. De mosselen waren bestemd om mee te doen naar onze dochter, die op zondagvoormiddag meestal moet werken. Toen ze thuiskwam hebben we samen nog een aperitiefje gedronken, en daarna de mosselen opgegeten, samen met m'n schoonmoeder die we op weg naar dochter opgehaald hadden. Er bleven er evenwel nog genoeg over om hen vandaag ook nog een portie te laten eten. Daarna kwamen m'n oom en tante, samen met mijn moeder langs. Dochter had hen samen uitgenodigd om naar hun huwelijksdvd te kijken.
M'n moeder leek wat verward, blijkbaar zit ze toch in met hetgeen haar te wachten staat, wat eigenlijk wel normaal is.
Vandaag heeft ze trouwens in het ziekenhuis nog een heleboel onderzoeken moeten ondergaan om volgende week maandag de ingreep te laten uitvoeren. Afwachten hoe alles gaat verlopen…

Aan iederen nog bedankt voor de steunbetuigingen en het medeleven!

Groetjes!

Billy

17 gedachtes over “Weekendverslag 16 & 17 oktober

  1. MMmmmm lekker maaltje. Maar zo zie je Billy dat vreugde en verdriet soms dicht bij elkaar liggen.Natuurlijk is het moeilijk voor je moeder maar blijkbaar is ze een sterke vrouw en kan ze toch ook nog genieten gelukkig.
    Groetjes.

  2. Ja, Joke, m’n moeder is wel een sterke vrouw. Heeft ook al heel wat te verduren gehad in haar leven. Maar is een knokker. En genieten doet ze nog dagelijks…

  3. Om half drie ’s nachts de afwas doen? Ik zou wel iets anders kunnen verzinnen op dat tijdstip … 😉
    Maar het lijkt mij inderdaad geen pretje om op 89-jarige leeftijd zo’n heftige ingreep te ondergaan. Een geluk dat jouw moeder een sterke vrouw is, dat zal haar er zeker doorheen slepen, én de steun van haar familie natuurlijk. Billy, alvast sterkte en beterschap gewenst voor je moeder aanstaande maandag.

  4. Heerlijk weekend was het weer hoor, leuk een feest van een 50 jarige vriend! En dan ’s nachts de afwas doen, hoe romantisch!!
    Ik heb even je vorige loge gelezen…heftig hoor voor je moeder…en dat ook op haar leeftijd, geen kleinigheid! Ik kan me voorstellen dat ze daar best van in de war is….heel veel sterkte hoor!
    Fijne avond nog!

  5. Eerst even nog op je vorige log, veel sterkte voor je moeder en jullie, dat is nogal wat op zo’n hoge leeftijd, ik kan me voorstellen dat je erover in zit. Hopelijk is het spoedig en goed achter de rug.
    Een prettig weekend was het verder zo te lezen wel, mosselen heb ik nog niet geprobeerd, trekt me ook niet echt eigenlijk 😉
    groetjes!

  6. VAn harte met die 50 jarige vriend Billy. Het is toch een soort mijlpaal als je 50 wordt.
    Mosselen gaan er bij deze blogger ook goed in. Eigenlijk bijna alles wat uit de ze komt, en eetbaar is.

  7. Fijn dat jullie toch blijven genieten , 8 kilo mosselen das een pak 🙂 Ook ik heb vorige week niet a beweging kunnen doen en dat voel ik … Respekt vr je mama ! Nog een mooie week wens ik jullie toe

  8. Ik vind het erg knap dat je moeder die ingreep nog wìl ondergaan. ER zijn er genoeg die op die leeftijd het ‘laat maar zitten’ gevoel hebben…
    Fijn dat jullie weekend toch weer zo gezellig was Billy.
    Oh, en mosselen, hoort eigenlijk ook op mijn lijstje…

  9. Dag BIlly
    IK hoop het beste voor uw moeder. Ze is al oud om nog een zware operatie te ondergaan.
    Mijn oom van 89 is deze week overleden aan een trombose, op die leeftijd hebben ze vaak niet veel nodig.
    Maar laat ons het beste hopen
    nog een fijne week en veel sterkte
    groetjes christine

  10. Zo te horen heb je weer een heerlijk weekend gehad Billy!
    Hopelijk gaat alles voorspoedig met je moeder, maar wat naar dat dit haar nog moet overkomen op haar leeftijd!
    groetjes,
    Elmar

  11. Kom ik eindelijk weer eens lezen heb je het weer over bier. Wat mij op het bier van de jongste zoon brengt (ja ik weet het ik ben erggggg sloom momenteel) Maar hij is van de zware aparte bieren. Tennminste als ze een bierproeverij houden. Ik kan van dat ene flesje bijna een week eten qua budget, maar dat drukt de pret niet he. Ik las in je vorige stukje dat je moeder niet zulk fijn nieuws heeft gekregen. Ik wens haar en jullie veel sterkte toe. Het is wat he om op die leeftijd dat mee te moeten maken

  12. Moeder heeft de lust nog om er iets aan te laten doen op zeer hoge leeftijd, DAT zegt genoeg Billy. En dat meen ik serieus, ik heb mensen het op veel jongere leeftijd op zien geven, laat maar gaan, heb mijn leven gehad.
    Kortom, Jouw moeder is een zeer sterke vrouw als ik dit zo net las in vorig logje.
    Gelukkig hebben jullie toch een geweldig weekend met haar gehad oa en alle andere feesten en bijeenkomsten ook fantastisch natuurlijk 😀
    XXX

dit vind jij er van...

