Minder goed nieuws

Mijn moeder heeft al een tijdje een knobbeltje in haar borst. Onderzoeken wezen uit dat het om een kwaadaardig gezwelletje gaat, gelukkig heeft ze alert genoeg gereageerd. Betekent wel dat het eruit moet. En dat zal onder plaatselijke verdoving moeten. Gezien haar ouderdom (89) wordt een volledige verdoving blijkbaar niet zo vlug meer toegepast. Daarna volgen een 10-tal bestralingen.

Ze ziet er tegenop, want ze is nogal honkvast tegenwoordig, en gaat niet zo vlug haar appartementje nog uit. Maar het moet nu eenmaal…

Nadat jaren terug baarmoederhalskanker bij haar werd vastgesteld, en met succes bestreden werd, opnieuw een opstoot van die vreselijke ziekte…pfffff!
We hebben er alle hoop in dat het opnieuw goed zal aflopen, maar toch is het erg dat ze dit op haar oude dag nog moet meemaken…

Carpe diem!

Groetjes,

Billy

20 thoughts on “Minder goed nieuws

  1. Hier schrik ik van, dat begrijp je zeker wel.
    Wat akelig voor je moeder dat ze dit nu nog allemaal moet ondergaan. Wens haar veel sterkte met de operatie en de bestralingen. Jullie ook, hou je taai!

  2. wat triestig dat ze al die behandelingen op haar leeftijd moet meemaken, neemt toch een groot deel van de levenskwaliteit weg. Hopelijk komt het allemaal in orde 🙂

  3. Laat de artsen in ieder geval een goede pijnbestrijding geven zelfs al zou ze verslaafd raken lijkt me op deze leeftijd niet zo erg. Sterkte met je moeder Billy.
    Groetjes.

  4. Och Billy, da’s schrikken zeg….heb wel begrepen dat als erop latere/oudere leeftijd de ziekte wordt gevonden, deze beter te bestrijden is omdat de groei door de ouderdom veel minder snel gaat…nu maar hopen dat dit bij jou moeder ook is! Veel sterkte joh en een dikke kus, Bettina

  5. Daar schrik je van! Ik snap heel goed dat je moeder op deze leeftijd honkvast is. Maar het moet inderdaad eenmaal. Wel goed dat ze zo alert was. Groetjes en sterkte Karin.

  6. Ai Billy, dat is schrikken wederom!
    Heel veel sterkte hierbij, voor jou en de jouwen. Het zal niet makkelijk zijn…
    Carpe Diem, ja, we kunnen het niet te vaak zeggen he?
    ~X~X~X~

  7. wat erg voor uw ma, we leven met uw mee.
    Ik heb 15 jaar geleden dezelfde kanker gehad als uw ma; baarmoederhalskanker.
    Gelukkig ben ik er ook door gekomen.
    Laat ons nu weer het beste hopen voor uw ma. Ze is even oud als mijn tante in Brugge.
    Die zijn nog van een sterk ras.
    Mijn advocaat heeft al een aangetekende brief gestuurd, en vrijdag legt hij alles neer bij het gerecht. Mijn ex heeft dan gebeld, maar ik heb neergelegd; Als hij anders niet kan bellen, dan moet hij ook niet bellen. Weer smsje gehad, dat ik hem dood wil, maar ja, dat zijn we ondertussen ook al gewoon.
    zijn dochter is 21 geworden, maar dan hoor je hem niet, geen kaartje, geen smsje, niets, vind ik schandalig, en dat denkt dan van zichzelf dat hij de ideale vader is
    nog veel sterkte deze week
    groetjes

  8. Jeetje Billy … verschieten zeg en idd erg dat dat mensje dit moet meemaken op die leeftijd ! heeeeeeeeel veel sterkte vr jullie allemaal en dat alles mild mag verlopen xx

  9. Ohh…..Billy. Wat een naar nieuws over je moeder!! Bah, eerst al omdat het de 2de keer is en dan op die leeftijd! Wat zal ze nerveus zijn en bang. Heel veel sterkte voor haar en jullie daar!

dit vind jij er van...

