Vreemd begin werkweek

Toen ik maandagavond op mijn werk aankwam, was er in een flits een elektriciteitsuitval. Het komt wel eens vaker voor, vooral bij onweer of zo, maar deze keer was ook het pompstation, dat koelwater naar de extrusielijnen voorziet, uitgevallen. Hierdoor moesten alle machines stilgelegd worden, en hadden we dus al een druk nachtje in het vooruitzicht om alle machines opnieuw op te starten van zodra het pompstation opnieuw in werking was.

Maar dat alles viel nog in het niets vergeleken bij het slechte nieuws dat de plant manager en personeelsdirecteur ons kwamen vertellen. Eén van onze collega's (van één van de dagploegen), had in het weekend een eind aan z'n leven gemaakt. Na een nogal heftige scheiding had hij een hele tijd een nieuwe vriendin. Maar die had in het voorjaar een eind gemaakt aan hun relatie, waardoor hij in een serieuze dip terecht gekomen was. Door het gebrek aan vrienden en sociale contacten is hij die nooit te boven gekomen. Op 46-jarige leeftijd besloot hij er dus een einde aan te maken.
Het deed heel vreemd aan, en ik merkte ook aan iedereen van mijn ploeg dat ze er de hele nacht erg van onder de indruk waren.

Tegen 2u aan waren de meeste lijnen opnieuw in productie, maar het verlies van een collega is voor eeuwig…

Groetjes,

Billy

14 gedachtes over “Vreemd begin werkweek

  1. Mijn TV zegt dat dit voor vele mensen de stoppen doorslaan , men noemt bij ons het vallen van het blad en in de lente …
    En de wet van Murphy …
    Veel sterkte voor jou en je ploeg Billy.

  2. Het leven gaat vaker over poep dan over rozen, en als iemand echt in een dip zit is dat heel erg. Ik hoop niet dat hij kinderen had, want dan is het echt een enorm drama.

  3. Vervelend dat je zo aan je werk moet beginnen. Ja zulk nieuws slaat altijd in als een bom, zeker als je het niet aan ziet komen.
    Frank zegt dat ook altijd….als de blaadjes vallen, krijgen veel mensen het moeilijk. Net of dat de doorslag geeft in een nare periode.

  4. Wat ontzettend tragisch. Zo’n beslissing is onherroepelijk en niet meer terug te draaien en laat de naasten met lege handen achter. En met een heleboel vragen.
    Sterkte Billy!

  5. Als buitenstaander zal ik zo’n beslissing nooit begrijpen. Ik kan me niet voorstellen dat er een moment komt waarop er niks meer is wat je op kan vrolijken. Zo triest! Heel veel sterkte, Billy!

  6. Dat zijn vreselijke berichten he, hier is het hele land van slag door de plotselinge dood van Antony kamerling. Ook hij heeft een einde aan zijn leven gemaakt, acteur, zanger alleskunner. Een leeftijdsgenoot en ook al ken ik hem niet persoonlijk het raakt me wel. Kan me dus heel goed voorstellen dat jullie het slechte nieuws van jullie collega ook een plekje moeten geven…..
    groeten Inge

dit vind jij er van...

