Weekendverslag 11 & 12 september

Zaterdagnamiddag hebben we geprofiteerd van het uitstekende weertje dat voorspeld werd, om met de fietsen op de wagen er op uit te trekken. Deze keer hadden we gekozen om de Rode Geul route te rijden. Deze ligt in het noorden van de provincie Oost-Vlaanderen, en was toch een klein uurtje rijden van onze woonplaats. Rond 14u waren we aangekomen in Assenede, onze startplaats. Eens we op weg waren met de fiets, viel het wel op dat het een hele populaire fietsroute was. We hadden heel wat collega's fietsliefhebbers die deze route hadden uitgekozen. En terecht ook, want het bleek een hele mooie route. We kwamen voorbij enkele mooie dorpjes, zoals Bassevelde en Boekhoute. Vooral Bassevelde heeft een bijzonder charmant dorpsplein, waar je een kiosk en een hele mooie kerk kan aantreffen

Kiosk Bassevelde
Kerk Bassevelde

(foto's met dank aan Leen en Carolien)

De bezienswaardigheid van Boekhoute is een oud vissersschip dat op het marktplein te pronken staat. Jammer genoeg was het schip (door de weersomstandigheden?) toen wij er voorbij kwamen, overdekt zodat het bovendeel onzichtbaar was.

Bou8_m

Verder hebben we veel natuur gezien, en ook enkele pittoreske horecazaken, zodat we zeker niet omkwamen van de dorst…

Bij onze terugkeer zijn we nog gestopt bij onze vrienden, daar nog een biertje gedronken. En daarna hebben we genoten van een gezellig avondje thuis…

Zondagmorgen was het bij het ontwaken al aan het regenen, geen gefiets dus. Dan maar wat bijgelezen in weblogland. 's Middags samen met onze kids en hun partners gegeten (vrouwlief had Orloffgebraad klaargemaakt). Daarna een bezoekje gebracht aan m'n moeder, om dan naar het voetbal te gaan kijken. Onze jeugdige ploeg deed het weer prima, wonnen met 2-0 van Hamme. Na de wedstrijd het gebruikelijke gesprekje achteraf in de kantine. Daarna zijn we naar m'n schoonzus getrokken voor een babbel en een drankje. Om dan 's avonds weer rustig thuis heet weekend rond te maken…

Groetjes!

Billy

18 thoughts on “Weekendverslag 11 & 12 september

  1. Waarempel een vol weekendje Billy boy (doet me denken aan “a clockwork orange ” Fijn dar u er van genoten hebt ! En wie is dat jong ploegske die tegen Hamme gewonnen heeft?

  2. Hier gaat het morgen weer regenen en zo te zien houd het dan voorlopig niet op… (dus dat wordt weer werken in de regen)…
    Leuk hoor als er zoveel mensen tegelijk dezelfde route fietsen…

  3. Orloff is een bereiding van sneetjes varkensvlees, afgewisseld met een sneetje ham en kaas. Meestal met een champignon-roomsaus geserveerd. Er zijn wel heel wat varianten te vinden, kan je met googlen ontdekken…

  4. Het was inderdaad heerlijk weer afgelopen zaterdag…maar goed dat we nog even genoten hebben, want voorlopig lijkt het wel even afgelopen met het mooie weer. Mmmmm dat gebraad lijkt me heerlijk!!
    groetjes Patries

  5. Billy wat een leuke log. Ik ken Boekhoute en Kaprijke van de Krekenroute die wij een aantal jaren terug met mijn Honda CRX DelSol hebben gereden. Ik vraag Albert die foto’s op te zoeken en dan kan ik een mooie log plaatsen. Nooit die foto’s op onze site gezet. Onze zoon belde vanavond nog en het is in de Lage Landen weer bar en boos met al die regen. Ik wens je sterkte.
    Hier is het nog steeds goed, meer zeg ik maar niet.
    Adios Billy
    Saludos
    Mara

  6. Dat orrlofgebraad klinkt weer heel lekker. Ik heb al even gekeken wat het is, heerlijk en er smaakt vast wel een biertje bij. Haha.
    Jij boft maar.
    Het regent hier nu maar wie weet wordt het volgend weekend weer prachtig fietsweer.

  7. Ik heb even gegoogeld op Orloffgebraad, maar het water loopt me uit de mond. Lijkt me zalig. En een echt recept om met veel mensen te verorberen aan de tafel. Je hebt me op een idee gebracht Billy, dank je

dit vind jij er van...

