Weekendverslag 4 & 5 september

 

Zaterdag zijn we met onze vriend van huis uit vertrokken voor een fietstochtje. Vriendin is er nl. met andere vriendinnen op uit, hun jaarlijkse weekje vakantie samen. Naar Turkije. En dan wil vriend zich nogal eens vervelen, dus houden wij hem ff bezig. Ons tochtje ging op een vlak parcours, een tijdje langs de Leie. Halt gehouden voor een kopje koffie met rabarbertaart in het Gouden Hof,

Hoeverock

waar 's zomers elke dinsdag een Blues- of rockoptreden doorgaat (onder de naam Hoeverock). Een gezellig plaatsje. Daarna doorgefietst, daarbij stukken gevolgd van de Gaverbeekroute, nog even halt gehouden voor een biertje in brasserie Tuttegem. Na thuiskomst 33 km op de teller. Nog wat nagenoten op ons terrasje, en daarna werd het tijd om naar het voetbal te gaan. Ons ploegske moest het, in een streekderby, opnemen tegen Deinze. Wat voor ons een aanvaardbare verplaatsing is. Onze jongens deden het goed, 0-2 winst.

Zondagmorgen een bezoekje gebracht aan m'n moeder, en dan zijn we met onze vriend naar het bierfestival geweest bij de Heeren van Liedekercke, in Liedekerke.

 

Bierfestival2010

Eén van mijn favoriete horecazaken, niet in het minst om hun uitgebreide bierkaart en het eenvoudige maar bijzonder lekkere eten dat ze serveren. Het stralende zonnetje maakte het ook bijzonder aangenaam, en er was dan ook heel wat volk die de talrijk aanwezige brouwerijen en dito biertjes kon appreciëren. Vriend en ik proefden elk een 6-tal biertjes, terwijl vrouwlief als BOB van dienst het (af en toe) hield bij een alcoholvrije frisdrank. Lekkere biertjes hebben we gedronken!

Daarna tijd om weer huiswaarts te keren, en opnieuw wat na te genieten op ons zonneterras.

Groetjes!

Billy

19 thoughts on “Weekendverslag 4 & 5 september

  1. Goed van jullie om je te ontfermen over een eenzame vriend. Een gezellig terras heb je uitgekozen. Wij zijn deze week ook nog twee keer in Belgie beland, een keer in Leopoldsburg en de tweede keer in Hombourg, ook een hele mooie streek.
    Groetjes.

  2. En het was weer een vol en gezellig weekend hoor…leuk! En bierproeven…daar zeg jij geen nee tegen!
    Mijn mannen hebben afgelopen weekend ook even in België vertoefd, maar dat lees je nog wel!
    Fijne avond!

  3. Jaaa ik ben er nog,
    haha ik moest wel lachen om je reactie, ik verwachtte eigenlijk al wel zoiets.
    Ik zal je vertellen, ik stop met mijn weblog en ga ergens anders weer overnieuw beginnen en zal je via mail laten weten waar.
    Ik ben blij dat je een fijn weekend gehad hebt, klinkt weer erg gezellig in ieder geval.
    groetjes Patries

  4. Telkens denk ik weer… wat een verschil in bezig heden en doen in die weekenden, dan werk jij ook nog daarbij, ja ik ook, maar anders, en toch… beiden boogschutter, maar moe word ik er al van als ik het lees, hoe gezellig het ook klinkt, dit zou mij dus totaal uitputten telkens weer, des te leuker om te zien hoe jij daar alle energie van krijgt en zo geniet!
    XXX

  5. jij hebt toch steeds leuke weekenden! 😀
    Ik drink zelf ook graag verschillende soorten bieren. In antwerpen zijn er gelukkig genoeg café’s waar ze veel soorten bier opdienen. Is ondertussen al wel lang geleden dat ik met m’n vriend nog eens in Antwerpen ben uitgeweest.

  6. Na het lezen van deze log weten we het weer helemaal.
    Onze vriend Billy is een levensgenieter en dat mag ik
    wel want dat doe ik nu ook met Albert in Andalucia.
    Levensgenieten en met de zon er bij lukt dat helemaal.
    Groetjes
    Mara

  7. Ik moet toch jouw log eens laten lezen door de jongste. Jij als bierfan kan hem vast wel ideeen opdoen voor bijzondere bieren. Samen met een vriend houden ze bierproeverijen en houden hele lijsten bij welke ze gehad hebben. Twee grote fans dus. En jij bent weer druk geweest dit weekend. En zo te lezen een goed weekend

dit vind jij er van...

