Vakantieproject – 4

Na de voorbereidingen werd een begin gemaakt met het plaatsen van de palen en ondersteunende betonplaten voor de tuinschermen

P1030714

Nadat deze gestabiliseerd waren, werden de tuinschermen zelf bevestigd

P1030879 

Zo ziet het er nu uit rond ons zonneterras.

P1030880 

De poes heeft zelfs die nieuwe omheining al gekeurd en goed bevonden. Zo heeft zij er een nieuwe uitkijkpost bij… 😉

P1030722 

En waar voordien (lelijk) gazon was in de voortuin, ziet het er met dat siergrind een stuk netter uit…

P1030881

Wat staat er nu nog te gebeuren?

Het terras vergroten: aangezien wij nog een heel aantal klinkers liggen hadden, en er ook die van de afboording van het gazon zijn bijgekomen, hebben we beslist om die te gebruiken voor het terras. In plaats van 4m op 4m, zal dat vast 5m op 5m of meer kunnen zijn. Nu zaterdag komt m’n schoonbroer die klinkers plaatsen.

Het gazon heraanleggen: dat wordt iets voor volgende maand of zo, als de condities zich daarvoor lenen.

Verlichting voorzien bij het terras: nu wordt dat verlicht door een 500W spot in de tegenoverliggende hoek, maar dit geeft geen gezellig licht. Eenmaal alle uitbreidingen voorbij zijn, wordt het uitkijken naar nieuwe lichtjes.

Beplanting voorzien: nu is onze tuin helemaal kaal, de beplanting die vroeger rond ons terras stond, is met de grondwerkzaamheden volledig verdwenen. We hebben het plan om enkel met potten te werken, die een plaatsje zullen krijgen op ons uitgebreide terras. Misschien komt er ook een boom die voor een schaduwplekje kan zorgen.

Groetjes,

Billy

30 thoughts on “Vakantieproject – 4

  1. Dat ziet er netjes uit goed voor vele uurtjes tuin plezier en voor de poes een nieuw klimtoestel dat zal ze zeker waarderen ik zie het dagelijks bij mijn dochter die bijna hetzelfde heeft.
    Groetjes.

  2. En wat gebeurt er nou met de haag achter de schutting, blijft die staan? Dan is het wel dubbelop.
    Met bloempotten e.d. is de tuin nog wel gezellig te krijgen, maar er komt nog wel wat denkwerk bij kijken. Suc6 Billy!
    Gr. J@n.

  3. Er is al heel veel werk verzet…wat een klus! Gelukkig is het niet zo warm! Ziet er allemaal heel goed uit! Hopelijk wordt je voortuin geen kattenbak nu met al dat grint….want dat zijn de ervaringen die wij hebben gehad!
    Succes verder hoor en een fijne dag verder!

  4. Dat ziet er prachtig strak uit! Een tuin naar mijn hart want in potten enzo, het is wel iets meer werk dan in de grond, staat ook mooi en heel gezellig en kun je instant ook telkens hoekjes veranderen 😀
    Prachtig!
    XXX

  5. Niet enkel de poes is tevreden waarschijnlijk 🙂 Jullie kunnen daar gezellig aperitieven lijkt me en echt wel heel netjes zo met die tuinschermen .. dit was idd wel een gans project zeg , oeffff … maar wel de moeite waard , veel genot ervan !!! grtjs en nog mooie avond

  6. Kijk een hele verbetering inmiddels. Ik houd persoonlijk wel van groen in de tuin dus zou een boom zeker plaatsen. Wij hebben bamboe, dat blijft ook altijd groen. Maar ja, ik heb dan ook een hovenier in huis 😉
    dus bemoei ik me er niet zo mee, de planten zijn zijn zaak.

  7. Heel netjes allemaal. Wij houden ook wel van net en strak maar ook van veel groen, bloemen en bladvormen. Voor de schaduw kan een dakplataan heel goed dienen. Maar daar moet je natuurlijk wel van houden. succes met jullie tuin. groetjes Karin

  8. hahaha ja zo denken velen, het is beiden net zoveel werk. De tuin is onkruid, potten is meer water nodig hebben als het wat warmer is dan nu, is ook eerder water geven dan een tuin bijv.
    Dit omdat ze niet goed kunnen wortelen, het is immers maar een pot, de wortels kunnen niet dieper groeien, je moet de boel eventueel verpotten, vooral als het om vaste planten gaat, worden groter en dus ook nieuwe potten zo nu en dan. En er zijn nog meer haken en ogen aan potten, je moet de bloemen elke dag eruit halen, anders ook, maar echt, het is best heel veel werk om de potten mooi te houden. In de grond van de aarde is dat wat minder. En ook in potten komt onkruid! die moet je dan ook trekken natuurlijk!
    dus vergis je niet in potten en bakken! Meestal is dat ook kwetsbaarder omdat het niet in de grond staat, ook bij slechter weer dus… mijn ouders hebben de potten dan ook vaak onder het afdak staan om ze te beschermen.
    XXX

  9. Dat iss dus een complete renovatie! Ziet er geweldig goed uit Billy, het tuinfeest kan straks zo beginnnen. 😉 Laat de gasten maar komen!! Zal gezellig worden met die potten! Ik wens je een fijne zondag Billy.
    Groetjes Mar

  10. dag Billy
    voor iemand wiens verlof gedaan is, heb je nog heel veel werk voor de boeg, maar het ziet er gewoonweg prachtig uit, je hebt het goed gedaan.
    Jullie hebben nog een grote tuin zo te zien, ik heb maar een piepklein ding, maar groot genoeg, om gezellig buiten te zitten, bij mooi weer natuurlijk
    gelukkig werd je laptop gratis hersteld, dat is altijd mooi meegenomen, en die uitstap was ook de moeite
    mijn verlof zit er ook op, heb al enkele dagen gaan werken, maar toen was de directie er niet, vanaf morgen wel weer, dus wordt het weer wat serieuser werken
    groetjes en fijne week

  11. Het ziet er al goed uit. Denk dat het heel erg mooi word als ik de ideeën lees die je voor het terras hebt. Plaats je nog een foto als het helemaal klaar is? Ik ben benieuwd.

  12. ik ga soms ook naar Colruyt, maar gezellig vind ik het daar niet, en zoveel keuze hebben ze daar ook niet.
    IK mis mijn weekuitstap naar Carrefour. Nu ga ik naar Aldi, lidl, carrefour market, en colruyt. Vroeger ging ik daar ook af en toe eens, maar nu moet ik meer naar die winkels.
    Normaal gaan we vrijdag eens naar de carrefour in Brugge. Michael moet examen gaan doen in OOstende, en bij mooi weer gaan we met zijn allen mee, als ik niet hoef te werken, dat weet ik natuurlijk nooit
    nog een fijne avond

  13. Het ziet er allemaal prachtig uit Billy. Er zal ook wel een behoorlijk kostenplaatje aanhangen, maar als dit huis je bevalt is de renovatie de moeite waard.
    Wij hebben de draad van het bloggen weer voorzichtig opgepakt. Met de rug van Albert gaat het wat beter en al die leuke dingen die we in het vooruitzicht hebben, doet ons allebei goed. Qua weer hebben wij toch wel het gevoel dat de echte zomer in de lage landen voorbij is.
    Salu2
    Mara

  14. Ziet er mooi uit Billy alleen jammer dat de buren die haag niet weghalen. Nu moet je nog aan jouw kant de boel in het gareel houden. Met potten kan je de tuin zeker ook gezellig maken. Maar die bouwlamp……. moet verdwijnen hahaha. Het wordt dus een mooi eindresultaat

  15. Het gaat er steeds beter uitzien, Billy, mijn complimenten!
    Ik hoop dat er nog genoeg zon komt om dit jaar optimaal van de mooie tuin te kunnen profiteren, nog een jaar wachten zou wel errrg zonde zijn he…;-)

  16. Wij gebruiken de ledverlichting als sfeerverlichting. We hebben ze langs het tuinpad geplaatst, zodat je in het donker kunt zien waar je loopt. En op een paar hoeken in de tuin. Ze geven voldoende licht. Maar als je een boek wilt gaan lezen, dan moet je niet wachten tot het donker is. Daarvoor is het licht niet geschikt.

  17. Nou Billy dat ziet er al heel super uit joh! Hopelijk is het in België een stuk beter weer dan hier en kun je ook echt van je tuin genieten!
    Fijne dag nog verders, liefs Bettje

dit vind jij er van...

