Weekendverslag 7 & 8 augustus

Vrijdag kreeg ik een leuk telefoontje, mijn laptop was al hersteld en terug beschikbaar bij de dealer. Ik had voordien al de mededeling gekregen dat HP de herstelling volledig gratis zou uitvoeren, wat natuurlijk nog heuglijker nieuws was. Helaas waren de voorbije dagen zo druk, dat ik nauwelijks de tijd had om te loggen. Maar nu m’n vakantie erop zit en ik vanavond opnieuw aan de slag moet, probeer ik de schade in te halen…

Vrijdag verjaarde onze beste vriendin, zij werd 60j, en dit werd bij hen thuis gevierd. Vele vrienden die langs kwamen, vergast werden op een kopje koffie met taart, en daarna andere drankjes. Ik heb, zoals het zo vaak gaat bij verjaardagspartijen bij hen, zowat de hele namiddag zitten kaarten. En ik had een goed dagje blijkbaar, won 2 euro. Wat in kaarttermen al heel wat is.

Zaterdag kwamen we eindelijk toe aan het jaarlijkse uitstapje dat we met de zus en schoonbroer van onze beste vriendin altijd maken. Dit jaar had ik gekozen voor een citytrip naar Amiens. Om 8u stipt hen opgehaald, en via de autosnelweg konden we Amiens vlot bereiken na een kleine 2 uur. Jammer dat er aan de péage wat oponthoud was. In de stad kon ik snel een parkeerplaats vinden aan de “Cirque” die gratis bleek te zijn, en toch slechts op een 5 minuutjes wandelen van het centrum lag. We waren onmiddellijk onder de indruk van de netheid in Amiens, wat voor een grote stad toch niet evident is. We kregen ook snel de kathedraal in het zicht…

P1030816

De toeristische dienst bleek aan de voet van de kathedraal te liggen, en pal ernaast was een leuk terrasje waar we ons met plezier neervlijden. Daar kon ik m’n planning van de dag nog eens rustig doornemen. Starten deden we uiteraard met een bezoek aan de kathedraal.

P1030819
P1030821

Daarna maakten we een wandeling langs de mooiste plekjes van Amiens, en daar hoort zeker de Quai Bélu bij, waar we in een restaurantje konden genieten van enkele streekspecialiteiten.

P1030844

Daarna wandelden we naar het Maison des Hortillonages, waar we deelnamen aan een boottochtje door de Hortillonages. Dit zijn volkstuintjes waarvan een groot deel enkel via het water te bereiken zijn. Het was een bijzondere ervaring, middenin de stad zoveel rust en natuur te kunnen ontdekken…Jammer dat het af en toe wat regende en we de paraplu moesten bovenhalen.

P1030861 

P1030863

P1030869
P1030870

Na ons boottochtje liepen we nog wat rond in het centrum, en kwamen zo voorbij het stadhuis, waar op dat moment meerdere bruiloften ingezegend werden.

P1030877

Tenslotte nog een ommetje langs het belfort, wat in vergelijking met de kathedraal maar een triest en lelijk gebouw bleek

P1030878

Meer foto’s van ons uitstapje Amiens vind je hier.

Daarna was het tijd om huiswaarts te keren, want ’s avonds werden we bij vrienden verwacht voor een ouderwets vriendenavondje samen.

Zondag waren we uitgenodigd bij schoonzus en haar man, waar onze bevriende slager zijn beste beentje voorzette en ons een uitstekende maaltijd bereidde. Daarna vanzelfsprekend het kopje koffie en gebak, gevolgd door het bijna even vanzelfsprekende uitlopen tot ’s avonds laat… 😉

Groetjes!

Billy

19 gedachtes over “Weekendverslag 7 & 8 augustus

  1. Leuk dat de laptop hersteld is en dat je er zelf niets voor hebt moeten betalen. Ik weet niet hoe oud hij is maar zowiezo heeft elke nieuwe laptop 2 jaar garantie, in december had mijn harde schijf het begeven en toen heeft Sony ook gratis hem hersteld en vervangen 🙂
    Leuke uitstap, ik ben vroeger met school voor frans eens naar Amiens geweest, is nogal lang geleden dus ik herinner me niet zoveel meer van de stad 🙂

  2. wat een mooie reportage.
    ik ben altijd onder de indruk van die kathedralen, wat een immens werk moet dat geweest zijn om die te bouwen en dat helemaal zonder hijskranen.
    je moet maar niet al teveel van die weekendjes hebben anders groei je nog helemaal dicht!
    en nu zit de vakantie er voor jou ook weer op, een goede werkweek gewenst.
    hoe staat het met de tuin?

  3. nog even over het labyrinth in de kathedraal: ik heb een boek gelezen waarin dit voorkwam, ben blij dat ik er een foto van kon zien.
    (het verloren labyrinth, kate mosse)

  4. ik ben niet écht gelovig, Hanneke, maar ben net als jij altijd onder de indruk van dergelijke kerken. Er zullen beslist enkele litertjes zweet gevloeid hebben om dit te bouwen.
    Met dat dichtgroeien valt het best mee hoor, maar toch is het hoog tijd dat alles weer wat normaal verloopt… 😉
    Tuinproject volgt nog

  5. WAUW Billy, ik heb echt genoten van je verslag met mooie foto’s! Dit zou voor mij ook wel wat zijn, wat ziet het er daar prachtig uit! Ik kom gauw nog even terug om de rest van de foto’s, verborgen onder het linkje, nog even te bekijken.
    Groetjes, Mar

  6. Dus als het onverhoopt nog eens mis zou gaan met mijn HP lappie, hoef ik niet te wanhopen.
    Amiens, ik ben er wel ooit doorgekomen, maar kennen? Niet echt en dat er in zo’n grote stad nog zoveel natuur in stand wordt gehouden wist ik niet.
    En nou maar weer aan het werk Billy.
    Gr. J@n.

  7. Hoi vriend…ik ben er weer! Fijn joh dat je laptop weer herstelt is…wel zo prettig! En nu maar afwachten of je laptop je verder geen problemen geeft!
    Nog van harte met je vriendin hoor….mooie leeftijd 60 jaar….ben dan nog maar een broekkie met m’n 39…
    Leuke dagen heb je zo achter de rug…Amiens ben ik nog nooit geweest, maar je hebt mij nieuwsgierig gemaakt….eens kijken of ik mijn manlief meekrijg.
    Leuke foto’s heb je gemaakt…jullie hadden goed weer he?
    Nou…ik ga weer eens verder gluren bij andere medebloggers…tot later weer!

  8. Hai Billy,
    Wat een schitterende foto’s! Ooit ben ik daar wel eens geweest, als kind. Maar dat het zo mooi is, ben ik vergeten…:)Doet je laptop het nog goed? Sorry dat ik zo weinig reageer. Ik ben op dit moment weinig actief met bloggen en lezen…
    Fijne dag! x

  9. Hahahahhaa eindelijk gelukt!!!! Je moet dus weblog connect inschakelen via dashbord- instellingen-reacties en dan helemaal onderin kan je klikken op weblog connect!

  10. Mooie foto’s Billy. Maar een mens zou toch juist denken dat je in je vakantie meer tijd hebt he. Ook ik kan juist dan geen gaatje vinden om te bloggen. Mijn nieuwe blog is in gebruik, maar moet er nog wel aan knutselen

dit vind jij er van...

