Weekendverslag 3 & 4 juli

Zaterdag kregen we zowaar regen te verwerken. Zo'n gedruppel dat het makkelijk een hele dag kan volhouden, en alvast voor vele tuinen welkom zal zijn. Het was dan ook het geknipte weertje om weer een lekker ouderwetse kaartnamiddag te houden bij onze vrienden. Ondertussen hoorden we Argentinië onderuit gaan tegen Duitsland, wat een afgang! En hoe langer we aan het kaarten bleven, hoe meer de zon opnieuw kwam priemen tussen de wolken. Toen het al een tijdje droog gebleven was, zijn we dan ook verhuisd naar buiten. En nog een tijdje kunnen genieten van een aangenaam weertje.

's Avonds thuis wat aan de pc gezeten, en met een half oog gekeken naar de wedstrijd Uruguay-Spanje. Rond 23u naar bed.

Zondagmorgen waren vrouwlief en ik al vroeg wakker. We hoorden de eerste vogeltjes hun gezang inzetten, en de hanen in de buurt hun gekraai. Om 6u al naar de bakker (heerlijk als je zo vroeg om verse baksels kan gaan!), ontbeten, en daarna m'n racefiets op. Een ritje van 65 km gedaan, met een stopje bij m'n moeder.
Daarna gedoucht, en nog 's naar het rustoord geweest bij m'n oom. Dat was een hele tegenvaller, hij lag in bed en had veel pijn. Vond geen houding die goed voor hem was. En ik zat daar maar moedeloos bij, want veel hulp kan je op dat moment niet bieden. Ik heb dan ook in tranen het rustoord verlaten.
Bij thuiskomst bleken we al bezoek te hebben, was ook zo gepland. De dochter van onze vrienden heeft een eerste communicantje, en samen met onze vrienden hadden we haar uitgenodigd voor een barbecue. Meteen ook onze kids en hun partner erbij gehaald.
Samen erg genoten van het warme, zonnige weer en het lekkere eten en drinken. Tot 's avonds.
Toen ons bezoek vertrokken was, heb ik op tv nog gekeken naar het ruime verslag van  Rock Werchter 2010. Met pijn in het hart omdat ik er ook wel 's zou willen bij zijn, maar 4 dagen zou wellicht wat te veel van het goede zijn. Maar goed dat ik dan op tv naar zo'n verslag kan kijken…

Groetjes,

Billy

9 gedachtes over “Weekendverslag 3 & 4 juli

  1. Heel erg voor je oom, dat zijn de mindere dingen van het leven, hopelijk komt het vlug weer goed voor hem. Voor de rest was het weer een echt Billy weekend druk en gezellig.
    Groetjes.

  2. Hier heb het best nog wel even door geregend, maar niet genoeg om de regentonnen helemaal af te vullen. Wie weet krijgen we Nederland – DUitsland. Dan kijk ik wel : P

  3. Het was dus weer een gevuld weekend! Naar van je oom, had de verpleging ook niets voor hem? De WK volg ik niet helemaal, maar Rock Werchter! Oww ik ging vroeger altijd naar Torhout-Werchter, maar ben niet meer geweest sinds het Rock Werchter is. Vier dagen? Nee dat trek ik ook niet meer hoor whaha!

  4. Volgens mij heeft de meerderheid wel aan de BBQ gezeten dit weekend. Met en zonder regen. Waardeloos om zo machteloos te zijn als je iemand pijn ziet lijden he. Morgenavond zitten we hier paraat om te zien wat het elftal ons nu gaat brengen.

  5. Zoals jij altijd het weekend beschrijft lijk je me een echte levensgenieter, een hapje eten een drankje erbij en goed gezelschap, klinkt heel goed!

  6. hij krijgt al een hoge dosis morfine toegediend, Tes. Sinds gisteren heeft hij nu ook constante pijnverlichting dmv een pijnpomp, voordien waren het enkel regelmatige injecties.
    Ik ben vroeger ook enkele keren in Torhout geweest, sinds de verhuis ben ik ook niet meer naar Werchter geweest. Enkel nog 2 keer voor Werchter Classic.

  7. Wat naar om je oom zo te zien..machteloos ben je dan he? Maar ik neem aan het verzorgend personeel er wel wat aan deed?
    Geen Tour de France gezien? Ik dacht dat dát wel echt iets voor jou zou zijn…Hier kwam de tour door onze stad, maar zelf was ik er niet!
    Ja..bbq-en, wie doet dat niet met dit prachtige weer? Altijd een lekker en gezellige bezigheid!
    Heb een fijne dag verder!

  8. Het is altijd erg als je een dierbare ziet lijden en je kunt niets doen of heel weinig, ga er maar vanuit dat jij wel degelijk verlichting hebt gegeven door er even te zijn, dat makt de pijn meestal iets meer dragelijk ook al blijft er pijn bestaan
    XXX

dit vind jij er van...

