Wijzigingen allerhande

Zo, nu hoor ik er ook bij!
De vernieuwde-web-log-club…

Ik heb net alles 's uitvoerig bekeken, en ik denk dat het wel zal meevallen. Dit berichtje typ ik in de nieuwe editor (anders gebruikte ik altijd Windows Live Writer), en dat is in elk geval al een serieuze verbetering! Misschien kan ik die voortaan altijd wel gebruiken, maar toch eerst maar goed testen.
Ik heb ook gemerkt dat je de avatar (plaatje naast je reacties) ook kan aanpassen, en dat ga ik dus ook doen. Anders blijft het toch eenheidsworst.
Verder blijft het afwachten en verkennen, problemen doen zich vaak wel voor bij een vernieuwing, maar net dan is het een uitdaging om er oplossingen voor te vinden.

De wijzigingen bij web-log.nl zijn trouwens niet de enige. Er is ook hier in huis een verandering op til. Tot nu toe surfte ik over het net via Telenet. Sinds we een nieuwe (flatscreen)tv hebben, hadden we ook een abonnement bij Belgacom, waar ook een basisconnectie internet was in voorzien. Twee providers bijhouden is wel een dure grap, en daar wilden we dus verandering in brengen. Nu is het zo dat ik graag bij Telenet was gebleven. Die provider heeft sowieso de snelste internetverbinding, en ik heb er nooit problemen mee gehad. Het probleem is wel, dat onze tv met Belgacom via een draadloze verbinding loopt, en dat dit bij Telenet niet kan. We zouden de aansluiting van de tv-distributie via een netwerkkabel moeten verbinden met de tv, en daarvoor door de hele kamer moeten omdat tv en aansluitpunt natuurlijk helemaal aan de andere kant liggen. Daarom kozen we maar voor Belgacom. Dit heeft ook z'n invloed op mijn privé mailadres, dat binnenkort gaat verdwijnen. Daarom besloot ik om maar een bijkomend account te creëren op gmail, wat veel handiger is. Logvrienden waarmee ik ook mailcontact heb breng ik wel tijdig op de hoogte.

Verder wil ik jullie allen alvast een fijn weekend toewensen! Wij waren van plan om een weekendje naar Zeeland te gaan, maar door de mindere voorspellingen op weergebied hebben we dat afgelast.

Groetjes!

Billy

18 thoughts on “Wijzigingen allerhande

  1. Al met al valt het inderdaad wel mee, alleen ff wennen.
    Maar vanuit mijn WLW kon ik niets meer plaatsen op mijn weblog zonder wachtwoord en alle wachtwoorden die ik in de loop van de tijd allemaal gehad heb werden niet geaccepteerd. Een mogelijkheid om een nieuw wachtwoord te maken kon ik niet vinden, dus heb ik de WLW maar verwijderd en ik geloof dat weblog nu zodanig is dat hij ook niet meer nodig is. Wat die Belgische servers zijn, daar heb ik dus geen verstand van, ik heb al sores genoeg gehad met de Nederlandse.
    Gr.J@n.

  2. Het zal vast wennen zijn, maar het ziet er prima uit! Mooi te zien hoe het bij een ieder van weblog langzaam verandert.
    Wens je een mooi weekend Billy! Liefs, Bettje

  3. Hai die Billy,
    Het loopt hier hetzelfde. ik ga ook volgende maand overstappen naar een nieuwe provider!Dus dan ook een nieuw email adres e.d. Ook jij bent nu ge update! En jij hebt dus al uitgevonden hoe je de avatars veranderd!! Ik heb mij rot gezocht maar nog niet gevonden. Laat je het mij even weten…thanks en fijn weekend

  4. Al jaren zit ik niet meer bij webstreepjelog, maar ik merk wel wanneer mensen overgestapt zijn: dan komen er ineens 20 nieuwe feeds in mijn reader, oude feeds wel te verstaan, maar ze worden als nieuw herkend in de reader.

  5. Jammer Billy dat je weekend Zeeland niet door gaat. Het weer valt reuze mee nu alleen wel veel wind. En aan de vernieuwde weblog kan ik nog niet erg wennen hoor. Wens je een prettig weekend en groetjes ook aan An.

  6. soms gaat er ineens iets mis, was gister ineens mijn rechterkolom kwijt en de plaatsing van de avatar lukte niet.
    maar met de nodige hulp kom ik er wel.
    ik hoor wel als je email adres wijzigd.
    fijn weekend!!

  7. Dat zijn wel wat veranderingen dan. Moet je toch weer even aan wennen he. ik heb al heel wat jaren UPC, alles ineen weet je wel. internet, digitv en bellen. Wij hadden dit weekend ook plannen die zijn gewijzigd. Wat een rot weer he.

  8. dag Billy
    k ben ook bij Telenet, en wij kijken nu al met 2 tv’s digitaal, en draadloos. Als je de gewone kabel had op uw tv, dan kan je draadloos HD bekijken hoor, dat doen we hier.
    Ik ga straks ff een nieuw logje plaatsen en zien hoe alles werkt
    veel kijkplezier en groetjes

  9. Het lijkt wel een eeuwigheid dat ik hier nog op bezoek was , veranderingen alom dus aan h Lezen en zie het ook hierboven , vroeger had ik OOk telenet , hedendaags belgacom en was toch meer tevreden van telenet zelf ook , veelal heb ik tijdelijke storing met de verbinding , maar ja verder van de rest valt dit allemaal wel mee , ook qua snelheid enz .. Hoop dat jullie een fijn wk hebben gehad , het was idd wisselvallig weertje , groetjes en fijne avond billy !

  10. Hahaha er is veel te doen he over die vernieuwde weblog. Gelukkig heb ik die niet meer en Blogger vind ik zelf erg makkelijk. Alhoewel J@n moppert dat hij iedere keer van alles in moet vullen. Maar dat houdt hem van de straat met die kou. Blehhhhh ik wil nu wel graag nog 1 week een graad of 27 voor ik weer aan het werk moet 🙂

  11. Ik ben zelf al lang bij belgacom, eerst hadden we telenet voor tv en hebben dat dan laten afsluiten. Alleen hebben ze dat niet gedaan :p. We hebben nu belgacom tv, we betalen enkel voor belgacom maar als we de tv-kabel op de pc aansluiten krijgen we nog wel tv binnen van telenet. Omdat we als reden hadden opgegeven dat we naar een andere provider gaan hebben ze denk ik de moeite niet genomen om de tv ook degelijk af te sluiten. 🙂

dit vind jij er van...

