Woensdag

Normaal gezien is woensdag mijn vaste fietsdag tijdens de week. Maar de laatste tijd wil dat nog al eens afwijken. Zo ook vandaag.

Vandaag nl. werd oom (nonkel zeggen wij hier eigenlijk) van het ziekenhuis naar het rust- en verzorgingstehuis overgebracht. Aangezien wij zowat de enige zijn die overdag thuis zijn, werd het als vanzelfsprekend geacht dat wij voor alles zorgen. Alle spullen die hij in het RVT nodig heeft moesten wij dan ook vandaag nog bezorgen. Toen wij aan het RVT aankwamen, had men net m’n oom gebracht. Hij had al plaats genomen in zijn kamer, en wij maakten kennis met zijn kamergenoot (het is een tweepersoonskamer) en zijn vrouw. Leuke mensen. Ook de hoofdverpleegster kwam ons uitvoerig begroeten en nam ruimschoots de tijd om ons te woord te staan. Ook het andere personeel was enorm vriendelijk. Dat komt dus beslist wel goed!

Daarna zijn we naar enkele fietswinkels geweest. Vrouwlief wou nl. eens uitkijken naar een nieuwe fiets. Haar kinesiste had haar aangeraden om haar stuur te veranderen naar een vlinderstuur, omdat ze dan vaker kan wijzigen van positie. Wat ontlastender werkt voor haar rug. Maar als je mag kiezen tussen een ander stuur op je oude fiets, en een nieuwe fiets mét vlinderstuur, dan is de keuze vlug gemaakt, toch?
We hebben dus een nieuwe fiets gevonden, eentje met vering op de voorvork (nóg een voordeel voor rugpatiënten!): een Granville Oakland. Nu kan ze dus nog beter fietsen, hopelijk… 😉

Groetjes!

Billy

16 thoughts on “Woensdag

  1. Wat een sportieve fiets!
    Toch wel een beetje een ‘fietsdag’ dus. Ook al stond je zelf niet op de pedalen.
    En fijn voor nonkel en voor jullie dat hij een goede plek heeft om te wonen en goed wordt verzorgd.

  2. Wat leuk voor je vrouw dat is een goede aankoop want ik heb ook ondervonden dat fietsen sportief en ontspannend kan zijn. Veel plezier er mee.
    Groetjes.

  3. En geen vering in de zadelpen? Zou toch ook moeten nietwaar!? Maar het zal toch wel weer een rib uit het lijf zijn en dat fiets ook weer iets lichter;-))
    Gr. J@n.

  4. De term “rust- en verzorgingstehuis” bestaat in Nederland niet meer. Hier spreekt men van “Zorgcentrum”. Ik neem aan dat dit in België ook het geval is.
    Ik maak deze opmerking als ervaringsdeskundige in de gezondheidszorg. Wil je meer uitleg Billy, mail het me maar en je krijgt het van me.
    Groeten
    Mara

  5. Er worden tegenwoordig hele goede fietsen gemaakt die goed zijn voor de rug. Een groot voordeel is de vering in de vork idd. Dat ze veel plezier er aan mag hebben!

  6. dag Billy
    Ik hoop dat uw nonkel het naar zijn zin heeft in het RVT
    en nu kan je samen met uw vrouw gaan fietsen. Ik had nog nooit van een vlinderstuur gehoord, maar nu weet ik ook wat dat is
    veel fietsplezier
    en zaterdag komen we naar Waregem, de kids van mijn zus zijn jarig
    groetjes

  7. Ik hoop dat je oom op zijn plekje terecht is gekomen Billy. En voor je vrouw een nieuwe fiets…….super. Er zullen heel veel tochten volgen bij jullie

  8. Fijn dat je oom een goede plek heeft met aardige mensen om hem heen!
    Je vrouw heeft een mooie nieuwe fiets uitgezocht, dat gaat jullie vast veel fijne fiettochten opleveren!
    groetjes,
    Elmar

  9. Mooie fiets Billy! En ook sportief.
    Hier word er weinig gefietst,omdat BK dat niet meer kan. Maar zo af en toe op de tandem met mijn jongste is toch wel gezellig. En zo af en toe op de fiets de stad in, maar buiten dat….. word er hier weinig gefietst.
    Ik hoop dat je samen met je vrouw nog vele kilometers kunt maken!
    Liefs en een dikke kus,
    Gerine

  10. Dat is nog eens een coole fiets. Zelf heb ik ook rugproblemen en dus ook een probleem met fietsen. Ik doe het nu nog met en opoefiets, wat niet echt werkt. Mijn paps gat mijn oude fiets, die nog bij hen taat voor me oplappen. Verhoogd frame, ook fijn…
    Wat heerlijk dat jullie zo werden ontvangen bij Oom. Je moet het maar treffen in dat soort instellingen. Hopelijk zal hij daar een mooi plekje vinden…
    Fijn weekend!!

  11. Fijn dat het goed gegaan is met je oom tijdens de overplaatsing, nu maar hopen dat hij snel z’n draai kan vinden daar! Hoe vindt hij dat, dat hij zijn kamer moet delen, heeft hij daar moeite mee?
    En fijn dat je vrouw een nieuwe fiets heeft gekocht…echt een gave fiets hoor!
    Heb een fijn weekend!

  12. stoere fiets zeg, heel wat anders dan mijn degelijke moederfiets met enorme fietstassen.
    maar ja, ik fiets dan ook niet voor mijn lol, uitsluitend omdat het moet!
    veel plezierige fietstochten gewenst!

  13. Ik hoop, dat je nonkel zich snel thuis zal voelen op zijn nieuwe plek.
    Super, mooie fiets en wens vrouwlief maar veel fietsplezier toe namens mij!
    Groetjes!

dit vind jij er van...

