Verkiezingen

Gisteren kreeg het CDA in Nederland behoorlijke klappen. Maar naar ik hoorde op de radio vandaag, gebeurt het wel vaker in Nederland dat een partij een serieuze pandoering krijgt. Nederlanders zijn flexibele kiezers zegt men…en dan krijg je wel eens zo’n aardverschuivingen…

Zondag zijn wij aan de beurt. Men voorspelt hier ook al een zware nederlaag voor de Christen-Democratische partij CD&V. Ik ben benieuwd…

Was de verkiezingsuitslag een beetje naar je smaak?

Nieuwsgierig Aagje Billytje

25 gedachtes over “Verkiezingen

  1. Nee Billy helemaal niet. Voor mij had de SP en desnoods de PVDA mogen winnen, maar de VVD…..Als er een mens nóg erger is dan JPB, dan is het Rutten wel! En er is maar één partij nog meer aso dan de VVD en dat is de PVV en ook die hebben veel zetels gewonnen. Nou ben ik er zeker van dat de komende regering geen vier jaar vol gaat maken, maar in de vorige regeerperiode van de VVD hebben die al laten zien dat je in korte tijd veel kapot kunt maken.
    Kortom Billy; Niet tevreden!

  2. Ik wacht af wat ze waarmaken, dan weet ik of ik tevreden ben. Alle partijen beloven goede en slechte dingen.. Nu wachten wat ze waar kunnen maken..
    Ook zoiets!
    Liefs

  3. Ik vind de uitslag verrassend. Ik had niet verwacht dat de PvdA zo sterk terug zou komen. Volgens mij zijn er inderdaad veel zwevende kiezers in Nederland. In mijn omgeving in ieder geval wel, ik zelf hoor daar ook bij. We zullen zien wanneer we weer naar de stembus moeten 😉

  4. Mwah…..uiteindelijk moeten we maar afwachten, welke partijen de coalitie gaan vormen. En dan nog moeten ze waar maken wat ze de kiezers hebben beloofd. Ik heb potverdikke niet kunnen stemmen! Ik was mijn stembiljet kwijt!!!!!!!! Maar ik weet wel….tot aan het stemhokje was ik een “zwevende” kiezer geweest. En had uiteindelijk pas daar mijn keus moeten maken. Maar de ‘democratie’ heeft beslist, dit keer zonder mijn stem 😦

  5. Er zijn in theorie verschillende coalities mogelijk, maar hoe reeël ze zijn zal moeten blijken, ik vrees dat we binnen het jaar weer naar de stembus kunnen.
    groetjes,
    Elmar

  6. ik verwacht geen scenario zoals in NL.
    Hier zit de situatie anders in mekaar
    ook reageren vlamingen anders in gelijke situaties
    en niet te vergeten kiesplicht tegenover kiesrecht.
    ik ben wel benieuwd.

  7. Ik persoonlijk baaaaal van de uitslag. VVD dus een zetel meer dan de PvdA, en de winst van Wilders….verontrustend. Maar ja het is niet anders. Jullie succes zondag.xxxx

  8. Hoewel ik het eens ben dat Nederland nu maar eens noet gaan nadenken over hoe en wat, ebn ik heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen nu met deze nieuw gekozen partijen…het was niet helemaal mijn keus, maar we wachten af! En Wilders begint zich nu al terug te trekken met zijn beloftes..hij trekt de AOW in om zo toch in de coalitie te komen! Fijn voor de stemmers van de PVV!!!
    Jullie succes zondag hoor en een fijn weekend….weer veel fietsen en lekker eten? ;p

  9. Nee absoluut niet. Krijgen we die glibber als premier. En naar mijn idee gaat het allemaal te rechts worden en kunnen wij werkers wel aan het gas gaan hangen. Succes morgen. Hahah dat kunnen jullie ook wel gebruiken met die verdeeldheid tussen de Walen en de Vlamingen

  10. Ook hier totaal niet blij met de uitslag. Ook wij verwachten dat we binnenkort weer naar de stembus kunnen.
    En dan maar hopen dat we er van geleerd hebben.
    Wat mij betreft had de SP zijn zetels mogen krigen van vorig jaar! Maar ja, het is niet anders…..
    En jij Billy??
    Wat ga jij stemmen??
    Wij zijn natuurlijk ook Aagje!!
    Liefs Gerine

  11. dag BIlly
    vorige keer hebben we bijna een jaar zonder regering gezeten, en laat ons eerlijk zijn, ze hebben maar wat geploeterd, wat zal het nu zijn?
    straks mogen ze ons nog bij NDL aanhechten, en dat zou ik wel zien zitten
    en ik moet geen belastingen betalen, krijg ook niets terug, en misschien doe ik het volgend jaar wel met tax-on-web
    we zien wel
    groetjes en fijne week

  12. Ik ben absoluut niet blij met de Nederlandse uitslag… een partij die 3e is van ons land die iedereen wil registreren op basis van etniciteit… als je bij geschiedenis hebt opgelet weet je dat dit leidde tot de dood van miljoenen mensen in Duitse concentratiekampen ruim 65 jaar geleden… Iemand die een ras durft te veroordelen op basis van wat Mohammed B (de moordenaar van Theo van Gogh) deed… maar wat dan met Joran van der Sloot en Karst Tates die aanhangers zijn/waren van die zelfde verknipte blonde pluche klever (al 20 jaar in de Kamer en nog geen dag echt gewerkt…)… door de onzin die de man uitkraamt, moeten er absurd hoge bedragen aan belastinggeld voor zijn beveiliging worden uitgegeven… en eerlijk gezegd wil ik nog geen halve eurocent bijdragen aan zijn beveiliging…
    hopelijk snel weer verkiezingen, nadat de heren onbenul zijn afgegaan als een gieter…
    (ehh ja Billy, het zit me hoog dus..lol….)
    jullie in België vandaag veel succes… ook bij jullie lijkt er een soort tweedeling te ontstaan…
    knuffffffffffffffff, h

  13. Naar het zich laat aanzien hebben ook de Vlamingen duidelijk laten zien wie of wat ze willen. Of het een juiste keus is zal de toekomst moeten uitwijzen.

  14. Zo jij hebt dus vandaag mogen stemmen. Ja wij afgelopen woensdag. CDA idd flink verloren. PVV flink gewonnen en in vind ik een enge ontwikkeling. Hoop dat Rutte een kabinet kan gaan samenstellen zonder Geert Wilders……
    groeten en een fijne werkweek

  15. bij jullie kregen de christen democraten dus ook klappen en wonnen de nationalisten.
    brrr.
    nee, ik was niet blij met de uitslag, ben niet zo rechts.
    en ben jij blij met de uitslag??

dit vind jij er van...

