Weekendverslag 5 & 6 juni

Zaterdagnamiddag was het zomers warm hier. Geknipt weertje dus om boodschappen en zo met de fiets te doen. En dat hebben we dus met veel plezier gedaan. Eerst naar m’n moeder om een kopje koffie, en daarna zijn we naar de plaatselijke Esprit-winkel geweest voor wat nieuwe kledij voor mezelf. Een nieuwe broek en 2 hemden gescoord. Daarna hebben we een terrasje gedaan. Aan het voetbalstadion bevindt zich op een boogscheut van het centrum een (vis)vijver , en met dit weer gonst het daar van de activiteit. Sinds vorige maand is daar een nieuw boothuis geopend. Het oude werd volledig met de grond gelijk gemaakt, en heeft nu plaats gemaakt voor een mooi modern gebouw. Ook het interieur heeft een strakke look, een hele verbetering bij het vorige. Maar wij namen maar plaats op het terrasje. Met zicht op de talrijke vissers, en we konden ook de boogschutters aan het werk zien, die op zowat 50m van ons hun hobby uitoefenden.
Na ons terrasje trokken we huiswaarts, want tegen de avond hadden we m’n broer en zijn echtgenote en kids uitgenodigd. Lekker avondje onder mekaar, op ons heerlijk terras buiten. Diep in de avond kregen we dan nog bezoek van enkele vrienden zodat het avondje tot diep in de nacht uitliep…

Zondagmorgen was ik afgesproken met een vriend om te fietsen. We hebben de fietsrally gereden ten voordele van de vzw. Hartekamp. We waren nog maar pas onderweg toen we al gedruppel kregen. Gelukkig bleef het ook maar bij gedruppel, dat bij het aangename weertje zelfs als verfrissing aanvoelde. Toen ik thuiskwam begon het harder door te regenen. Van geluk gesproken…
’s Middags zijn we met onze beste vrienden (alweer) gaan eten. Deze keer naar restaurant ArtiChaud, waar we al eerder van de lekkere keuken konden genieten. Wat ook deze keer het geval was. Alleen jammer dat we niet buiten konden zitten voor het aperitief of koffie.
Na de maaltijd zijn we bij onze vrienden blijven hangen tot ‘s avonds.

Dan hebben we ook nog beter nieuws van het ziekenhuis. Onze oom mag tussen 17 juni en 13 juli verblijven in het zorgcentrum hier in onze stad. Dat is alvast voor ons allemaal een opluchting, ook al blijft de toekomst nog onzeker.

Groetjes!

Billy

16 gedachtes over “Weekendverslag 5 & 6 juni

  1. Leuk weekend weer!
    En gelukkig voor jullie en jullie oom dat hij in ieder geval de komende maand goed verzorgd onderdak is. Dat geeft jullie allemaal weer even lucht. Hopelijk komt er snel een blijvende oplossing.

  2. Fijn dat er voor jullie oom in ieder geval een tijdelijke oplossing is!
    Zo te horen heb je weer een fijn weekend gehad, met net als hier super weer!
    groetjes,
    Elmar

  3. Jullie weekenden zijn altijd zo heerlijk gevuld…gezellig om te lezen! En wat fijn dat je oom tijdelijk een onderkomen heeft gekregen…hopelijk kan hij daar rustig opknappen en bijkomen!
    Fijne avond verder!

  4. Goed om te lezen dat je oom een tijdelijk onderkomen heeft gekregen. Wij hebben hier zaterdagavond ook lang van de zomerse temperaturen genoten. In ons buurdorp was feest, dus nog gratis goede muziek er bij ook…

  5. En ook wij hadden zowel gisteren als vandaag prachtig weer met gisteren ’n klein buitje van niets. Vandaag hebben we wat door België getoert en daar was het heel aangenaam, ook het weer.
    Gr. J@n.

  6. Fijn om te lezen dat je oom goed onder dak is!
    Het was dus weer een genietbaar weekend…
    Ik was in de buurt van België dit weekend. Ergens in Limburg, Valkenburg, Simpelveld etc. Wij deden met een autorit mee en er was daar ook een ronde van Limburg voor de wielrenners. Was erg leuk! Ook wij boften met het weer, Zaterdag schitterbaar (alhoewel we toen meer onderweg waren dan dat we feitelijk konden genieten) en Zondag pas later een bui, die ook weer snel verdween.

  7. Lekker ervan genoten dat is duidelijk en toch wel een btje fijn dat nieuws van je oom! Jammer wat het weer nu betreft (hoewel het ook wel goed is nu die regen), fijne avond Billy, liefs Bettje

  8. fijn nieuws voor je oom toch wel,en hopen dat het goed komt uiteindelijk.
    jullie weer heerlijk genoten he,en wat de regen betreft nu..de natuur kon het wel even gebruiken.
    liefs van mij..;)

  9. Hoi Billy,
    het was inderdaad een heerlijk weekend. we hebben er hier ook van genoten in ieder geval. Ik vroeg me af hoe het jou gelukt is een reactie te plaatsen bij mij, want ik zie nergens een vlak waar ik iets in kan tikken onder mijn logjes. Maar gezellig dat je meteen kwam lezen.
    Als het weer bijna juli wordt krijg ik altijd een beetje heimwee naar België….vooral naar de Rock natuurlijk zoals onze Belgische vrienden uit Dendermonde het noemen. Ik zal hier onderaan een plaatje van een typisch Belgische kroeg als ik me niet vergis…dan wil ik meteen wel in de auto stappen en jouw landje inrijden om te genieten van de gezelligheid. Maar helaas zit dat er weer niet in dit jaar.
    Ik wens je sterkte met je oom hoor, en succes op het werk.
    groetjes Patries

  10. Weer een heerlijk druk weekend Billy. Handboogschieten heb ik als tiener ook nog een tijdje gedaan. Evenals vissen trouwens. Tegenwoordig zou ik liever (net als jij) lekker bij de vijver plaatsnemen en gewoon genieten door naar die beestjes te kijken.

  11. Gelukkig maar dat jullie oom daar nu terecht kan, een pak van je hart. leuk weekend hebben jullie weer achter de rug. Ik koop ook wel bij Esprit maar meestal online.

dit vind jij er van...

