Van alles wat…

Maandag werk ik in de namiddag op m’n werk verwacht voor een evaluatiegesprek. Na een inleidende babbel kreeg ik een serieuze dreun te verwerken. Heel wat kritiek en twijfels over m’n leidinggevende capaciteiten, en opmerkingen over m’n (tekort aan) communicatie. In al die jaren (10) die ik nu in m’n huidige job zit, heb ik nooit dergelijke opmerkingen gekregen. Het lijkt wel of ik plots m’n werk niet goed meer doe. Maar toch ben ik er zeker van dat ik m’n werk goed doe, en me ook voor 100% inzet. En ik voel me ook gesteund door mijn medewerkers uit “mijn” nachtploeg, en dat is een hele geruststelling. Het komt er dus gewoon op aan om aan die kritiek te weerstaan en me erop te focussen zodat die kleine jakhals boven mij ook weer tevreden is…

Dinsdag heb ik de laatste verflaag afgewerkt in het huis van zoonlief. Blij dat het ook achter de rug is, want met het lekkere weertje dat men de komende dagen voorspelt is binnenshuis werken toch wel een beetje afzien.

Vandaag ben ik samen met m’n broer en een oom van ons naar de kliniek geweest. Het gaat immers helemaal niet goed met de oom die bij m’n moeder inwoont. Hij ligt nu alweer een tijdje in het ziekenhuis, maar op de geriatrische afdeling kan hij naar verluid niet lang meer blijven. Daarom was er vandaag overleg met huisarts, verplegenden, OCMW en iemand van thuiszorg welke oplossingen er zijn. Plaats in een rust- en verzorgingstehuis is er voorlopig nergens, ook niet voor een korte periode waarin hij eventueel kan herstellen. Maar hem opnieuw naar huis laten gaan is helemaal niet evident, want m’n moeder is er toch ook al bijna 89, en dat is geen ouderdom meer om nog op iemand anders te passen Het lijkt wel uitzichtloos. Het enige wat we kunnen doen is plaats aanvragen in een aantal rusthuizen, en als hij écht het ziekenhuis uit moet en naar huis moet, hem van de nodige zorgen te voorzien. Pfffff, als oudere ben je toch maar beter niet ziek…

Groetjes,

Billy

23 gedachtes over “Van alles wat…

  1. Tjee Billy wat vervelend om zo’n beoordeling te krijgen…kan me voorstellen dat je dat niet lekker zit. Wat je oom betreft, ja ouder wordt in deze maatschappij is echt verschrikkelijk…wens je een fijne zonnige avond! Liefs, Bettje

  2. Wat akelig, zo’n vervelende evaluatie. Vooral als het niet klopt voor je gevoel. Gelukkig staan je collega’s achter je, misschien kun je er nog eens op terugkomen met je leidinggevende?
    Wat een zorgen om je oom. Thuisblijven bij jouw moeder gaat echt niet meer. Dat moeten alle zorginstanties toch kunnen zien. Ik hoop dat er snel plaats komt in zo’n huis.

  3. Die kritiek na al die jaren herken ik wel Billy, dat is om de slaaf weer ff scherp te zzz, laat je niet gek maken joh!
    Wat ouderen betreft is het in België dus ook niet beter als hier, want ook hier is het zaak om gezond te blijven…..en wat is inherent aan het ouder worden? Juist ja!
    Gr. J@n.

  4. En DAT is toch eigenlijk te gek voor woorden niet dan?
    Dat ouderen beter maar beter moeten blijven want stel je voor, alles raakt overvol :S
    Sterkte met deze zorg die je toch op je schouders meedraagt, dat er maar snel een rusthuis vrij mag komen waar hij terecht kan!
    XXX

  5. Kritisch kijken naar elkaar is niet erg, maar wel als het ineens na jaren komt zonder dát er ooit kritiek gegeven is…nou niet bepaald een opbeurend iets dus!
    Fijn dat je klaar bent met verven…wij zijn er ook klaar mee, maar nu weer andere dingen die gedaan moeten worden!
    Vervelend van je oom…nee zo op deze manier oud worden is niet leuk meer! Geven ze vanuit het ziekenhuis geen urgentieverklaring af voor een plaatsing in een tehuis? Meestal helpt dat wel…..vraag er anders eens naar…Heel veel sterkte ermee hoor! En dat jij een moeder hebt die 89 jaar oud is? Geweldige leeftijd!

  6. Wat vervelend dat gesprek op je werk. Zeker als je het helemaal niet verwacht.
    Fijn dat je klaar bent met verven, je zoon zal ook wel blij zijn met het resultaat.
    Bestaat er in België niet zoiets als een urgentiesysteem? Moeten jullie toch eens naar informeren, dan is je oom sneller aan de beurt.

  7. Ooit heb ik eens een beoordeling gehad van een leidinggevende die ik op jaarbasis krap aan een uurtje zag. Dus ik heb hem toen ook gevraagd hoe hij aan zo’n (negatieve) beoordeling over mij kwam, als hij er nooit was. Het lijkt wel of ze in hun beoordelingsscore geen 100% mogen scoren en daarom iemand uitzoeken die dit jaar de L** is.

  8. Was zeker zo’n figuur die eens even wilde laten zien dat hij heel wat was en jou die kritiek om de oren slingerde. Ik weet niet hoe ze het bij jullie zeggen; maar schijt aan hebben en de rug recht. Hier kan je wel voor 3 maanden op een revalidatieafdeling van een verpleeghuis terecht en eventueel voor 3 maanden verlengen tot er een plek is in een verzorgingshuis. Maar ik ben het met je eens op die leeftijd kan je moeder ook die zorg niet meer aan. Succes he Billy laat je niet gek maken

  9. Vreemd dat je baas nu ineens na al die jaren met allerlei krritiek komt. Gelukkig zijn de mensen met wie je samen werkt het niet met hem eens!
    Wat naar dat er voor je oude zieke oom geen goede oplossing lijkt te zijn, Hopelijk kan hij nog even in het ziekenhuis blijven en wordt er intussen een goede oplossing gevonden.
    groetjes en sterkte!
    Elmar

  10. Dat is een moeilijke situatie voor jullie en vooral ook je oom. Ik hoop dat jullie toch gauw een plek voor hem vinden. Geniet vooral lekker van het mooie weer en laat die kritiek maar zitten..ja toch?!

  11. Flink balen als je ineens zoveel kritiek op je functioneren krijgt. Misschien is er maar één persoon geweest die ergens over geklaagd heeft bij je chef. Soms durft men dat nl niet rechtstreeks te doen. Toch is het altijd goed open te staan voor kritiek en te kijken wat je ermee kunt doen. Met je oom is het wel tobben zeg. Het is inderdaad niet meer te doen voor je moeder om hem thuis te verzorgen. Hopelijk komt er een goede oplossing. Geniet van het mooie weer Billy (lekker steenezeltje erbij of zo…)

  12. Wat een gedoe op je werk Billy als je al die jaren goed geweest bent dan ineens zoveel kritiek dat kan toch niet kloppen!! En voor je oom hoop ik het allerbeste en dat er maar snel een plekje voor hem gevonden kan worden. Sterkte met dit alles en probeer toch te genieten van het mooie weer. groetjes.

  13. Nou ja! Gebrek aan communicatie! Heeft diegene wel eens jouw weblog bezocht? Da’s één en al communicatie toch? ’t Lijkt wel of ze ineens redenen zoeken om jouw (voorzichtig) d’r uit te bonjouren … laat je niet kisten hè? Trek je mond open en laat ze een poepie ruiken!
    Ook ik hoop dat het goed komt met je oom. Geef hem maar flink veel aandacht … is goed voor een mens 😉

  14. dag Billy
    dat was ff slikken op uw werk zeg
    ken dat, vorig jaar op school, werd ik de hele tijd opgehemeld, en enkele dagen later, was ik net een stuk vuil. Gelukkig is dat nu weer aan het beteren, maar voor hoelang
    uw werk voor doen
    ik hoop dat alles goed komt met uw oom
    nog een fijne werkweek

  15. Ten eerste hoop ik dat jullie een goede oplossing voor je oom zullen vinden. Tja en die boordeling, zeker een nieuwe leiding in het bedrijf of de baas moet zich even laten gelden? zorg dat je wel alles op papier bevestigd hebt en lees het nog eens goed door voor je tekent. Want de bazen van nu zijn de grootste ratten die er rondlopen ze kijken alleen naar hun eigen hachje de rest intereseert ze helemaal niets. Sterkte er mee.

  16. Dat was wel even slikken op je werk wat betreft dat kritiek! Wel vreemd als je daar al zolang werkt en je krijgt dit zo even voor je kiezen. De situatie van waarin je oom verkeert is ook al lastig. Ik hoop dat er snel een goede oplossing gevonden wordt Billy!
    Groetjes Mar

  17. dat is niet leuk om zo’n beoordeling te krijgen, vooral als je daarvoor nooit signalen hebt gehad.
    weet je zeker dat ze het over jou hadden?
    wat een triest situatie met je oom, oude mensen moeten juist goed verzorgd worden, dat hebben ze verdiend.
    ze hebben het jaren voor ons gedaan, van alles opgebouwd en nu zijn zij door alle bezuinigingen het kind van de rekening
    gelukkig heeft hij familie om op terug te vallen, maar zoals jezelf al schrijft, je moeder is hier ook al veel te oud voor.
    triest.
    sterkte voor jullie.

  18. Tja Billy, overgeleverd zijn aan ‘de Zorg’ is niet echt iets waarin je kunt berusten. Het kan allemaal een stuk beter.
    Die beoordeling zal je wel rauw op je dak zijn gevallen, juist doordat je zelf vindt dat je zo je best doet.
    Ik dacht wel gelijk aan het volgende boek: “Geweldloze communicatie” van Marhall B. Rosenberg. Een aanrader!
    Liefs Loes

  19. Ik hoop dat jullie voor je oom een goede oplossing kunnen vinden.
    Als je al 10 jaar goed functioneert is het vreemd en onwerkelijk om dat zo te horen. Ik zou me er idd niet teveel van proberen aan te trekken (maar is makkelijker gezegd dan gedaan) en gelukkig is jouw team het totaal niet eens met die kritiek. Dat is het belangrijkste!!!!
    Knuf Inge

dit vind jij er van...

