Uitgevlogen nest

“Kan jij je nog herinneren hoe het die eerste dagen was, toen we pas getrouwd waren?”

Het was een vraag die gisteren spontaan bij me opkwam toen ik besefte dat we vanaf vandaag opnieuw helemaal alleen in ons huisje zouden wonen.
Onze zoon en zijn lief zijn nl. vandaag in hun huisje ingetrokken. De voorbije dagen ben ik druk bezig geweest met borstel en rol om muren en plafonds te voorzien van een laagje verf. Wat trouwens nog niet volledig afgewerkt is, want de gang en traphal moet nog een laagje. Maar ook als hun huis al bewoond is, vormt dat geen probleem.

“Hoe het precies was kan ik me ook nog nauwelijks herinneren. Maar ik weet wel dat je op onze eerste boodschappenbeurt samen, je trouwring al vergeten was thuis”
Tja, die trouwring dragen vroeg wat gewenning, en had ik bij het baden af gedaan. En laten liggen.
Nu is die zowat vastgegroeid aan m’n hand.

Wat vliegt de tijd…

Groetjes,

Billy

26 thoughts on “Uitgevlogen nest

  1. De tijd vliegt inderdaad! Zo zit je midden in de kleine kinderen, zo zijn ze volwassen en vliegen uit. Daar zit je dan weer samen haha.
    Maar deze periode heeft ook z’n voordelen hoor.
    Sterkte nog met klussen!

  2. Zo mooi nostalgisch dit logje ! heel schoon .. zal vast ook wel vreemd gevoel zijn … jullie beide spruiten kort opeen uit huis … genieten jullie maar .. GOE GEDAAN ZOU IK ZEGGEN !!! liefs en nog een fijne zondag vr morgen x

  3. Hoe lang zijn jullie getrouwd? De tijd gaat heel erg snel… Grappig dat je in de eerste periode je trouwring overal af doet, ik had dat ook. Nu doe ik dat allang niet meer. Een fijne zondag toegewenst!

  4. Dit is dus een dilemma voor mij, aan de ene kant kan ik niet wachten tot mijn dochter op zichzelf gaat, al dan niet met beste vriendin eerst samen wat delen en wonen… of zal ook ik dan terug verlangen in stilte dat ze nog thuis woonde? Geen idee, maar jullie gaan het vanzelf samen weer ondervinden, wat ik bij mijn ouders zag ooit…
    Was dat zij de liefde opnieuw ontdekten omdat de ruimte er weer was, een beetje vreemd, maar wel lekker dus 😉
    En het verhaal van jouw trouwring… zooooooo romantisch!
    XXX

  5. Als je terug gaan denken vliegt te tijd echt.
    Laatst zei iemand tegen mij, vroeger toen ik bij jullie kwam spelen… Ik was toen een jaar of 10. Dus nu bijna 12 jaar geleden :O
    Fijne Zondag!
    Liefs

  6. Jeetje, nu alweer met z’n tweetjes, time flies! Bij ons zal dat nog even duren, tenzij de jongens op hun vijftiende al met de ware trouwen … lijkt me sterk en ik zal dat overigens ook sterk afraden haha! Want. Trouw nóóit voor je veertigste. Maar dat zou weer betekenen dat de jongens nog 25 á 30 jaar bij ons in huis blijven wonen … wha!

  7. Hi Billy
    ja, die tijd zal hier ook nog aanbreken, dat iedereen het huis uit zal zijn, en dan zit ik hier alléén.
    Jij hebt nog uw vrouw, maar we zien wel
    alles op zijn tijd
    voorlopig zijn ze hier nog alle drie vrijgezel, en de meiden moeten nog 3 jaar studeren, maar ja, het kan snel veranderen
    groetjes

  8. goh Billy, wel wennen denk ik, maar ook genieten…jullie zijn nog zo jong… lekker weer privacy… geen kind dat binnen kan komen… wij genieten er dagelijks ook van hier….

  9. De eerste dagen…..samen boodschappen doen voor de vele visite die aan kwam waaien. En alles rook nieuw. Haha veel meer weet ik ook niet meer, maar het lijkt me niet moeilijk om weer samen verder te gaan. Die trouwring, die moet na 29 jaar afgebikt worden, hij is nog te zien en daar heb je alles mee gezegd. Wat zal je zoon genietend in de rondte kijken dit weekend, net als wij gedaan hebben he.

  10. tsja trouwringen
    de mijne ligt in de kast met sporen van het dragen
    die van hem ligt fonkel nieuw in het doosje
    ik had het kunnen weten…
    ik wens jullie in ieder geval veel plezier samen maak er wat moois van
    liefs yfke

  11. ja jebegint samen en als het goed is, eindig je ook weer samen.
    zal best wennen zijn, maar ook wel weer lekker.
    ik wens jullie in ieder geval een hele fijne door-start toe!

  12. De tijd vliegt en nu zijn jullie weer terug daar waar jullie begonnen zijn, met zijn tweeën! Het zal even wennen zijn, maar ook wel weer leuk!
    groetjes,
    Elmar

  13. Ha, ha Billy, wat een intieme vraag….
    Mijn trouwring heb ik niet meer om, is een beetje lastig als je in de zorg werkt. Bovendien is de diamant eruit gevallen ( verloren…) dus er zit een gat in mijn ‘relatie”.
    En die eerste tijd van toen we net getrouwd waren, tja wie zou dat nou kunnen vergeten…………….

  14. Het “uitvliegen” van de kids van het veilige nest geeft altijd een dubbel gevoel. Vooral moeders schijnen het er moeilijk mee te hebben. Anderzijds geeft het ook een goed gevoel naar de kids en naar elkaar toe. Probeer vooral te genieten van de nieuwe thuis situatie.

  15. Dat zal wennen zijn, zo saampjes? En hopelijk ook heerlijk genieten…
    Moet er nog even niet aan denken dat Sunnyboy het huis uit zou gaan. Ben blij dat ik nu samenwoon met mijn lief, dan zal het gat hopelijk minder groot zijn wanneer het zover is… Nah, dat duurt nog jaren en jaaaaren!
    En alles went zegt men…

  16. Alleen Mara draagt nog de originele trouwring. Ik heb de mijne verpatst, en heb toen van Mara een zilveren armband met nhaar naam en de trouwdatum er in gekregen, die de laatste 30 jaar niet meer is af geweest. Een ring vond ik niet lekker zitten.
    Salu2
    Albert

dit vind jij er van...

