En nog meer muziek…

want gisteren was er op Studio Brussel (zoals de meesten hier wel weten mijn favoriete radio) de Album Top 100. Deze hitlijst werd samengesteld door de luisteraars, die hun eigen Album top 3 konden inzenden. Deze Album Top 100 werd door mij met veel aandacht en plezier gevolgd. Alleen al voor het grote aantal tips die je krijgt (handig voor vaderdag!…), steengoeie muziek!

Net als vele hitlijsten is de samenstelling niet altijd volledig volgens de smaak van wie er naar luistert, en ontbreken er volgens mij ook wel albums die toch wel in zo’n lijst thuishoren, maar ja…

Dit is de top-10 uit de Top 100 (cijfers tussen haakjes is de plaats van vorig jaar), de volledige lijst kan je hier vinden: Album Top 100

1 (1) PEARL JAM Ten
2 (3) NIRVANA Nevermind
3 (2) RADIOHEAD Ok computer
4 (4) PINK FLOYD Dark side of the moon
5 (5) METALLICA The black album
6 (9) QUEENS OF THE STONE AGE Songs for the deaf
7 (14) MUSE Origin of symmetry
8 (10) METALLICA Master of puppets
9 (13) ARCTIC MONKEYS Whatever people say i am, that’s what i’m not
10 (6) BEATLES Sgt Pepper’s lonely heart club band

 

Het verheugt me wel dat the Beatles er met 3 albums in staan, toch wel straf voor een band die al zo lang uit de running is. Al staat mijn favoriete Beatles album er dan nog niet bij, “Abbey Road”.

Zo’n lijst maakt me ook duidelijk dat er in m’n platenkast nog heel wat materiaal ontbreekt van groepen die ik toch wel heel erg graag bezig hoor. Moet ik dringend iets aan doen…
Zo heb ik bvb. niks van deze meneer: Tom Waits. Waarvan ik toevallig net toen ik onderweg was met de wagen het nummer “Martha” hoorde, uit het album “Closing Time”. Een bloedmooi nummer, een liefdesballade over een verloren gegane jeugdliefde waar een oudere man aan terugdenkt.
Dit is 4:32 minuten kippevelmuziek!

 

 

Kan tellen als ultieme vaderdagtip!

Muzikale groetjes,

Billy

15 thoughts on “En nog meer muziek…

  1. Inderdaad een handige lijst om een passen vaderdagcadeautje te verzinnen 😛
    Dat nummer van Tom Waits is niet echt mijn stijl, maar de piano vind ik wel mooi.

  2. Pearl Jam, daar maak je me altijd blij mee…verder ben ik geen Pink Floyd en ook niet zo’n Beatlesliefhebber (ja erg hè, maar het is zo hihi)…Oh en verrassend Muse!!! Fijn weekend Billy, greetz Bettina

  3. Dat hebben ze hier in Nederland altijd rond oud en nieuw, de top tig… heerlijk altijd om naar te luisteren. Is trouwens zo, vaderdag schiet al hard op!!!
    Fijn weekend, Gonny.

  4. Hoera nog net in de Top 10, ik heb het over THE BEATLES met Sgt Pepper’s lonely heart club band. Mijn favoriete LP van de Fab Four. Even deze week niet bij je langs geweest, want onze kleinzoon was te logeren.
    Ik wens je een fijn weekend Billy, ook namens Albert.
    Saludos
    Mara

  5. Pearl Jam voor het tweede jaar op de nummer 1 positie? Ik vind het overigens ook een geweldig album. Mijn alltime favorite is Thriller van Michael Jackson, maar die staat bij jullie niet eens in de top 10.

  6. dag Billy
    ik heb ook jaren geluistend naar stubru, tot Q music eraan kwam, en mijn hart ligt nu bij hen;
    En U2, ben daar al vanaf het begin fan van, ga dan ook naar hun concert in sept.
    Heb ze al 2keer life mogen zien en horen, en kijk er naar uit
    nog een fijne week

  7. Het is een leuke song maar kippevel ervan krijgen? nou nee… wel van het liedje wat in het vorige logje staat, daar krijg ik vaak kippevel van 😀
    En vaderdag, wa is da?
    XXX

dit vind jij er van...

