Lente (of herfst?)

Het voorbije weekend kregen we wat regen te verwerken, en dat was eigenlijk welkom voor de tuin. Maar veel kregen we toch niet te verwerken, en de zandgrond hier is al weer poederdroog nu.

We kregen zelfs al enkele dagen de zon opnieuw te zien, maar véél genieten zat er niet in. Er staat nl. steeds een strakke, gure wind te blazen, die het écht onaangenaam maakt buiten. Ok, goed gekleed is het wel te doen om een wandeling te maken, of zelfs een fietstochtje te maken (als je eens stevig op de pedalen wil staan – zoals Inge dat zo mooi weet te verwoorden in haar reactie in m’n vorige logje – om de wind te trotseren).

Maar geef mij toch maar wat warmer weer, het lijkt eerder herfst dan lente nu…

Duim je mee?

Groetjes!

Billy

21 gedachtes over “Lente (of herfst?)

  1. Het lijkt inderdaad wel herfst. En morgen wordt het al niet beter; regen, regen en nog eens regen. Voor mij mag het nu eindelijk eens lente worden.

  2. Het is echt lente, maar het is nog maar net mei. En zoals men weet kun je tot ijsheiligen vorst hebben. Het weer is dus niet echt ongewoon voor de tijd van het jaar 😀
    Groetjes

  3. Och Billy, we houden het gewoon nog tegoed en er is een oude spreuk die hier van toepassing is: “Mei koel en nat, vult schuur en vat”. Maar die kende je natuurlijk al.
    Gr. J@n.

  4. dag Billy
    een duur jaar wordt het weer, want we kunnen de verwarming nog niet uitzetten, dinsdag wordt het amper 12°, brbr
    zomerse kledij die kan ook in de kast blijven hangen, verlang ook naar lente
    het is wel goed voor de tulpen, nog nooit hebben ze zolang in de tuin gestaan
    nog een fijn weekend, en fijne moederdag voor uw vrouwtje lief

  5. Op jou reactie:
    Als ik een vriend heb, ben ik ook best knuffelig en zo bij familie ook iets meer, maar waar over ik schreef ging meer over onbekende mensen..
    Liefs

  6. hier hebben we de hele week ook gure wind gehad maar wel droog.vandaag was het echt de ene regenbui na de andere.brrr ik ga echt zo naar het mooie weer verlangen en dan weer lekker buiten zitten tot in de late uurtjes lekker kletsen en wat drinken en wat te smikkelen erbij………
    knuffff van HH

  7. ik duim zéker mee,want hier worden we niet vrolijker van he.
    maar na regen komt altijd weer zonnenschijn dus ooit komt het weer goed;)
    fijn weekeind met liefs van mij..;)

  8. Ik duim echt met je meeeeeeeeeeeeeee !!!
    want ook mijn tuin heeft portie vocht gehad en men bloemetjes of kiemetjes willen nu graag terug wat zon 🙂 groetjes en nog een mooi weekend wens ik je verder toe x

  9. Tis wat het weer! Geen wonder dat veel mensen verkouden zijn of grieperig ( waaronder ik) Het wordt gewoon tijd voor een heerlijk zonnetje met minimaal 24 gr! Kunnen we eindelijk weer op een terrasje of in de tuin. Ik verheug me erop !!! Geniet ondanks het weer nog even van het weekend, Billy.
    Liefs

  10. Enof ik meeduim….Billy! We hadden een paar weken terug zo’n mooie dagen en nu uitgerekend deze weken nu de kanjers meivakantie hebben is het niets…vandaag ging het gelukkig wel een btje en daarom gelijk met Bobbie (de hond) en de kids ervan genoten in het bos/duinen.
    Fijne avond en liefs, Bettje

  11. Gelukkig heb ik al heel wat mooi lenteweer mogen ontvangen tijdens die vijf weken in Andalucia samen met Albert, maar als het aan mij ligt mag het nu wel eens in de Lage Landen echt lente worden. Dit herfstweer maakt me soms een beetje triest, zeker nu kleinzoon Viggo bij ons logeert. Geen zon te zien! Heel erg jammer voor dat jochie. Dus veel dingen binnen doen.
    Salu2
    Mara

dit vind jij er van...

