Weekendverslag 24 & 25 april

Wat een heerlijk weekendje was het weer!

Zaterdag, na m’n voormiddagje slaap en het ontbijt, vertrokken we met onze beste vrienden. Fietsen op de wagen achteraan en hop met de geit. Richting Rumbeke-Roeselare, onze wagen geparkeerd aan het Sterrebos. Met behulp van het knooppuntensysteem had vrouwlief een ritje uitgestippeld van zo’n 30 km. Het was heerlijk fietsen in het zonnetje. Halfweg hadden we een stop in Dadizele. Het is er altijd gezellig druk op de terrasjes rond de basiliek, want Dadizele is een gekend bedevaartsoord. Na een bezoekje aan de basiliek vertrokken we weer. Toen we bijna rond waren kwamen we voorbij ‘t Roodhuis, een restaurant-brasserie met een mooie, wat verscholen ligging. Daar genoten we nog van een lekker streekbiertje vooraleer we de fietsen weer op ons fietsrek monteerden en terug huiswaarts keerden.
We zijn toen bij onze vrienden langsgeweest, om vanuit hun tuin het luchtruim in de gaten te houden. In onze stad ging dit weekend nl. de jaarlijkse ballonhappening door. Na een tijdje zagen we de eerste ballons opstijgen, en uiteindelijk hebben we er zo’n 56 stuks zien voorbijkomen. Onder hen zat ook de grootste luchtballon ter wereld, eigendom van het Nederlandse Greetzz.com, waar in de mand plaats is voor een 30-tal personen!

Na dit spektakel zijn we terug naar huis getrokken om wat te eten en te genieten van een rustig tv-avondje…

Zondagmorgen een tochtje gedaan met de racefiets. Ik kwam toevallig enkele pijltjes op m’n weg tegen, en begon die te volgen. Bleek dat die afkomstig waren van een fietsrally georganiseerd door een Kachtemse club: de Izegemse Pijl. Toen ik via de vertrekplaats de Leie bereikte, besloot ik het jaagpad te volgen richting huis. Want ‘s middags wou vrouwlief met onze vrienden barbecue houden, en dan was ik maar best op tijd thuis…Ik had toch al 60 km op de teller toen ik thuiskwam.
Ik heb me wat verfrist, en dan de barbecue aangestoken. En dan genoten van allerlei hapjes en een lekkere maaltijd op ons terras. Het weertje viel reuze mee, en het was dan ook écht genieten.
Rond 16u zijn vriend en ik binnen gaan kijken naar de wielerwedstrijd Luik-Bastenaken-Luik, en we zagen opnieuw een hele mooie finale. Winnaar werd uiteindelijk ietwat verrassend Alexandre Vinokourov. Ik heb die renner altijd enorm bewonderd voor z’n aanvalslust en doorzettingsvermogen. Maar jammer genoeg werd hij enkele jaren terug betrapt op het gebruik van doping. Pas sinds vorig jaar heeft hij z’n plaats in het peloton weer mogen innemen, na een schorsing van 2 jaar. Toch zie je maar dat hij er ook zonder doping terug staat!
Na de wedstrijd trokken we naar onze vrienden, om vanaf hun tuin de 2e dag van de ballonhappening in Waregem te bekijken. Maar de weersomstandigheden bleken niet goed genoeg, en er is dan ook geen enkele ballon opgestegen. Dat die weersomstandigheden veranderd waren hebben we dan ook zelf ondervonden. Want plots werd het écht veel kouder, en maakte de gure wind het niet zo aangenaam meer om buiten te zitten. We zijn dan maar huiswaarts getrokken, en daar rustig het weekendje afgesloten…

Groetjes!

Billy

15 thoughts on “Weekendverslag 24 & 25 april

  1. Het was dus weer welbesteed Billy.
    Vandaag was het om te fietsen ook wat minder door de inderdaad gure wind, maar mijn dagelijkse stukje heb ik toch weer gehad.
    Het was weer niet best voor de RABO-ploeg bij LBL, alleen Tanking heeft zich maar laten zien.
    Gr. J@n.

  2. Wat ben je toch sportief!
    Het weer was inderdaad heerlijk (hier ook).
    Dus Philippe Gilbert heeft Luik-Bastenaken-Luik niet gewonnen??
    Ik zag ‘m toevallig op de Nederlandse televisie zaterdag of vrijdag, hij werd geïnterviewd door Mart Smeets (in het Nederlands). Een erg sympathieke jongen.

  3. Hier vaak op koninginnedag een ballonfestijn en die vlak boven ons huis langs komen. Leuk om te zien en het lijkt me nog leuker om er 1 keer in te zitten. Jammer dat het gisteren snel afkoelde. Hier zelfs een spetter regen.

  4. Het was idd heerlijk weer om erop uit te gaan…jullie heerlijk gefietst dus! En gaaf zeg al die ballonnen….ik vind dat altijd een waanzinnig gezicht! Zelf zou ik graag eens een ballonvaart willen maken! Heb jij het weleens gedaan?
    Jammer dat de ballonnen de lucht niet ingegaan zijn.
    Heb een fijne avond hoor!

  5. Zestig kilometer fietsen!!! Knap hoor, maar zelf moet ik er niet aan denken. Zou overigens wel goed voor m’n buikje zijn. Verder heb je je weer prima vermaakt he, met een pilsje en met het genieten van de ballonhappening. Wat kan het leven soms mooi zijn he.

  6. mijn ouders hebben dus geluk gehad dat ze zaterdag meegeweest zijn, en niet zondag, anders weer uitstel
    mijn zus had gezegd dat er 38 ballons waren, maar heb dan gehoord dat er minstens 50 waren, het was genieten
    ik zou zondag op de rommelmarkt in Heule staan, maar ze geven regen en wind uit dus blijf ik maar thuis
    groetjes

  7. @ ♥ Inge ♥: Ja, ik heb al het geluk mogen proeven in zo’n luchtballon, en ik kan je verzekeren dat het heerlijk is! Je ziet je omgeving ook eens vanuit een heel ander oogpunt…
    .

  8. Heeeeeey Billy wat grappig die ballonvaart zag ik ook bij Pepsi voorbij komen haha en haar ouders zater in een van die balonnen!!
    Geniet lekker van het mooie weer, ik hou het kort en ga weer lekker naar buiten
    Liefsssssss

  9. klinkt allemaal erg leuk en gezellig en t,is altijd leuk om te lezen hoe jij van alles geniet;)
    zelf nooit een ballonvaart gemaakt,maar m,n vader wel die dat van ons cadeau kreeg en ook hij,vond het heerlijk daar boven.
    Zelf zou ik het niet durven,want heb hoogtevrees hihi
    liefs van mij..;)

  10. Zo’n ballonnentoestand is hier altijd in juni, we wonen er vlakbij, er gaan er dan heel veel de lucht in, ’s avonds de glow-in-the-dark, prachtig! Alleen… het is altijd half juni en echt, het is zo vaak slecht weer zodat het afgelast moet worden, jammer hoor!
    Groetjes, Gonny.

  11. Ook hier een heerlijk w-end achter de rug. Veel gedaan, en mijn eigen een beetje opgevreten ivm met fiets ronden zoals je al las op mijn log.
    Luchtballonen zijn altijd leuk om te zien.

  12. ik heb één keer een ballonvaart kado gehad en het was echt super geweldig!
    wij hebben een super weekend gehad met veel werken maar ook heel veel tijd voor elkaar enne wat aankomend weekend brengt…bij ons weet je het maar nooit,lol
    knuffff van HH

dit vind jij er van...

