Nooit te oud

Gisteravond had ik, na enkele lessen Excel en Photoshop, opnieuw een eerste les van een nieuwe cursus: elektriciteit voor niet-technici.
Bedoeling van de cursus, die loopt over 6 maandagavonden van 3u, is om ons meer te vertellen over wat elektriciteit precies is, en wat er allemaal komt bij kijken. In die eerste les kregen we vooral veel theorie, maar de lesgever kruidde dit gepast met talloze praktijkvoorbeelden. Na de theorie krijgen we de komende lessen ook wel veel praktische zaken, zoals het maken van een verlengsnoer (toch wel érg basic vind ik…), het omgaan met een universele meter, hoet opzoeken van storingen en het leggen van een volledig huishoudelijk circuit. Ook krijgen we tips van waar we moeten op letten bij aanschaf van enkele huishoudelijke apparaten en wat de gevaren van elektriciteit zijn.

Nooit te oud om te leren… , en op kosten van mijn werkgever…mooi meegenomen!

Groetjes!

Billy

21 gedachtes over “Nooit te oud

  1. Je bent nooit te oud om te leren! Interessant onderwerp ook wel, ik weet dat ik daar vroeger wat moeite mee had, het begrip elektriciteit en de wet van Ohm.

  2. Je hebt daar helemaal gelijk in Billy. Je bent nooit te oud om te leren.
    Electriek is erg interessant. Ik heb hier nog een deel cert. voor moeten halen ooit.
    grtz

  3. Erg basic zeg je, lol… hahaha die lessen heb ik anders mooi gemist! 😉
    Maar ja, ik snap het wel, dat is idem aan kunnen typen, blind en dan weer op les 1 gaan natuurlijk.
    Erg leuk toch, en wie weet zijn er toch nog vernieuwingen bij gekomen door de jaren heen 😀
    XXX

  4. NOu dat kan geen kwaad en je bent een paar uur van de straat 🙂
    Maar het is handig zo’n curus. Eigenlijk zou iedereen zo iets moeten volgen……. Maar ik weet je te vinden als ik denk dat ik een storing heb hahaha
    groeten Inge

  5. wat leren is altijd goed, leven is een universiteit die nooit stopt 🙂
    maar electriciteit, nope daar hoef ik niets over te leren
    knuf, h

  6. Helemaal top Billy en altijd mooi meegenomen.
    Dan ook nog eens op kosten van de baas, haha wat wil je nog meer!!
    Zon en jaaaaa het weekend wordt weer superzonnig dus dat komt mooi uit
    Liefs en een kussssss

  7. Altijd handig zo’n cursus. En ook voor de veiligheid kan het nooit kwaad. Leuke bijkomstigheid als het ook nog eens door de baas betaald wordt. Geniet van een mooi weekend Billie. An de groetjes.

  8. Een mens is nooit te oud om wat (nieuws) te leren. Ik kom je even een heel fijn fietsweekend toewensen. Het is voor mij helaas mijn maandelijkse werkweekend. Gelukkig maandag en dinsdag wel vrij.
    Adios Billy
    Salu2
    Mara

  9. kijk, dat is nog eens een nuttige cursus,kan je geen samenvatting geven.
    vooral in de aanschaf van electrische apparaten ben ik nogal een kneus.
    ik let alleen maar op design!
    fijn, zonnig weekend billy!

dit vind jij er van...

