Dwars door Vlaanderen

Vandaag was het weer een fantastisch weertje. Lekker zonnetje, weinig wind. Ik heb natuurlijk m’n fietsie van stal gehaald, en deze keer wat heuvelachtiger parcours gereden. De conditie is nog lang niet wat ze moet wezen, en daardoor ging het bergop redelijk langzaam. Maar na bergop gaat het natuurlijk bergaf, en dan raas ik door de smalle binnenwegen. Héééééééérlijk!

Vandaag ging de wielerwedstrijd Dwars door Vlaanderen door, en de aankomst daarvan ligt in onze stad. Na een bezoekje aan m’n moeder reed ik met m’n racefiets langs de aankomst. Wel een leuke ervaring om door het volledig afgezette parcours te fietsen, langs de vele toeschouwers die de renners al stonden af te wachten.

Ik was nog netjes op tijd thuis om op tv de aankomst te bekijken. Voor wie het interesseert, de wedstrijd werd gewonnen door de Deen Matti Breschel.

Groetjes!

Billy

12 gedachtes over “Dwars door Vlaanderen

  1. Het was vandaag inderdaad fijn fietsweer en wat die cols betreft, die heb ik ook gehad; Twee hoge bruggen over de Zuidwillemsvaart;-)) Voor mij hoog genoeg!
    Gr. J@n.

  2. Mijn staat nooit in de schuur, doe alles op de fiets, helaas staat ie nou bij de fietsenmaker en gaat het nog langer duren dan gedacht…zucht, eerlijk gezegd viel het zonnetje hier in Brabant wat tegen vandaag. Vond het niets warmer dan gisteren, terwijl dat wel voorspeld was…geniet van je ritjes! En een fijne avond, liefs Bettje
    @Janus: ik heb aan de Zuid-Willemsvaart in Den Bosch gewoond….wat is die lang hè hihi

  3. Nee, ik werd ontslagen. De uitgeverij waar ik werkte valt onder een groter concern. De binnendienst werd gecentraliseerd en daar hadden ze voldoende personeel. Boventallig noemen ze dat. En om me niet te vervelen ben ik voor mezelf begonnen.
    Slaap lekker!

  4. Het is prachtig weer ik kwam er van de week achter dat ik op dit moment een jas ontbeer, dat ik even moet shoppen, juist ook voor het fietsen enzo 😉
    Komt goed, binnenkort, geniet lekker van de conditie opbouw!
    XXX

  5. Oh bergaf, dat vond ik juist altijd zo eng. Vooral die bochten langs de afgrond (In Italië) En zere duimen van het knijpen in die remmen. Maar fijn dat je genoten hebt. Het ruikt ook altijd zo lekker tijdens de afdaling. Misschien wel iets van mij alleen hoor. Is je dat wel eens opgevallen?

dit vind jij er van...

