In de keuken

In deze tijden moet ik vaker zelf aan de slag in de keuken, nu m’n vrouw zoveel mogelijk rust moet houden. Maar dat vormt geen probleem, want ik heb altijd al graag gekookt.

Terwijl m’n vrouw het meer van voorgekauwde receptjes moet hebben, en al bijna hysterisch wordt als ze een ingrediënt mist, ben ik meer een experimenteerder in de keuken. Valt het dan eens tegen, dan weet ik wat ik een volgende keer beter moet doen.

Voor vanavond had ik een kabeljauwhaasje gekocht. Eerst wat soepgroenten aangestoofd in een vuurvaste schotel, daar wat witte wijn bij en dan de met peper en zout gekruide kabeljauw erbij. Mooi laten pocheren, terwijl ik in een andere kom tagliatelli liet koken. Eenvoudig, maar bleek héél lekker…

Koken? Makkie toch!

Fijn weekend iedereen!

Billy

25 gedachtes over “In de keuken

  1. Het water loopt me in de mond. Bij de eerstvolgende WM mag jij het culinaire gedeelte voor je rekening nemen. Smakelijk weekend!

  2. Klinkt goed, helemaal omdat het lekker smaakte hihi, en kook graag (vind het juist heel relaxt, koken) en ik experimenteer ook graag, maar ook genoeg aard/groente/vlees op tafel ivm met de kids, wens je een fijn en smakelijk eten Billy! Liefs, Bettje

  3. Ik ben wel van de grote groepen, dat vind ik leuk om voor te koken. Maar dan wel een wat eenvoudiger iets als macaroni of stamppot. En ik durf ook te experimenteren hoor.

  4. Creativiteit dat heb je of dat heb je niet Billy.
    Jij hebt het kennelijk.Ik kan me het meeste met je vrouw vergelijken op dat gebied.
    Gr. J@n.

  5. Nou dat klinkt lekker Billy. Hier is het preciesandersom: ik ben van het expirimenteren en manlief is van strikt de recepten volgen…..
    fijn weekend, jammer dat het regent hier. Hoop vor jou op mooier weer.
    Inge

  6. Klinkt lekker.
    Ik kom even mijn neus laten zien zodat je weet dat ik nog leef .
    Verder wens ik jullie een fijn weekend, lekkere maaltijden en voor je vrouw voldoende rust om te herstellen.
    Lieve groetjes,
    Meiske

  7. Hier word gedeeltelijk om en om gekookt.
    BK neemt het leeuwendeel voor zijn rekening, omdat ik momenteel hele dagen werk.
    En proberen doen wij ook graag…. Maar onze kids denken daar anders over… hihi 😦
    Liefs Gerine.

  8. Koken lijkt makkelijk maar geloof mij, sommige mensen zijn daar echt een kneus in hoe graag ze ook willen!
    Ik hou niet van vis, maar dit zou ook met kip kunnen en dan klinkt het een stuk aantrekkelijker voor mij 😛
    XXX

  9. Ik krijg steeds meer lef in de keuken. Steeds meer laat ik de pakjes saus staan en ga zelf aan de slag…
    Fijn dat jouw recept geslaagd is! Groetjes vanuit een Friesland waar de lente is aangebroken!

  10. hi Billy
    lijkt me super lekker wat je gemaakt heb
    ik gebruik soms ook die groenten om vis mee te bereiden
    en je bent toch een lieve man, die zo goed voor zijn vrouwtje zorgt
    er zijn dus nog goeie mannen, al zijn ze zeldzaam, heb ik de indruk
    nog een heel fijne week
    groetjes

  11. Altijd mooi een man die kookt!!
    Die van mij kan alleen maar een ei koken hahaha of kan uhmmmm wil denk ik…
    Geniet van je maandag en wel super dat je je schat zo ontziet zodat ze kan aansterken
    Liefsssss Bri

  12. Zooo dan, dat klinkt lekker maar ook goed…Wat vond je vrouwke er van? Heeft ze er lekker van gegeten?!
    Experimenteren met kruiden en groente kan nooit geen kwaad, soms verbaasd het je zelf hoe lekker het kan zijn als jij je eigen snufjes er in doet..Ze zeggen ook altijd als je het met liefde maakt, smaakt het deste beter.
    Liefs Janine

dit vind jij er van...

