Francis Cabrel – La Corrida

Ik leerde Francis Cabrel kennen via dit nummer. Toen bleek dat ik ook meerdere liedjes van hem kende, al blijft dit mijn favoriet. Cabrel is een grote Dylan-fan, en hij heeft met hem gemeen dat vele van zijn teksten maatschappelijk geëngageerd zijn.

In dit liedje, “La Corrida”, vertelt Cabrel hoe een stier de laatste momenten ervaart vooraleer hij in de arena wordt neergestoken…

Voor Lien en alle andere liefhebbers van Frans chanson en flamenco:

 

 

Groetjes,

Billy

21 thoughts on “Francis Cabrel – La Corrida

  1. Ah, merci beaucoup, het is een mooi nummer. Ik kende dit niet van Francis Cabrel.
    Ik begrijp dat het een aanklacht is tegen de stierenvechterij.
    Die hartslag aan het eind… en dan dat applaus..brrrr inderdaad.

  2. Niet echt mijn smaak alhoewel ik sommige Franse Chansons wel kan waarderen. Zeker als ze door Wende Snijders zijn vertolkt. Het thema van het lied vind ik overigens wel goed en passend.

  3. Een prachtige stem alleen, hoe weet die nou hoe een stier zich voelt vlak voor hij in de arena wordt doodgestoken?? Jakk!!!
    Groetjes, Gonny.

dit vind jij er van...

