Fleetwood Mac – Need your love so bad

Met deze song wil ik jullie trakteren op wat zowat één van de beste bluessongs ooit moet zijn. Ik denk dat vele mensen trouwens niet weten dat dit van Fleetwood Mac is. De groep die bij ons het meest bekendheid verwierf met "Go your own way", "Little lies" en "Rhiannon", was in de beginperiode (met stichter Peter Green) een pure bluesband. Toen ze het roer (en tientallen keren ook hun bezetting) omsloegen naar meer pop-rock, beleefden zij hun meeste successen.

Maar dit neemt niet weg dat dit liedje (uit 1968!) een speciaal plekje verdient bij een muziekliefhebber als ik…

Groetjes!

Billy

19 gedachtes over “Fleetwood Mac – Need your love so bad

  1. Ha die Billy, yep ik kende ‘m wel hoor, dit muziekske maar persoonlijk hoor ik van FWM juist wèl de bekende plaatjes, vooral Go your own way !
    Wens je een fijn weekend, liefs Bettje

  2. dag Billy
    mijn internet werkt weer heel goed, en of weblog werkt weet ik niet, want deze week niet veel tijd had daarvoor, veel te druk, met de oude mensen te helpen, maar dat moet ook gebeuren
    jij houdt vast aan de oude muziek, is er niets van de nieuwe muziek dat je graag hoort?
    nog een fijn weekend, en de zon schijnt
    groetjes

  3. idd schoon liedje dit , wist zelfs niet dat het van fleetwood mac was , oeshe wat een gat in men cultuur … maar goed die werd zopas weer opgevult 🙂 thanks for sharing !

dit vind jij er van...

