Vreemd

Sinds gisteren kreeg ik alweer vreemde kuren op m’n speeltje. Ik sla al de linkjes naar mijn reacties op jullie logs nl. op in een Word-bestand, en ga die nadien nog eens nakijken om te zien of er geen tegenreactie gekomen is. Is altijd leuk, ook al doe ik het zelf (wegens te weinig tijd) zelden. Toen ik gisteren het eerste linkje op m’n lijstje wou bekijken, kreeg ik de volgende foutmelding: “deze actie kan niet worden uitgevoerd wegens systeembeperkingen. Raadpleeg uw systeembeheerder”. Nu ben ik op m’n eigen laptop de enige echte systeembeheerder, maar wat de oorzaak van die foutmelding was, daar had ik absoluut geen benul van. Bij nader inzien bleek ik ook geen linkjes in emails en zo te kunnen openen.

Het leek me een onverwacht opgetreden beveiliging die het openen van een link verhindert, maar ik heb dit zeker niet ingesteld. Ook heb ik de laatste dagen geen enkel programma gedownload of zo, wat soms tot zo’n onverwachte gevolgen zou kunnen leiden. Nazicht in het systeembeheer bracht geen enkele oplossing. Er zat dan maar één oplossing aan te komen: systeemherstel uitvoeren. Ik heb dit vanmiddag dan ook gedaan, en alles bleek opnieuw gewoon te werken. Oef!

Vanmiddag kreeg ik ook telefoon van de hersteldienst, ze beloofden om m’n laptop morgen te komen ophalen. Alles komt uiteindelijk weer goed…hoop ik!

Vanaf morgen zal ik wellicht ietsje minder aanwezig zijn dus, want ik kan dan wel af en toe de laptop van m’n zoon gebruiken, hij heeft ‘m zelf ook wel vaak nodig. En volgende week zal ik de meeste tijd in het ziekenhuis zijn, bij m’n vrouw, zodat er nog minder tijd overblijft voor pc-plezier. Afwachten tot alles weer bij het oude is dus…

Groetjes!

Billy

17 gedachtes over “Vreemd

  1. Ja nou ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is dat er iets niet goed werkt op je laptop! Ik werk ook met mijn eigen laptop maar de kids en Frank op de oude pc, dat wordt ook echt een oudje inmiddels, vertoont ook de nodige kuren ondanks een compleet geformatteerde schijf. En dan is het altijd mám die het op mag lossen wat pap heeft er geen verstand van…haha
    Enne graag gedaan natuurlijk, dat letterkleurtje, ik had er zelf geen last van, maar ik pas het natuurlijk aan als het niet prettig leest ;o)
    groetjes!

  2. Dergelijke problemen heb ik op dit moment met mij e-mail programma van ‘Windows Live Mail’. Ik ga het zaakje nog eens nakijken, maar voorlopig lukt mailtjes wegsturen of ontvangen niet en de reden…..?????
    Gr. J@n.

  3. Wat is er met je weblog gebeurd? Alles is ineens zo smal. Een pc blijft een wordelijk apparaat billy. Zelf heb ik zojuist alles opnieuw geïnstalleerd omdat m’n printer ineens niet meer werkte. Nu doet ie het weer prima.

  4. Ja pc’s leiden soms een eigen leven 🙂 Het is niet fijn als het maar half werkt ! Komt goed en vind het mooi … tijd bij’t vrouwtje is van doen .. belangrijker dan .. We zien je vanzelf wel terug verschijnen .. Veel sterkte alvast met alles voor haar , liefs x

  5. overal zitten die veiligheidstools in, maar om ze te bewerken of uit te schakelen heb je dagen nodig of de man die de programma’s installeerde. Dit maakt mij soms radeloos.

  6. Hey Billy is het allemaal weer in orde nu?
    Pc s zijn geweldig maar ze moeten wel doen wat ze moeten doen en geen eigen fratsen uithalen.
    Het is vast een eenvoudige instelling die het weer laat lopen zoals het hoort .
    L:iefs van mij en alvast een fijne woensdag!!

  7. Systeem herstel bied bijna altijd uitkomst bij zoiets, allen de reden waarom het gebeurde is ook belnagrijk. Stond er helemaal niets in je logboeken?
    Je laptop is dus binnen nu en een afzienbare tijd weer helemaal puik. Dat is beter. Tot dan!

  8. Goeiemorgen Billy, het lijkt wel te spoken op je lappie…balen zeg!!! Sterkte en hopelijk ben je weer als vanouds zonder pc-/lappie-zorgen op een normale manier online!
    Fijne dag! Liefs Bettje

  9. Vervelend hoor die computerkuren. Maar je linkjes werken nu dus weer. Hopelijk knapt je vrouw snel helemaal op na de ingreep. Neem je tijd Billy, dat je vrouw weer helemaal herstelt is nu even belangrijker dan bloggen.
    Groetjes Mar

  10. Ai ai, sterkte met het gemis van je laptop … het voordeel is dat je nu even wat anders kunt gaan doen … fietsen of zo …
    Sterkte alsmede succes gewenst voor vrouwlief!

dit vind jij er van...

