Geen zon buiten?

…dan maar binnen het zonlicht opzoeken.
De surrogaatoplossing dan: zonnebanken!
Gisteren heeft vrouwlief nieuwe lampen meegebracht voor onze zonnebank. Die bank hebben we trouwens voor een heel voordelige prijs kunnen overnemen van kennissen van ons.
Gisteren dus de oude lampen vervangen door nieuwe. En meteen moet er mij iets van het hart: waarom houden fabrikanten van zonnebanken er maar zoveel rekening mee dat je die lampen wel eens wil vervangen??? De lampen in de hemel was een makkie, gewoon uitdraaien en de nieuwe erin. In de bank zelf was dat een ander paar mouwen. Hemel moest eraf, zijlatjes gedemonteerd, en dan de plexi plaat waar je normaal gezien op ligt eruit. Dan pas kan je die lampen verwisselen. Het opnieuw in elkaar steken was mogelijks nog vervelender. Vooral als je maar met 2 bent blijken die pomparmen van de hemel wel eens tegen te werken. Wij dus onze vriend opgebeld om een handje toe te steken. Wat heel wat vlotter bleek te gaan dan…

En natuurlijk moesten die nieuwe lampen ook ‘s uitgetest worden, eerst vrouwlief. En daarna had ik ook wel zin om nog eens die lekkere warmte op te zoeken, die je bovendien na enkele (honderden) beurten een leuk tintje bezorgt. Voor alle veiligheid hadden we de tijd die we aan het roosteren gingen maar gehalveerd, want die nieuwe lampen geven normaal gezien heel wat meer straling af. Toch bleek die halvering niet te volstaan, want vandaag zie ik er op heel wat plaatsen uit zoals een roze garnaal…

Ik wacht maar beter enkele weken tot de volgende beurt. En dan de tijd maar delen door 4…

Groetjes,

Billy

27 gedachtes over “Geen zon buiten?

  1. Van zonnebanklampen heb ik geen last, maar als er in mijn auto vooral de linkse koplamp, het begeeft heb ik een probleem en moet ik ermee naar de garage. Nee erg klantvriendelijk zijn ze tegenwoordig niet bij de fabrikage.
    Gr. J@n.

  2. Heej Billy,
    Wat een goed idee!
    Zodra mijn migraine wat minder is, ga ik dat denk ik ook maar eens doen…Een paar keer naar de zonnebank, misschien knap ik daar van op.
    Liefs:Wilma.

  3. Zonnelicht, zelfs van de zonnebank is goed in de winter. Maar zelf heb ik daar nooit zo’n zin in of het geduld…gelukkig zie ik eigenlijk nooit bleekjes, maar eerder al gebruind, vraag me niet hoe het komt (kwas me wel haha) maar heb wel een gezond kleurtje. Fijne avond Billy, liefs Bettje

  4. Au!! Haha, ik heb eens onder of op, hoe zeg je dat, een zonnehemel gelegen met ehhh plekken ontbloot die doorgaans weinig zonnestraaltjes krijgen en ik ben me daar een partij verbrand… Pffff, heb echt een week niet normaal kunnen zitten… enzo 🙂
    Groetjes, Gonny.

  5. heerlijk klinkt dat,
    gelukkig durft het zonnetje vandaag nog wel een beetje tevoorschijn te komen, hopelijk vanmiddag ook dan ga ik even lekker wandelen.
    Wel jammer dat je maar kort van de warmte van de bank kunt genieten..

  6. Billy, driemaal is trakteren ;))
    Heej, wij hebben ook een zonnehe,el maar ik vind dat zo eng,na een half uur begint het boven me te kraken en denk ik steeds ; stel dat dat ding zo op me sort, dan verbrand je toch levend?brrrrrr en toch.. ik kan het niet laten, neem telkens weer dat risico.. je moet wat om een gebruind tintje te krijgen? Maar een kale poes wordt wordt een rooiekater..

  7. Amai das niet zo mooi he. Goed insmeren met aftersuncreme nu dan maar. En idd nog maar korter gaan de volgende keer.
    Wat een klus, nieuwe lampen, pffiew, maar daar doe je dan wel weer jaaaaren en jaaaren mee.
    toch?
    groeten en fijn weekend,
    Inge

  8. Haha die rose Billy! Wat een gedoe met die lampen…daarom heb ik alleen een zonnehemel.Ooit heb ik ook de lampen vervangen. Maar ik merkte geen verschil met de kracht van de lampen, hoor. Ik kwam er niet bruiner of roder onderuit dan normaal. Voorzichtig aan en geniet van de warmte!

  9. en zo lopen de fabricanten dan tegen de lamp! niet over na gedacht dus of zou er iets anders achter zitten? hoe dan ook.jullie bakken ze weer bruin dus;)
    fijn weekeind Billy met liefs van mij..;)

  10. dag Billy
    dus als er hier een roze garnaal voorbij komt, weet ik jij het bent
    Mijn dochter zal volgend schooljaar werkplekleren doen in Tielt.
    De school waar ze nu zit, daar zijn we niet tevreden over( kan dat niet op mijn logje schrijven, je weer maar nooit wie er mee leest, en ze moet daar nog het jaar uitdoen)
    ze eisen dat ze alles kennen, maar je zou toch denken dat hoe je omgaat met kinderen, hoe je ze iets moet uitleggen,….dat aangeleerd wordt, maar nee hoor, daar houden ze zich niet mee bezig
    deze week moeten ze stage doen, ze krijgen een titel, en voor de rest trek je plan.
    Geen uitleg niets, wel moeten ze al de heiligen kennen die op de kalender staan, met geschiedenis en al erbij, voor wat?
    voel me al enkele dagen niet zo best, mijn maag is niet in orde, maar dat is goed voor de lijn
    groetjes

  11. Inmiddels zijn we enige dagen verder… Is de roze-garnaal-look al weggetrokken en een nieuwe poging gewaagd?
    Hier ben ik ook weer onder de zonnebank gekropen… Lekker hoor!

dit vind jij er van...

