Ozark Henry – Sweet instigator

Ik had Ozark Henry al eens vermeld bij het liedje van Novastar, deze keer plaats ik één van zijn liedjes. Ozark Henry is het pseudoniem van Piet Goddaer (°1970). Met “Birthmarks”, zijn 3e solo-album (dat ik in mijn rijke collectie heb), werd de doorbraak bereikt bij het grote publiek. Om een idee te geven van hoe mooi deze cd wel is heb ik hier een stukje uit een review waar ik volledig kan achter staan:

“Ceedees als deze worden slechts eens in de zoveel tijd gemaakt. Daar dienen de sterren voor in een bepaalde positie te staan of onze lieve heer moet een goede maand hebben of zo, ik weet het niet, maar na zoveel keren en jaren draaien krijg ik nog steeds kippenvel van deze muziek. Echt, twijfelen is één: zonde van je tijd, en twee: het kan er op neerkomen dat je dit album nooit zult horen en nooit dat heerlijke gevoel zult krijgen wanneer je na 50 keer luisteren nog steeds met volle borst kunt meezingen met heerlijke energieke en vrolijke liedjes als “Word Up” of “Rescue”. Ozark Henry bewijst dat popmuziek melancholisch kan, zonder droevig te zijn. Een waar genot voor de oren en grijze massa. Een boekje met veel en sterke tekst is bijgevoegd.”

Zijn muziek wordt ook vaak gebruikt in tv-series en films. Zo schreef hij ook de muziek voor de verfilming van Thea Beckmans “Kruistocht in spijkerbroek”.  Hij heeft een wat speciale stem, wat het wel makkelijk maakt om hem te herkennen.

 

 

Groetjes,

Billy

15 gedachtes over “Ozark Henry – Sweet instigator

  1. Nooit van Ozark Henry met Sweet instigator gehoord. Door jou nu dus wel en ik plaats het als een lovesong op Sky radio. Je snapt wat ik bedoel met deze typering? Vast wel. Muzikale groeten, Mara
    P.S. We leven lang want tijdens het schrijven van deze reactie, zie ik dat je bij ons gereageerd hebt. Leuk toch.

  2. Hoi Billy, bij de eerste klanken, maar ook het kleine muzikale gedeelte doet me sterk denken aan Moby…lekkere launchmuziekske dit! Fijne avond en geniet van de muziekskes, liefs Bettje

  3. JIJ SCHRIJFT op onze blog: “Is op hetzelfde moment reageren dan een sein dat we lang te leven hebben?”
    Ja zeker Billy, dit is een uitdrukking die in Holland gebezigd wordt als je gelijktijdig aan elkaar denkt en in ons geval op dezelfde tijd reageert.
    Ik wil daarom ook besluiten met de slogan: “Lange Leve Het Goede Leven”. Dat is jou wel toevertrouwd. Dag Billy, saludos de Mara

  4. Ik dank je Billy! Nu heb ik weer wat moois leren kennen.
    Muziek blijft een leven lang een ontdekkingsreis.
    Zonder liefde zou nog kunnen, maar zonder muziek is helemaal niets.

  5. Ja Billy ik ken deze muziek wel hoor, wij hebben die zelf namelijk ook. Veel betere muziek als wat je dagelijks op de radio hoort. Ik vind het steengoed alleen jammer dat hun andere songs niet wat meer gedraaid worden op de radio.
    Prettig weekend xxx

dit vind jij er van...

