web-log.nl – update

Eind februari planten de mensen van web-log.nl een grote software update. Bij het aanschouwen van de nieuwe editor lijkt me dat alvast een heuse verbetering. Loggers als ik die windows live writer gebruiken zullen dat programma dan wellicht niet meer nodig hebben om logjes te plaatsen. Je zal met die editor nl. even handig kunnen werken.

Mogen we dus al victorie kraaien, of wordt die software update weer een aanleiding tot een vlaag aan (negatieve) kritiek van de loggers?

Ik duim voor een positieve wending!

Lees hier alles over die update.

Groetjes!

Billy

30 thoughts on “web-log.nl – update

  1. Nou joh Billy, ik hoop dat het voor je een verbetering is, en dat ie dus gebruiksvriendelijk(er) is…bij punt.nl hebben ze zoiets niet, een up-date..fijne avond & als je nog moeten eten; eet smakelijk! Liefs, Bettje
    Ps…leuk dat je ook TOPPOP keek

  2. Om verschillende redenen ben ik jaren geleden al weg gegaan bij webstreepjelog. Een van de redenen was het minimale aan mogelijkheden die je had en die waren bij andere kant-en-klaar logprogramma’s wel aanwezig. Ik besloot toen een eigen domein te starten met WordPress en tot vandaag ben ik erg tevreden.
    Op je plaatje ziet het er al veel professioneler uit als toen ik nog bij webstreepjelog was. Ik hoop dat het een goede verbetering is! (maar ik blijf lekker op mijn eigen domein)

  3. We zullen zien Billy, ook dit systeem zal wel weer z’n nukken gaan vertonen zoals elk ander ook. Ook die WLW is niet zonder heb ik ondervonden en ik zal blij zijn als ik hem er uit kan gooien, want het blijft telkens een verrassing of en hoe hij het zal plaatsen…..
    Gr. J@n.

  4. OT: Het zal er wel aan liggen dat die WLW het bij mij niet altijd goed doet omdat ik er vaak filmpjes opzet van heel verschillende sites. Met YouTube heeft ie idd geen moeite.
    Maar ook met teksten ed doet hij vaak moeilijk, bv melden dat hij het niet kan plaatsen en als je het nog eens probeert staat het er twee keer.
    Nee Billy, ik zal blij zijn als ik hem kan verwijderen omdat weblog zelf wat beter gaat werken, want ook daar mankeerd het een en ander aan moet ik toegeven.

  5. Bij weblog zijn ze er goed op vooruit gegaan in de afgelopen jaren. Alleen heb ik altijd de indeling van de laatste update erg raar gevonden. Dus wat er nu staat lijkt me een grote verbetering!! Maar dat weet je pas zeker als het ook zo is 😉
    Liefs!!

  6. Tja ik zet nog gewoon ouderwets mijn logjes ben er ook niet zo druk mee, dus voor mij is het allemaal te omslachtig. maar ik denk als je er veel mee doet het handig zal zijn. Verder alles ok bij jullie?

  7. Dat ziet er goed uit, net als in Word haast dus juist makkelijker zie ik al en één functie is weer terug straks die ik nu vreselijk mis! Dat ik zelf kan bepalen hoe ik mijn tekst wil hebben, en niet alles standaard of links, of rechts of in het midden, YESSSSSSsss
    Natuurlijk zal er kritiek komen, mensen moeten weer even wennen en dan als ze eraan gewend zijn? Hoor je het niet meer 😉
    XXX

  8. Ja Morgaine! Dat zag ik ook meteen dat uitlijnen en centreren er nu in zit 😀 Ik log nauwelijks meer dus Billy, bij deze dank voor dit logje dat ik op hyves heb gelezen en ook ik wacht vol spanning af eind febr, mss ga ik het loggen hierdoor weer leuk vinden!
    liefs, estar

  9. dag Billy
    gelukkig hou jij mij op de hoogte van de nieuwe trends, want ik zit teveel op facebook,
    en wat een dag om examen te doen, deze morgen al om 6uur op, want er rijden nog geen bussen om haar naar het station te voeren
    heb dan maar mijn strijk gedaan, eens iets anders op een zaterdagmorgen
    denk dat mijn dochter bijna iedere zaterdag examen heeft, en dan nog een hele week, heel lastig hoor
    nog een fijn weekend

  10. We zien het met vertrouwen tegemoet. Wij zijn niet van die mensen die bij een grote verandering overstappen naar punt.nl zoals dat in het verleden ook is gebeurd. Bedankt dat je er ons op attent hebt gemaakt. Het loggen kan leuker worden. De taken blijven bij ons goed verdeeld Mara de teksten en ik de foto’s. Deze verdeling bij ons is niet altijd zo. Nu reageer ik dus Billy. Ik wens je een goed (koud) weekend met vrouwlief.
    Saludos de
    Albert

  11. Ik heb mijn eigen site en dus een editor naar keuze, maar ik hoop voor jou en de andere mede bloggers dat het een verbetering is!
    groetjes en nog een fijne zondag!
    Elmar

  12. Oh kijk dat had ik nog niet gezien. Ik gebruik wel window live writer, maar als ik een animatie crea wil plaatsen gaat die heel raar bewegen dus moet ik die toch apart uploaden. Ik ben heel benieuwd, zal morgen eens gaan lezen.
    groetjes!

  13. Weet ik helemaal niks van. En ik zit ook niet echt te wachten op veranderingen. Ik zie de bui alweer hangen. Maar we zullen het er helaas mee moeten doen vrees ik. Hopelijk komen er wat meer kleurvarianten voor het weblog bij. Wordt wel weer eens tijd voor wat nieuwe frisse kleuren.

  14. Zoals het eruit ziet lijkt het een beetje op wordpress. Voor web-log lijkt het mij wel een verbetering. Ik ben met web-log begonnen toen ik met bloggen begon in april 2005, toen overgestapt op punt.nl. Dat vond ik maar niks en web-log eigenlijk beter en nu alweer zowat drie jaar een eigen domein. Billy, fijn dag en werk ze!

dit vind jij er van...

