Noir desir – Le vent nous portera

Ik ben het niet volledig zeker, maar ik denk dat dit een primeur is op mijn log: een frans chanson!

Ik hoorde het liedje gisteren weer op de radio en dacht er meteen aan om het hier te plaatsen. Er zijn beslist wel vele franstalige songs die ik kan appreciëren, en dit is er zo eentje van.

Noir desir is een groep rond zanger Bertrand Cantat. Die kwam in 2003 in een slecht daglicht omdat hij zijn toenmalige vriendin Marie Trintignant (dochter van de bekende acteur Jean-Louis Trintignant)  onder invloed van drank en drugs zodanig had toegetakeld dat zij op 1 augustus 2003 overleed. Hij werd daarvoor in maart 2004 tot 8 jaar gevangenisstraf veroordeeld, maar is sinds 2007 weer een vrij man.

Dit “Le vent nous portera” is hun bekendste hit, en je hoort er ook het gitaarspel van Manu Chao in (die zelf ook een heel bekend zanger-muzikant is o.a. met zijn ex-band Mano Negra). Heel mooi is op het einde de klarinet (?) die er een prachtig einde aan maakt. Helemaal beluisteren dus!

 

 

Groetjes,

Billy

13 thoughts on “Noir desir – Le vent nous portera

  1. Ha muziekmaatje, wat een heerlijk muziekske zeg van deze toch wel duistere zanger/groep..volgens mij is het ook een klarinet , een fijne avond Billy en geniet van de muziekskes! Liefs, Bettje

  2. heel aangenaam dit , verrassend mooi zelfs … en wat een kennis van achtergrond wat je met ons deelt , thanks dus ! Fijne werknacht nog x

  3. Toch jammer dat ik op de MAVO frans na 1 jaar heb laten vallen…..
    Ik snap er dus helemaal niets van.
    Maar de melodie is mooi!
    Liefs Gerine.
    Die over een weekje de Australische muziek gaat beluisteren…. 😉

  4. Ik heb het beluisterd, mooie muziek maar jammer dat je de artiesten niet ziet. (op Youtube heb ik wat andere filmpjes bekeken). Toch een wrang achtergrondverhaal bij die zanger. Ik kan me voorstellen dat je daar iedere keer aan moet denken als je zijn muziek hoort.
    Francis Cabrel ken ik en heb ik ook op mijn iPod staan!
    groetjes!!

dit vind jij er van...

