Doornhammeke wandeling

Na al die hapjes, drankjes en uitgebreide eetpartijen werd het hoog tijd om eens de buitenlucht op te zoeken en frissen gezonde lucht op te snuiven. Gisteren besloten we dan maar om meteen één van de wandelingen uit te proberen die in de wandelingenbox zat als kerstkado. Kort na de middag zijn we een stel vrienden gaan opladen en vertrokken naar ons beginpunt: Zevergem. Dit dorp ligt is zuidelijk van Gent. Auto gestald aan de kerk en meteen onze wandelroute opgewandeld. We kozen de Doornhammeke wandeling omdat vrouwlief niet zeker was of ze pijnvrij het einde zou halen en deze wandeling relatief kort is (5,6 km). Ik had m’n camera bij zodat ik enkele mooie foto’s kon nemen…

 

eenden waren noodgedwongen ook op wandel

P1030411

 

2 aaneensluitende rietvelden zorgen hier voor kleinschalige waterzuivering

P1030412

 

wandelpad liep langs pittoreske wegen,

P1030413

 

…open landschappen,

P1030414

 

en water was ook nooit veraf. Hier een oude Schelde-arm

P1030415

P1030416

 

en uiteindelijk belandden we aan het jaagpad dat langs de Schelde loopt

P1030417 

even naar boven turen…

P1030420

 

toen we pas het jaagpad verlaten hadden, zagen we deze mooi gerestaureerde hoeve

P1030422

 

beekje kronkel zich door de weilanden

P1030423

 

het smeltende ijs maakt mooie tekeningen

P1030424

 

dreef die langs het kasteel van Welden loopt

P1030425

 

en tot slot nog een kunstwerk-gedicht dat langs deze dreef opgesteld staat

P1030426

 

Hoe kort deze wandeling ook was, we hebben volop genoten van het buiten zijn en de natuur en rust rondom ons.

Tegen de avond hadden we dan een familiefeestje bij m’n schoonzus dat heel wat rumoeriger verliep…

Groetjes!

Billy

21 thoughts on “Doornhammeke wandeling

  1. Grappig dat het lijf echt kan zeuren om een wandeling he? Hadden wij ook, we MOESTEN even naar buiten. Echter heb ik geen foto’s gemaakt, beetje dom misschien?

  2. Heerlijk zo’n wandeling…..het zijn net de Nederlandse polders! En bij jullie dus ook nog ijs op het water…Mooi dat gedicht..ik kan niet alles lezen, maar mooi dat ze zoiets in de natuur hebben gezet!
    Hopelijk geen ruzie geweest bij je schoonzus?
    Fijne dag verder!

  3. Hoi Billy, heerlijk hè er even uit, een frisse neus halen, had ik ook gedaan 2e Kerstdag behoorlijk stukje gewandeld in de bossen, mooie foto’s hoor!
    Fijne avond en liefs Bettje

  4. mooie foto,s joh! en heerlijk om te wandelen nu ook he? al was het vandaag wel berekoud vond ik.
    maar de natuur is schitterend nu..;)
    fijne jaarwisseling billy en An met liefs van mij..;)

  5. gewoon even lekker genieten van buiten en de frisse lucht altijd goed hoeven geen uren lange wandelingen te zijn tenslotte, dank je voor het delen van jullie wandeling ☼ ♥

  6. Mooi log hoor met al die foto’s, ik hoop dat het gauw goed komt met je vrouw. Ik weet wat het is altijd rugpijn, maar ik heb het toch anders denk ik.
    Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling toe!
    groetjes Patries

dit vind jij er van...

