Oh denneboom…

Wat zijn je takken wonderschoon…

Pfffff, we zijn vandaag weer een tijdje zoet geweest met het uitzetten en versieren van onze (kunst)kerstboom. Vroeger hadden wij altijd een echt exemplaar, maar daar zijn toch enkele nadelen aan verbonden (verlies van naalden, prijs,…) en zijn we na een tijdje overgeschakeld op een kunstboom. Aan het huidige exemplaar is wel wat werk aan, elke hoofdtak moet afzonderlijk in de stam worden gestoken. En daarna nog versieren, niet echt een favoriet werkje hier (noch van vrouwlief, noch van mij…). Maar het hoort er gewoon bij, vind je niet?

Nu nog de pakjes erbij…

Groetjes!

Billy

19 gedachtes over “Oh denneboom…

  1. Ik ga onze nepper mogen opzetten. Wij hebben met dezelfde reden een nepper gekocht. Ik vond met Pasen nog verdwaalde naalden in de vloerbedekking. Inmiddels hebben we parket, maar er gaat in mijn ogen niks boven een nepper 😉
    Hij is prachtig geworden! Ik zal morgen mijn eindresultaat voor je fotograferen.

  2. Tip voor de nepkerstboom: Na de kerst pak je hem gewoon op en zet je hem zo op zolder (of kelder) en volgend jaar zet je hem gewoon weer neer. Niets optuigen of aftuigen, gewoon versierd laten 🙂 🙂

  3. Mooi plaatsje hebben jullie voor de boom.En leuk versierd.Ik weet nog niet wanneer de zin wil nog niet komen maar inderdaad het hoort er toch wel bij.
    Groetjes.

  4. Ja toch altijd weer fijn dattie staat hè. Ben er ook iedere keer weer blij om dat het gelukt is en over een week of 3 weer blij dattie weg gaat.
    Wij hebben nog steeds een echte boom, die kunst zal er ook niet komen met een hovenier in huis…;o)

  5. Persoonlijk vind ik het er niet bij horen. Die boom heeft namelijk niets met de geborte van Jezus te maken, maar goed,
    het wordt de mensheid gewoon opgedrongen.
    Veel plezier onder jullie mooie boom!

  6. Mooi Billy. En wat je zegt: het hoort er gewoon bij. Al zou ik het niet willen, van de jongens moet en zal ik die boom neerzetten want Kersttijd … tja, dat is ‘heilig’ bij de kids hier.
    Enne, nog gefeliciteerd met je verjaardag, time flies!
    Ook fijn te horen dat het met je vrouwlief de betere kant opgaat, want rugpijn is niet prettig. Een fijne week nog!

  7. Volgend jaar kom ik wel langs, want mijn hobby is het wel om die boom op te zetten. Zalig, ik vind het altijd weer jammer als hij staat en heb het zelfs wel eens bij anderen gedaan.

  8. Prachtig, hij staat weer, ik sla nog even over, ik heb de boom zelfs naar kringloop gebracht, hahahaha
    En er is al jaren een nieuw soort boom onder de echten die de naalden behoud 😉
    XXX

  9. Ja Billy is zeker zo. Het is altijd zo’n zooitje als je een echte kerstboom neemt. Maar ik vind het wel altijd lekker ruiken.
    Bij mijn dochter haar school hebben ze ook kunstkerstbomen aangeschaft, puur en alleen voor de veiligheid.
    Maar versieren heerlijk vind ik het, meestal doet mijn dochter dat.
    Maar alle lichtslagen siert hier heel de straat, tja en inderdaad nu de kadootjes nog.
    xxx

  10. is een mooi exemplaar Billy helemaal niets mis mee, mn dochter vond het een aantal jaar op een rij wel van belang een kerstboom, maar nu volstaat ze met haar eigen mini-kunstboompje op haar kamer, ik doe haar graag een plezier, maar zie het zo, je doet er een boom geen plezier mee EN jezelf ook niet, en dan vooral om de naaldenregen die je er van hebt, of je m nu water geeft of niet zolang die staat, nee voor mij hoeft een boom totaal niet ☼ ♥

dit vind jij er van...

