Hoop doet leven!

…en daarvan las ik gisteren in de krant een levend bewijs van!

“Drieëntwintig jaar lang waren de artsen ervan overtuigd dat Rom Houben (46) uit Riemst weggezonken was in een diepe coma. Alleen zijn familie bleef kleine reacties zien. Ze hebben gelijk gekregen. Dankzij een computer en een aanraakscherm leeft Rom Houben weer. ‘Ik ben voor de tweede keer geboren.’”

Een aangrijpend verhaal van een man die 23 jaar lang door een ongeval verlamd achterbleef, en met niemand kon communiceren, maar toch alles helder van geest meemaakte… Tot de pc redding bracht!

Lees hier meer…

Groetjes!

Billy

17 gedachtes over “Hoop doet leven!

  1. Ja, ik heb het hele verhaal in de krant gelezen….idd heel bijzonder! Wat fijn dat de familie wel steeds hoop had dat hij eens wakker zou worden….de artsen hadden hem al opgegeven…..hoop doet idd leven!

  2. Ik heb comateuze patienten verpleegd langdurig. En altijd bleef ik vertellen over de wereld om hun heen en wat ik ging doen. Sommige collega’s verklaarden mij toen voor gek (25 jaar geleden), maar ik heb altijd net gedaan of zo’n patient mij kon horen, voelen etc. Want (buiten het stukje respect en ethiek) . . je weet maar nooit, dat blijkt wel weer.

  3. Ha die Billy! Dat hou je je bijna niet voor mogelijk hè als je bijna een kwart eeuw in coma hebt gelegen, dat iemand daar nog uitkomt! Wat zal die vreemd staan te kijken in de wereld van nu! Fijne dag, liefs Bettje

  4. wat een verhaal. hoe verschrikkelijk moet het zijn om opgesloten te zitten in je lichaam.
    en wat een geweldige familie, die al die tijd in hem is blijven geloven.
    kippenvel.

  5. Wat een mooi dit verhaal billy en het Is … hoop doet leven , leven is een zegen 🙂 Zal straks het vervolg lezen , terwijl ik luister naar het liedje 🙂 Wens je nog een fijne avond / nacht 😉

  6. ik las het ook hier in de krant en wat super inderdaad dat zoiets zoiezo kan he? geweldig hoor;) en wat moet die man zich onwijs eenzaam gevoeld hebben zeg,opgesloten in jezelf,alles om je heen waarnemen en niet kunnen reageren,pftttt dat moet toch verschrikkelijk zijn?
    zo zie je weer,wonderen zijn de wereld nog niet uit!
    liefs van mij..;)

  7. Wat een verhaal zeg! Het is toch niet te geloven. Hier blijkt maar weer dat artsen niet luisteren, of eigenlijk niet weten wat ze er mee aan moeten. Voor die mensen is het geweldig dat ze toch gelijk hebben gekregen. En nu dan toch nog van elkaar kunnen “genieten”

  8. Het is hier ook groot nieuws. Je zou toch de rest van je leven psychische hulp nodig hebben als je dat hebt meegemaakt. Maar misschien komt de discussie hier nu over los

  9. Mazzel dat die Rom zo ‘vergevingsgezind’ is. Wat een taaie, dat hij zolang met die frustratie heeft kunnen omgaan. Het vertrouwen in de medische wetenschap zal hij vast kwijt zijn. Gewoon 23 jaar van je leven gemist door een verkeerde diagnose! Djiez …

dit vind jij er van...

