Weekendverslag 21 & 22 november

Zaterdag zijn we kort na de middag ‘s naar zee gereden. Dat doen we wel vaker in het naseizoen, maar meestal is dat dan om uit te waaien in winderig en herfstachtig weer. En dat konden we zaterdag alvast niet zeggen, wat een weertje was het voor deze tijd van het jaar. Nog nooit meegemaakt! Eerst door de winkelstraten van Oostende gewandeld, waar vrouwlief graag een rokje en bijpassend vestje had gekocht. Maar dat haar bij het passen blijkbaar helemaal niet stond. Zij is dus zonder resultaat de winkelstraat uitgekomen, ik heb dan toch maar een nieuw cd-tje gekocht. Eentje waar weinigen al zullen van gehoord hebben: the very best of Chicken Shack. Misschien doet het enkele van jullie een belletje rinkelen als ik zeg dat Christine Perfect in dat bandje zong, en later huwde met John Mc Vie en dus Christine Mc Vie werd. Nog niet? Christine Mc Vie was daarna één van de leden van Fleetwood Mac. Zegt het je nog niks? Dan is het jammer, heb je een stuk muziekgeschiedenis gemist dan… Eén van de bekendste hits van Chicken Shack is “I’d rather go blind”, voor mij één van de mooiste slows die er ooit gemaakt werden. Om lekker dicht op de dansvloer te schuiven… Het nummer is trouwens zelf een cover van een song van Etta James.

P1030380 strand van Oostende, met links de Koninklijke gaanderijen

Nadien zijn we even via het strand langs de visserskaai gewandeld, en hebben ons dan neergevleid op een terrasje. Lekker biertje gedronken en daarna weer vertrokken. Nog even langs schoonzus geweest, en dan lekker thuis.

Zondagmorgen ben ik na een bezoekje aan m’n moeder, gaan zwemmen. Was alweer een hele tijd geleden, en dat voelde ik ook. Toch heeft het ontzettend deugd gedaan, als je uit dat water komt voel je je als herboren.
‘s Middags zijn we met onze vrienden en onze dochter en vriend mosselen gaan eten. Naar een restaurantje waar ze “van horen zeggen” uitstekend klaargemaakt worden. Maar onze verwachtingen waren blijkbaar hoog gespannen, zodat het ons dan toch wat tegenviel. We hebben mosselen al beter gegeten dan daar. Maar toch wel genoten hoor…
Daarna zijn we samen bij ons thuis aan het kaarten gevallen, het weertje was toch maar om te huilen (veel regen en wind!). En daarna nog samen naar het voetbal op tv gekeken.

En zo was het weekend alweer voorbij.

Vanmorgen is een technieker langsgeweest, en heeft het lek in de waterleiding gestopt. Ook een zorg minder…

Groetjes!

Billy

27 gedachtes over “Weekendverslag 21 & 22 november

  1. Ohhhh heerlijk langs zee wandelen, wel of geen wind, zeker juist in de herfst/winter! Tuurlijk ken ik Christine Mc Vie, zij mij vast niet haha, mooi muziekske hoor, klinkt ook echt lekker oud!
    Heerlijk ffkes zwemmen, moeten we ook weer eens nodig gaan doen en weer lekker uiteten geweest, mosselen altijd lekker jammie!
    Fijne (werk)week Billy, liefs Bettje

  2. Fleetwood mac ken ik wel, is muziek waar mijn schoonvader van houd 😉 Het weer zaterdag was echt prachtig. Jammer dat de mosselen iets tegenvielen, maar gelukkig hebben jullie toch nog kunnen genieten.

  3. Heerlijk uitwaaien aan zee…..wij wonen er vlakbij dus komen we er ook vaak….zeker ook omdat we een hond hebben! 😉
    Maar uitwaaien doet een mens goed, zeker na nachtdiensten! Nou, niets zei me wat, maar Fleetwood Mac uiteraard wel! Mosselen eten doe ik het liefst thuis….nergens zo lekker, al zeg ik het zelf!
    Je heb een lekker weekend gehad! Fijne maandag verder Billy!

  4. Fleetwood Mac ken ik wel maar Christine McVie zei me niets!
    Heerlijk dat jullie zo dicht bij de kust wonen, zeker als het zulk lekker naseizoen weer is!
    Je hebt weer een heerlijk weekend achter de rug dat is wel duidelijk.
    Hier heeft het later op de dag gisteren ook gespookt hoor, maar aan het einde van de ochtend en begin van de middag was het heerlijk weer!
    groetjes,
    Elmar

  5. Heb jij gezegd dat het rokje en vestje niet zo leuk stond of heb je dat tactisch aan een ander overgelaten?
    Lekker he, even uitwaaien aan zee, vooral in dit jaargetijde vind ik het heerlijk, ’s zomers zie je me niet.

  6. Fleetwood Mac ken ik wel. Althans ik hoor het wel eens van Arno, niet mijn ding, maar zo blijft het spannend he. Dat strand daar zijn we wel samen voor en graag met veel wind. Mosselen lusten we beide niet (ja het wordt saai hahaha) en kaarten is ook meer zijn ding. Daar heb ik een bloedhekel aan omdat ik vroeger toen ik klein was nooit mee mocht doen met de ouderen en bij Arno thuis werd er een half uur nagekaart terwijl schoonma maar stond te wachten met de pannen eten. Maar jij hebt genoten dit weekend, dat is het belangrijkste. En nu maar hopen dat het laatste gat is gedicht he

  7. Vroeger deden wij dat ook, naar de zee rijden. Ik heb ook zin om lekker weg te gaan. Wandelen langs het strand en de zee. Echt super hoor. Gelukkig dat het lek weer gemaakt is. Dat nummer is idd erg mooi. Het zegt mij ook wel wat.

  8. Natuurlijk zegt het iets, ik ben nu nog aan het luisteren, mooie versie, maar ik dacht al inderdaad dit is toch en ken ik van… lol
    Laat ik nu vaak of Etta James draaien hier of Snowpatrol en natuurlijk FleetwoodMac is de mood 😀
    XXX

  9. Fleetwood Mac ken ik wel maar is toch iets van na mijn tijd. Heerlijk ziet dat er uit op het strand. Ik ben vanmiddag nog wezen zwemmen toch 1x per week en mosselen hmmm toevallig vrijdag zelf klaargemaakt.
    Groetjes.

  10. Lekker hoor aan de zee wandelen, en ja Fleetwood mac weet ik wel maar de rest zegt me niets.Nou ik heb niet meer zoveel tijd daar ik weer fulltime mag werken, fijne week voor jullie.

  11. Christine McDinges zegt me idd niks, maar Fleedwood Mac des te meer. Op het strand van Oostende liggen ook nog voetstappen van mij. Heerlijk weer om thuis te kaarten. En nog prettiger als je weet dat je geen natte voeten meer krijgt door de kapotte waterleiding.

  12. Christine McVie wist ik dan weer wel, gaaf zo’n cdtje, kun je lekker blij mee zijn he?
    Ook naar het strand geweest dus, lekker uitwaaien, niks mis mee, net als van de rest van je weekend 🙂
    groeten Inge

  13. Christine Mc Vie nooit van gehoord sorry en lekkere mosselen moet je ook in Zeeland komen eten, maar je weekend was weer goed gevuld en daar gaat het toch maar om! liefs ook voor Ann.

  14. Dat lijkt me een heerlijk weekend billy! Jammer dat vrouwlief haar goesting niet vond 🙂 kan gebeuren … Strand van oostende ken ik maar al te goed , de muziek is me vreemd .. ben nu wel nieuwschierig geworden naar die slow … even kijken of ik hem kan vinden ; thanks for sharing en nog een fijne week toegewenst ! Groetjes s

  15. Billy,
    ik ken ondertussen enige mensen uit Vlaanderen, prettig volk. Zij hebben me inderdaad duidelijk gemaakt, hoe lelijk de kust van België is. Totaal vernield, heb ik begrepen. Ontzettend jammer is dat, zeg! Ameland heb je brede stranden met alleen maar een lange duinenrij! Erg mooi!
    groet, NANNE

dit vind jij er van...

