Weekendverslag 31 oktober/1 november

Vrijdag ben ik om 11u30 begonnen met werken, omdat mijn collega vroeger wou stoppen om te vertrekken op een vakantieweekje met zijn vrouw en kinderen. Het kwam mij ook niet ongelegen uit, zo kon ik dan zelf ook een uurtje vroeger stoppen en het weekend inzetten. Bij mijn thuiskomst bleek vrouwlief 2 van onze vriendenstellen uitgenodigd te hebben, en samen hebben we al onmiddellijk een heftig begin gemaakt van het weekend.

Zaterdag hielden we redelijk rustig, in de namiddag is vrouwlief naar een demonstratie geweest van Tupperware (kennen jullie dat in Nederland?), terwijl ik het rijk thuis voor mij alleen had. Het weer bleek nog goed genoeg om nog eens het gras een maaibeurt te geven, en dat heb ik dan ook maar gedaan. Meteen waren ook de duizenden boomblaadjes weg die uit de buurt ons gazon klaarblijkelijk het appetijtelijkst vinden.
‘s Avonds waren we tegen 19u verwacht op het feest van schoonbroer. Hij is nl. vorige week met brugpensioen gegaan, en dat werd met een heleboel familie en vrienden gevierd met een etentje en dansfeest achteraf. Middernacht kwam dan ook nog zijn verjaardag erbij, want hij verjaart nl. op 1 november… Jammer genoeg kwam het feesten niet echt goed op gang, maar we hebben ons toch genoeg vermaakt.

Zondag dan tòch nog vroeg uit de veren, lekker lang ontbeten en daarna zijn we met dochterlief enkele overleden familieleden gaan bezoeken op kerkhoven in de buurt. ‘s Middags dan samen met dochter en haar vriend (die in de voormiddag een heuse wandeling had gemaakt ter voorbereiding van een overlevingstocht die hij jaarlijks onderneemt met zijn vader) mosselen gegeten. En daarna een traditioneel 1 novemberbezoekje gebracht aan een oom en tante van me. Nadien hebben we met schoonzussen en schoonbroer nog samen het weekend uitgezwaaid met een hapje en drankje…

Groetjes,

Billy

19 gedachtes over “Weekendverslag 31 oktober/1 november

  1. Hoi Billy, yep dat kennen we in Nederland ook , een Tupperware party, ben ik een aantal gelee ook eens geweest, maar weinig gekocht hoor. Lekker hoor je weekendje zo beginnen! Twas gister allerzielen ja…en niet verkeerd, mosselen, jammie! Zo te lezen weer een goed gevuld weekend Billy! Fijne (werk)week maar weer Greetz Bettje

  2. Heee Billy, ja tupperware kennen we hier ook hoor, ik heb er een keukenkast vol mee. Je hebt weer een lekker weekendje achter de rug, lekker hoor, kan je weer op teren zoals dat heet.
    Nog gefeliciteerd met de nieuwe baan van je dochter!
    groeten Inge

  3. Tupperware kennen we zeker! Er worden zogenoemde tuppenware party’s gehouden, maar dat is wel tuttig hoor. Ik vraag me ook af wat een brugpensioen is? Klint verder als een leuk weekend!

  4. @ Pia/Roos: brugpensioen is een vorm van vervroegd pensioen. De werknemer dient aan enkele voorwaarden te voldoen ( x aantal jaren dienst, recht op werkloosheidsuitkering,…) en dat kan meestal vanaf 58 jaar. In sommige sectoren kan het zelfs aan 56 voor werknemers die in bepaalde verzwarende omstandigheden werkten (zoals ploegen- of nachtarbeid). Het brugpensioen levert weliswaar een financieel nadeel op (minder pensioen), maar toch is dit stelsel enorm populair in België zodat velen vrezen dat het weldra niet meer zal kunnen…
    .

  5. “Plastic-bakkies-avond” noemden wij dat altijd, die Tupperwarespulletjes. En de was-emmer gaat al jaren (kan wel al 30 jaar zijn) trouw mee op vakantie.
    Je hebt je weekend weer goed besteed, en op die mosselen ben ik jaloers! Vriendje lust ze niet, dus eten wij ze zelden hier, helaas.

  6. Zoals de rest, ken ik tupperware ook, de kast puilt uit…nee het is wel eens erger geweest. Maar ik vind het wel fijn om te gebruiken.
    Brugpensioen is mij ook niet bekend…?
    Dat horen we dan vast in een volgend log 😀
    Gezellige boel iedere keer weer bij jullie, dan hebben wij toch maar rustige weekenden soms.
    Fijne avond!

  7. Ja hoor, tupperware parties kennen we hier ook. Echt van die vrouwenkransjes waar de dames voor veel teveel geld, de meest onnodige zaken kopen. Maar ja, dan heb jij het rijk voor jou alleen. En met een pilsje erbij is dat geen straf, toch…

  8. Tupperware… zeker bekend hier in Nederland. Handige bewaarbakjes. Ze worden verkocht tijdens een party aan huis. Ik heb gelukkig nog niet zo’n party hoeven bijwonen…
    Klinkt als een goed weekend, zeg. Jammer dat het altijd zomaar voorbij is.

  9. Het was dus weer een afwisselend weekend voor jullie.
    Leuk voor je dochter dat ze dat kan vinden wat ze leuk vindt.En ja dat we hier ook tupperware kennen is je inmiddels al duidelijk hahahahahaha fijne week voor jullie.

  10. dit weekend hebben we weinig gedaan want ik kan nog steeds niet zoals ik zou willen maar volgend weekend gaan we naar gerine en bk.zij krijgen ons vorige aquarium want de kids zeuren hun de oren van het lijf dat ze ook vissen willen,grijnssss.ik verheug me er ontzettend op want het zijn echt lieve schatten!
    knufffff

  11. Tupperware bestaat hier al zo lang Billy, maar het is wel goede kwaliteit en je kunt het overal voor gebruiken.
    Toch nog een lekkere rustige zaterdag gehad. Met het misschien iets minder leuke bezoek aan het graf op zondag maar verder heb je je weer goed vermaakt.
    Maar je hebt er zondag weer een leuke volle dag van gemaak en gezellig ook. Groot gelijk.
    Genot xxx

  12. ik vind het zalig om jouw weekenden,zo vol en gezellig te lezen billy,mijn weekend was ook goed,pinokkio was er ook bij,hihi,fijne week,groetjes uit nederland,enne tupperware vind ik veels te duur…

  13. Tupperware was hier erg in, alweer wat jaartjes geleden, dat weet ik wel. ik las al bij mij dat jullie met allerzielen naar kerkhoven ben geweest. Best wel een mooie traditie vind ik. Je hebt je weer goed vermaakt, leuk hoor:)

  14. tupperware, praat me er niet van boring meetings man! en die begraafplaats bezoekjes laat ik liever achterwegen, weet je zij zijn daar toch niet meer, zo zie ik dat (-: ♥

dit vind jij er van...

