en dan was er plots…

…weer nieuws. Toen ik woensdagavond thuis kwam van het werk was dochterlief op bezoek. Het gebeurt wel vaker dat ze na haar dagtaak even binnenspringt, maar deze keer had ze iets bijzonders te vertellen. Ze gaat nl. veranderen van werkgever. Haar huidige job, die ze al enkele jaren doet, gaat ze inruilen voor verkoopster van baby-artikelen in een grote doe-het-zelf en geschenkenzaak in de buurt. Ik reageerde net als vrouwlief eerder verbaasd. En ik vroeg me ook wel af waarom ze persé dit wou doen. Het betaalt iets minder, en ze zal ook 3 weekends op 4 moeten werken.

Maar het heeft ook voordelen: tijdens de week zal ze haar vriend nu vaker zien. Want nu werken ze in verschillende ploegen zodat ze elkaar nauwelijks zien (klinkt bekend). Nu zullen ze elkaar wél meer zien (of dat een voordeel is weet ik nog zo niet, hahahaha). En de nieuwe job leunt uitstekend aan bij wat ze tijdens haar avondschool gevolgd heeft. Die avondschool, daar heeft ze begin dit jaar haar diploma gehaald zodat ze zelfstandig een kinderdagverblijf mag/kan opstarten. Het zal in elk geval een verrijkende ervaring zijn, mocht ze dat later dan ook effectief doen.

En daarbij, ze is oud en wijs genoeg om te weten wat ze moet doen, zal dus wel lukken…

Groetjes,

Billy

29 gedachtes over “en dan was er plots…

  1. Zeker weten Billy! In mijn ogen pak jij het zeer juist aan. Ze is oud en wijs genoeg om zelf beslissingen te nemen en als ouder kan je niets anders doen als ze van goede raad voorzien.
    Gr. J@n.

  2. Een jaar of wat geleden heb ik mijn baan met filmsterrensalaris opgezegd en ben toen voor nog geen derde van het toenmalige loon gaan werken. Een enorme inkomensverlaging, maar ik was 1000x meer gelukkiger en ik vond het geweldig leuk!! Geld zegt niet alles, het is soms makkelijk om het te hebben, maar het maakt niet altijd gelukkiger. Je moet doen wat je leuk vindt, want daar ben je goed in!

  3. Dacht ff dat ze kwam vertellen dat ze zwanger was, haha! Leuk voor haar hoor, nieuwe uitdagingen zijn altijd hartstikke leuk, toch?
    Groetjes, Gonny.

  4. L. Billy, ik denk dat dat inderdaad een grote rol speelt. Dat ze elkaar vaker zien en dat dat kleine beetje minder geld geen rol speelt. En dat ze dat werk ook veel leuker vind.
    Fijn weekend verder.
    Liefs Genot xxx

  5. grijnssss misschien is dat wel een hint dat jij binnenkort opa gaat worden hahahahahaha.nee hoor ik pest je maar.gefeliciteerd met haar nieuwe job zal ik maar zeggen.
    knuffffff

  6. absoluut doen waar je hart naar uit gaat,ook al verdiend het dan wat minder.plezier in je werk hebben is héél belangrijk.
    en het kinderdagverblijf gaat vást nog wel is komen,gaaf hoor!
    fijn weekeind met liefs van mij…;)

  7. Leuk dat ze niet alleen voor het geld gaat. Ik denk dat ze een fijne werkkring krijgt waar mensen blij zijn met een baby op komst of pasgeboren, daarbij ook nog je vriend vaker zien ,moet goed komen.
    groetjes.

  8. Ach het kan ook geen kwaad om eens te veranderen en ze zal het besluit vast niet impulsief hebben genomen. Ik wens haar veel succes in haar nieuwe baan en hoop dat ze het erg naar haar zin zal hebben daar. Voor jou een fijn weekend Billy.
    Groetjes Mar

  9. Leuk toch 🙂 goed dat ze haar gevoel volgt en super natuurlijk een eigen kinderdagverblijf kunnen opstarten … Wens je alvast een fijn en inspiratievol weekend toe billy , gaat wel lukken jouw kunnende 😉 groetjesss x

  10. precies Billybro, mooi laten waaien die gaat wel goed, als je een job switch doet en je weet dat je minder gaat verdienen dan moet ze er zelf wel een heel goed gevoel bij hebben ♥

  11. Tja, het zal inderdaad voor haar gevoel beter zijn, soms is dat belangrijker dan het salaris. Ik hoop in ieder geval dat ze het naar haar zin zal hebben.
    Fijne zondag!!

  12. Oké … ze zal haar vriend vaker zien … dit sluit uitstekend aan bij haar opleiding … kans om een verrijkende ervaringen op te doen … ze is oud en wijs genoeg om te weten wat ze doet … maar het allerbelangrijkste is toch dat ze dit doet omdat ze het leuk vindt?!
    En misschien komt daarna dat ‘langverwachte’ baby’tje ook wel, opa Billy

  13. Ooh spannend zeg! Maar haar nieuwe baan klinkt wel leuk. En ze mag zelf een KDV beginnen. Wow, dat zou ik ook wel willen, haha.. Morgen begin ik op mijn nieuwe plek. Fijne avond nog!

  14. Toch ook heel fijn dat je dochter haar vriend nu vaker kan zien. Zoiets vind ik zelf dan belangrijker dan geld. Wens jou een hele fijne maandag en een goed begin van de week!

dit vind jij er van...

