Bob Dylan – Hurricane

Eigenlijk ken ik Bob Dylan (echte naam Robert Allen Zimmerman) niet zo goed, misschien is dat een schande. Want hij is toch één van de grootste zangers/songwriters ooit. Dit nummer, Hurricane, is een lied van hem waar wel een heel tragisch verhaal aan vasthangt. Het gaat over Rubin Carter, een heel talentrijk bokser die onterecht (vanwege zijn huidskleur) is veroordeeld voor moord. Dit verhaal werd ook verfilmd met Denzel Washington in de hoofdrol.
Behalve het verhaal erachter vind ik het ook een uitstekende song. De viool last alle elementen op een sublieme manier aan elkaar.
Geniet met mij…

 

 

Groetjes, en alvast een fijn weekend iedereen!!!

Billy

17 thoughts on “Bob Dylan – Hurricane

  1. Billy mooi nummer en mooi om te zien. Tja goed om ook eens bij stil te staan. Blij dat het tegenwoordig niet vaak meer voorkomt, soms wel helaas.
    Bob Dylan heeft mooie songs geschreven/gezongen. Zijn echte naam kende ik niet.
    Fijn weekend je zal het wel weer druk hebben.
    Genietse
    Liefs Genot xxx

  2. Ja…een bekend nummer, alleen heb ik nooit naar het verhaal erachter geluisterd. Ik zou het niet gauw aanschaffen, maar zo tussen door naar luisteren is prettig.
    Ik wens jullie ook een prettig weekend!
    groetjes Patries

  3. We zijn allebei een grote fan van Boob Dylan en dan vooral de Dylan uit de 60’s and early 70’s. Krijg je met die babyboomers.

    Ik kom je even een goed weekend toewensen en ik moet je zeggen dat we allebei wat aanpassingsproblemen hadden t.a.v. de temperatuur en daarom heb ik vrijdagavond laat pas een blog geplaatst en ben nu weer eens bij jou langs geweest om te reageren. Tot horens.
    Saludos de
    Mara

  4. Heel eerlijk gezegd ben ik geen Dylan fan Billy.
    Hoewel het verhaal er achter heftig is kan ik dit niet echt een lekker nummer vinden.
    groetjes en nog een fijne zondag!
    Elmar

  5. hi BIlly
    als ik nog eens spinnen zie, dan bel ik u op 🙂
    maar je hebt gelijk, het zijn nuttige diertjes, alhoewel hun uitzicht niet alles is
    ik ga volgend jaar naar u2, het is al jaren geleden dat ik ze nog gezien heb, zie er al naar uit
    formule 1 gaat beginnen en daar gaan we nu naar kijken
    groetjes

  6. De song kende ik natuurlijk van horen , maar kende niet het verhaal eraan verbonden .. alweer een stukje cultuur erbij … jammer dat dergelijke zaken deel uit maken van het leven ; toch genoten van het liedje hoor billy ! hoop dat je fijn weekend had ?! Groetjes mya

  7. Morguh Billy, geweldig muziekske, ik vind zijn mooiste, ben niet zo’n fan van zijn stem, maar wel zijn teksten, ik kende het verhaal er wel achter en heb de film (prima vertolkt door Denzel Washington) al een paar keer gezien. Fijne nieuwe (werk)week Billy, liefs Bettje

dit vind jij er van...

