Weekendverslag 10 & 11 oktober

Vrijdagavond was de wedstrijd van ons favoriete ploegje een maat voor niks. Geen al te beste wedstrijd, en in de 2e helft maakte de regen die met bakken uit de lucht kwam vallen het nog minder genietbaar. Kletsnat, maar met een puntje meer kwamen we dus vanuit Oudenaarde weer thuis.

Zaterdag uitgebreid tijd genomen voor het ontbijt en de weekendkrant. Daarna zijn we bij onze vrienden F. en R. langsgeweest voor een aperitief. Intussen ook eens hun foto-album bekeken, waar de foto’s van hun weekje Ibiza bijgevoegd waren. In de namiddag zijn vrouwlief en ik gaan shoppen. Ik wou een paar nieuwe boots, m’n favoriete schoeisel voor de donkere maanden. Ik had er pas vorig jaar gehaald, maar die bleken hun goedkope prijs ook maar waard. Er zitten nu al scheuren in… Ik heb zaterdag Dockers gekocht, niet de duurste schoenen die ik die dag gepast heb, waardoor ik nog wat extra over hou om bij Decathlon nog een paar (goedkope) te halen die ik kan gebruiken als we nog eens een stevige wandeling maken. Na mijn shopbeurt wou vrouwlief nog een kleedje halen met bijpassend shirtje, voor de feestmaaltijd die we zondag as. hebben ter gelegenheid van de 85e verjaardag van m’n schoonmoeder. Daarna zijn we naar huis gereden, waar we samen naar een film hebben gekeken die we opgenomen hadden van de avond voordien. Het ging om de Vlaamse film “Aanrijding in Moscou”. Het bleek een erg goeie en ook humoristische film, helemaal in het Gentse dialect (maar met nederlandstalige ondertiteling). Schitterend taaltje! Daarna heeft vrouwlief een heerlijke vismaaltijd klaargemaakt uit één van de handige kookboekjes van onze favoriete supermarkt. En ‘s avonds lekker thuis…

Zondagmorgen ben ik nog eens een ritje gaan maken met m’n racefiets, was al enkele weken (maanden?) geleden. Maar het weer was goed, en ik heb me ook fantastisch geamuseerd. Genietend van fauna en flora onderweg, mooie landschappen… ‘s Middags samen met onze kids en hun lief gegeten en in de namiddag zijn we met dochter en haar vriend naar de huwelijksbeurs “Trouwen” geweest in Brugge. Enkele ideetjes opgedaan voor kledij en allerlei.
’s Avonds dan nog eens onze vrienden opgezocht en zo het weekend afgesloten…

Groetjes,

Billy

18 gedachtes over “Weekendverslag 10 & 11 oktober

  1. klinkt allemaal goed jullie weekend,ik heb het weekend gelegen en gehangen,zelfs mijn favoriete sport niet kunnen doen,pfff,vanmiddag naar de fysio,hopelijk gaat het dan snel weet beter,fijne week billy…groetjes

  2. Dat is voor jou doen een vrij rustig weekend :-))
    Mijn weekend was nog rustiger al heb ik wel weer wat op canvas neer gezet, was ook wel even lekker, nu zo meteen maar eens verder zien wat ik ga doen, houtskool of verf 😉
    XXX

  3. dat klinkt als een mooi gevuld weekend.
    jammer dat het weer tegenviel, gelukkig had je het zondag droog, hier heeft het gehoost.
    jullie krijgen dus ook zolangzamerhand de “wedding-kriebels”?
    een mooie week gewenst

  4. Oh jeh Billy zijn jullie nu aan de beurt met de huwelijkse voorbereidingen ? Geniet er van, soms zou je willen dat het voorbij was maar het is ook wel leuk. Spannende tijden met dames die veel op stap zijn om jurken te passen 🙂 Heerlijk rustig weekend he je gehad dat is wel eens anders

  5. Lijkt me wel leuk zo’n film in Gents dialect. Krijgen we nog foto’s van wat jij geshopt hebt? Ben ook benieuwd naar het kleedje van je vrouw hoor, dat mag je ook plaatsen 😉
    Maar je hebt weer een lekker en druk weekend achter de rug!
    groeten Inge

  6. Dus jij staat weer stevig in de schoenen. Is inderdaad wel gewenst met de natte en gladde wegen in de periode die we tegemoet gaan. Verder dus weer bourgondisch genoten bij schoonmama en van de film. Het zal Billy de levensgenieter niet zijn 🙂 Ik kan soms ook genieten van de diverse dilecten die ons land rijk is. Maar bij sommige dialecten is een ondertiteling toch wel een uitkomst.

  7. Weer een druk en gezellig weekend dus. Voor een goed paar schoenen geef ik altijd iets meer uit, maar ik doe er dan ook zomaar vijf jaar mee. Ik loop natuurlijk ook niet zoveel als jij 😛 Maar die je nu hebt gekocht zien er wel mooi en stevig uit!

  8. Ik weet niet waarom het mis ging maar ik had de reactie onder het vorige logje gezet, dus hier is nu nog een keer
    Die boots are made for walking..dat zie je zo. En je vrouw een kleedje haha:), is zeker ook wel geslaagd. Het was volgens mij wel een nuttig en leuk weekend:)

  9. Zo Billy eens wat andere dingen gedaan in het weekend. Je onderneemt ook altijd wat ben er wel eens jaloers op. Al is een weekendje nix ook best lekker.
    Eerst met je clubbie mee. Toen nog gewinkeld met je vrouw. Zondag gefietst heerlijk vind ik dat.
    En naar de trouwbeurs geweest met je dochter. Weer een druk weekend maar daar hou jij wel van.
    Liefs Genot xxx

dit vind jij er van...

