Weekendverslag 26 & 27 september

Zaterdag iets na 11.00u parkeer ik onze wagen in Borsbeek. Ik neem de fietsen van ons fietsrek, en geniet al van de zonnestraaltjes die door het bladerdek van de bomen doorkomen. Voor het eerst willen vrouwlief en ik die dag door het Antwerpse fietsen, gebruik makend van het fietsknooppuntensysteem. Thuis de route uitgestippeld aan de hand van een overzichtskaartje, een fluitje van een cent.
Nog maar pas enkele kilometers ver houden we al halt aan een stenen molen.P1030273 Aan de achterzijde ontdek ik zowaar een mooie drank- en eetgelegenheid( klik op één van de afbeeldingen om een kijkje te nemen op hun website). We besluiten om een kijkje te nemen. Binnenin is het heel mooi afgewerkt, en achteraan lonkt een bijzonder knus terrasje ons alweer naar buiten. Na het doornemen van de kaart besluiten we om er een lichte maaltijd te nemen. P1030274 We hadden toch geen eten bij, en het was al bijna middag, dus…. We namen beiden een boerenomelet, heel lekker. DaarnaP1030275 hervatten we onze fietstocht. Een mooi en heel afwisselend tochtje. Vaak fietsen we door verborgen steegjes tussen de huizen door, maar ook langs open landschappen. Een tijdje rijden we langs de Nete, waarna we Lier bereiken. Lier is een bijzonder mooi stadje, en daar zijn velen van overtuigd blijkbaar, want het is er druk. We nestelen ons (alweer) op een terrasje en nemen een (bijzonder lekkere Illy-)koffie. Daarna de fiets weer op om onze tocht rond te maken. Een dikke 50 km op de teller.

Eenmaal thuis gekomen maak ik spaghetti klaar, en eenmaal klaar genoten we er met een glaasje wijn bij van. ‘s Avond een lekker rustige tv- en pc-avondje…

Zondag zijn we in de namiddag eerst naar m’n schoonmoeder geweest, daarna was mijn moeder aan de beurt. ‘s Avonds nog bij schoonzus langsgeweest, en net toen we op punt stonden naar huis te keren, kwamen vrienden van ons langs bij schoonzus. We zijn dan ook nog wat samen blijven zitten keuvelen…

Groetjes,

Billy

16 gedachtes over “Weekendverslag 26 & 27 september

  1. Hmmm wat een heerlijk culinair dagje. Echt perfect weer was het nog. Ik dacht even toen je met begon ‘ik parkeerde mijn auto’ dat je weer een boete had te pakken, maar dat was gelukkig niet zo.

  2. De route lijkt me heel geslaagd. Zag antwerpen nooit eerder zoals op foto vermeldt en verder omschreven, zo zie je maar ..overal zijn v die mooie ontdekkende plekjes , leuk is dat he !? That ’s what ’s life is all about 🙂
    Jullie hebben weer genoten a het lezen en ook spaghetti gegeten dus :-)) Groetjes en nog een fijne week

  3. Het is weer een plezant weekend geweest Billy. Aan de foto’s te zien heb jij mooier weer gehad dan hier bij ons. Zaterdag de hele dag bewolkt tot een uurtje of 4, zondag was zonnig 🙂
    Nu moeten we weer werken, alhoewel jij natuurlijk ook overdag nog weleens even van het weer kan genieten. Ben je alweer terug in je eigen oude vertrouwde nightshift eigenlijk?
    groeten Inge

  4. Klinkt erg gezellig. Leuk hoor zo’n fietstocht, hou ik wel van, de kinderen helaas niet. Komt nog wel, als ik net zo oud als jou ben ofzo 🙂
    Groetjes, Gonny.

  5. Wow ik ben verbaasd dat jij ook nog een beetje “rustig” weekend kan vieren. Het bevalt me wel zo, althans de terrasjes in de zon op zo’n perfecte locatie. Ik laat Arno die fietsroute ondertussen wel doen 🙂

  6. Goh wat hebben jullie een leuk weekend gehad! En lekker getroffen met het weer…Zwarte markt was erg leuk, en bij Peet ouderwets gezellig, moest helaas vroeger weg, maar ik haal het nog wel eens in hoor!

  7. Dat was een flink fietstochtje. Ja jij bent wel wat gewend maar voor je vrouw toch wel een pittig ritje. Ook een mooie tocht als ik dat zo lees en de foto’s zie. En ja, Billy heeft natuurlijk een neus voor lokalen met lekkere biertjes, dus niet zo vreemd dat jij die mooie drank- en eetgelegenheid ontdekte!!!
    Groetjes Mar

  8. Hola Billy, We zitten nu op een terras in Cordoba met een kopje koffie. Albert heeft zijn notebookje meegenomen en hier is wifi dus ik kan even bij je reageren. Na deze log van je gelezen te hebben constateer ik wederom dat jij een levensgenieter bent. Dat ben ik trouwens ook. Gewoon doen!
    Na de koffie gaan we weer eens de Juderia (= Joodse wijk) bekijken waar de Mezquita ook bij ligt. Het is voor ons niet de eerste keer dat wij Cordoba een paar dagen bezoeken. Nog steeds is het weer hier goed. Nu al 27 graden en licht bewolkt. Voor een stad prima weer. Tot blogs.
    Groetjes,
    Mara

dit vind jij er van...

