Geflitst!

Ik kreeg deze week een nare brief in de bus… Ik ben geflitst! Tja…kan iedereen die vaak op weg is wel gebeuren….toch? 56 km/u waar je maar 50 km/u mocht rijden, op een mooie tweevaksweg buiten het centrum.

Maar ik heb mijn vrienden van de polies eens ferm mijn gedacht laten weten…en hen een brief gestuurd:

“Beste dienaars van de Wet,

Ik heb uw Proces-verbaal BR.98.LP.424963/2009-02/09/2009 vandaag goed ontvangen en dank u hiervoor.
Het is hartverwarmend om te mogen vaststellen dat er nog dappere politiebeambten bestaan die er niet voor terugdeinzen om werk te maken van een snelheids-overtreding van maar liefst 6 km/u.
Op de Deerlijkseweg is er op elk wegvak een andere snelheidsbeperking van toepassing: nu eens 70, dan plots 50 en soms gewoon 90 km/u. Het is dan ook van het allergrootste belang om dat allemaal netjes in goede banen te leiden.
Het is vanzelfsprekend dat hierbij de hardwerkende Vlaming in het oog  gehouden wordt, die zich omstreeks 12u naar het werk begeeft. Dààr valt immers het meeste geld te rapen.
Het is trouwens verwonderlijk dat er nog hard werkende Vlamingen zijn, aangezien misdaad beter loont en ongestraft blijft. Als die een hectare grote weed-plantage begint of leeft van car- en home-jackings, heeft die immers een veel kleinere pakkans dan wanneer hij zijn brood eerlijk wenst te verdienen.
De ijverige politiebeambten verdienen ook alle lof omdat ze nog een plek gevonden hebben waar er géén wegenwerken zijn en waar er om 12u nog geen eindeloze files staan aan te schuiven. Dergelijke plaatsen worden zeer zeldzaam in Vlaanderen. Knap werk dus, want in stilstaand verkeer valt niet veel te rapen…
Het spreekt vanzelf dat ik als voorbeeldige burger de achterstand op het ministerie van justitie, uitsluitend bevolkt door hard werkende ambtenaren en magistraten, niet wens te vergroten. Ik aanvaard dan ook graag de uitnodiging om € 50
te storten in de staatskas, want die kan dat goed gebruiken. Ik heb vernomen dat vooral de inwoners van het zuiden des lands deze gulle bijdragen graag zien komen.
Wees gerust dat ik mijn rijgedrag niet zal wijzigen, zodat u mij ook in de toekomst nog gelijkaardige verzoeken kan toesturen.
Met vriendelijke groeten.”

Aan iedereen desondanks een heel fijn weekend gewenst!

Groetjes,

Billy

26 gedachtes over “Geflitst!

  1. Haha….en dan lees ik nu je eigen reactie..
    Vorig jaar heb ik wel een soortgelijke brief geschreven en hoefde ik de bekeuring niet te betalen!!
    Tja, regels zijn regels, helemaal waar maar dit soort bekeuringen sucks!!
    lieve groetjes,
    Loes

  2. Ik zat het te bescheuren en vond je al zoooo’n lefgozer… is het niet echt.. valt me tegen van je Billy 🙂
    Ik kreeg ook een bekeuring, maar lieft 7 km te hard, 3 km aftrek, dus een boete voor 4 km te hard rijden=16 euro…Pffff, een lachertje, echt waar… zeker niks anders te doen die dag, zucht…
    Voortaan je Cruise Control gebruiken, voor die boetes kun je zoveel andere leuke dingen doen! Tjonge wat een wijze woorden.
    Fijn weekend en groetjes, Gonny.

  3. Het is altijd sneu geld, die boetes. Ik mag van geluk spreken dat ik gemiddeld 1 boete per jaar heb van zo’n 20 euro. En dat voor iemand die gemiddeld zestigduizend kilometer per jaar op de teller zet.

  4. Nou ja Billy, alle respect voor de prachtige brief, maar ik heb begrepen dat jullie in belgië er sinds kort ook aan moeten geloven, omdat ook de belgische overheid nu dit melkkoetje ontdekt heeft. Je brief zal echter niet werken, want ook in België komt de overheid geld tekort.
    Sterkte ermee.
    Gr. J@n.

  5. Zoo ben er weer eens hoor Billy!!
    Bedankt voor je reactie op mijn nieuwe layout, erg leuk dat je het zo mooi vind altijd…ik doe mijn best. Dit zijn eigenlijk gewoon veel plaatjes overelkaar heen zeg maar, 3 achtergrondplaatjes die vervaagd randen hebben (misted) en een scrapkit of 2. Ik heb me aangemeld bij yahoo, je hebt daar groepen die plaatjes versturen en daar krijg ik veel mail van. Inmiddels heb ik een aardig grote verzameling op mijn laptop aan plaatjes.
    Jammer van je prent hoor, maar je hebt een mooie brief met humor opgesteld!
    Ik wens je weer een heel fijn weekend toe en volgende week dus een blues weekend 😉
    groetjes Patries

  6. Nooit geweten dat jij zo’n snelheidsduivel bent. Maar dat terzijde. Het is een prachtige brief, die evengoed op Nederland van toepassing kan zijn. Ware het niet dat de opbrengsten hier in andere bodemloze putten verdwijnen. Heb je al wat terug gehoord? 🙂

  7. Wat heb je dat goed verwoord, inderdaad misdaad loont beter. Echt te triest zulke boetes, maar helaas ben je een van de velen. Stiekem hoop ik dat je brief wat uithaalt, al weet ik eigenlijk wel beter.

  8. Tsssssss 6 kilometer te hard, weet je wel niet wat je aan had kunnen richten!!! Billy toch…
    stel je toch voor dat er fietsers per ongeluk de verkeerde afslag hadden genomen om dat tijdstip!
    😛 hahahahaha
    Fijn weekend!
    XXX

  9. hahaha Billy, DAT ben je tenminste kwijt en je geld waarschijnlijk ook :). Je had de brief wat mij betreft gewoon kunnen sturen…..
    fijn weekend en denk aan je snelheid

  10. Da’s nog niks Billy, hier in Nederland ga je vier uur de cel in omdat je een diender “sukkel”aan zijn oren slingert. Hilarisch, die brief, ik bewaar hem. en pas hem aan naar nederlandse maatstaf….. of nee, dat hoeft niet, ik krijg nooit bekeuringen, mijn partner wel, maar die komen dan binnen op mijn naam want de auto staat op mijn naam.
    Als je toch moet betalen en je hebt geen centen, dan organiseren we wel een aktie of zo….
    Liefzz en groetjessss, Ada

  11. Hahaha je kan er zo een Nederlandse postzegel op plakken. Het is ook overal het zelfde he, volgens mij naaien die lui elkaar gewoon op omdat het nu eenmaal geld oplevert

  12. pracht brief Billy! en kan me je frustratie heel goed voorstellen.hebben ze nu écht niks beters te doen dan zulke lullige acties te voeren? t,is zoals je zegt,misdaad loont en de hardwerkende eerlijke burger moet daar voor boeten en dáár halen ze het geld vandaan,hoe krom kan het toch zijn he.
    en die brief? hahaha schitterend hoor!
    fijn weekeind met liefs van mij…;)

  13. hi Billy
    wat een mooie brief, en belachelijk dat je daar 50euro voor moet betalen.
    een schande is.
    En deze week nog niet veel goed nieuws gekregen. Weer al heel veel moeten betalen voor school;150 euro voorschot reis Roemenië, en dan nog een heleboel cursussen.
    De vriend van mijn jongste dochter heeft het uitgemaakt, hij is ze beu, dus dat meisje moet getroost worden.
    En heb zo de indruk op school, dat ik gepest wordt door één van de directeurs.
    De nieuwe komt donderdag zeggen; maandag geen school, iedereen thuis. Ik had al plannen met Elisabeth, krijg ik vrijdagmiddag te horen van de oudere: maandag de hele morgen werken. Niet leuk, maar wat kan ik doen, er zijn er al 2 de deur gewezen, en onmiddelllijk vervangen, dus besparingen?
    nog een fijne week

  14. Goeie brief Billy, alleen jammer dat je hem niet echt verstuurd hebt!
    Zou je toch eens moeten doen…. hihi
    Nooit geweten dat jij zo’n snelheids maniak bent hoor! Zou mij nou nooit overkomen……. (grijnzzzzzzzzz)Hier in Holland is de politie al net zo fanatiek!
    Groetjes Gerine en BK en kids

dit vind jij er van...

