Donor

 

Maandagavond heb ik iets gedaan wat ik eigenlijk al heel lang van plan was, maar waar het tot dan toe nooit van gekomen is. Ik ben met mijn dochter bloed gaan geven. De eerste keer, maar ik was er helemaal gerust in. Eerst een hele waslijst aan (medische) vragen ingevuld, dan nog een gesprekje met een arts. En daarna een zakje ophalen, en via een klein prikje van de verpleegster laten opvullen.

Niks aan toch!

En het geeft een goed gevoel dat ik er op z’n minst iémand kan mee helpen. Voortaan om de 3 maand…

Groetjes,

Billy

26 thoughts on “Donor

  1. Zoals Joke ook al zei: je hebt gelijk een medische check-op elke drie maanden, dat is ook handig! Zelf heb ik het jaren gedaan, maar wegens gezondheidsproblemen en medicijnen mag het niet meer. Gelukkig neem jij het van mij over 😉

  2. Wow een mooi initiatief Billy , het zal zeker wel een voldoening geven ,omdat je gewoon ook weet dat je er levens mee kan helpen .. tof ! Wie weet dat het ook ooit nog op mijn pad komt … groetjes en een fijne avond

  3. Tja, ik was ook ooit een trouwe bloeddonor. Totdat ik zelf 4 liter bloed toegediend heb gekregen. Daarna mocht het niet meer….
    Inverband met antistof K. Jammer eigenlijk, want daarna was ik me des temeer bewust van het feit dat bloeddonoren levens redden……
    Liefs Gerine

  4. In m’n diensttijd heb ik het ook wel gedaan, maar naderhand is er nooit meer iets van gekomen en op dit moment denk ik niet dat ze nog blij zijn met m’n bloed met de pillen die ik tegenwoordig slik, dus nu niet meer Billy!
    Gr. J@n.

  5. Lieve Billy,
    Omdat ik medicijnen slik kan ik helaas geen bloed doneren anders had ik het zeker wel gedaan.
    Maar als ik dood ga (nog lang niet hoop ik) dan mogen ze mijn hele lichaam hebben voor mensen om te helpen.
    Donor ben ik dus zeker wel. xxx

  6. Wat goed joh Billy, ook mijn aders liggen zo diep, en tja door mijn ziekteverleden moet mijn bloed eerst zelf helemaal schoon zijn voordat ik bloed kan geven. Tja en dan ook de medicijnen die ik blijf houden…Maar het is een mooi initiatief hoor! Fijn dat er mensen zijn die dat doen!!!
    Liefs Bettje

  7. ot: ik heb niets (met talen) gestudeerd.
    (financieel zat dat er nooit in, wij moesten na de middelbare school gaan werken.)
    maar ik denk dat je door veel te lezen ook een bepaald gevoel voor taal ontwikkelt.
    ik vind trouwens dat de vlamingen veel mooier met de taal omgaan dan de nederlanders,
    ik mag er altijd graag naar luisteren, en het lezen.
    daarom ben ik ook vaak op je weblog te vinden.
    groetjes

  8. Hoi Billy,
    Goed van je! Ik ben al jaren bloeddonor en het is een kleine moeite, toch! Het voordeel is dat je ook wordt gecontroleerd op je HB gehalte en bloeddruk. Ik mocht de laatste keer niet geven om dat mijn HB iets te laag was. Volgende keer beter.

  9. Dat je dit doet voor de medische wereld vind ik helemaal top, Billy! Ook een mooi check-up voor jezelf dat je helemaal gezond bent 🙂
    Ik heb het ook een paar keer geprobeerd, helaas wilde mijn bloed niet kruipen daar waar het gaan moest … 😉

  10. wat goed zeg! zou eigenlijk iedereen moeten doen,maar iets houd me tegen al weet ik zelf niet wat.zal er is over na denken.
    maar…toppie van je hoor!!
    fijn weekeind met liefs van mij…;)

  11. Arno zit al aan de 30 jaar met bloed geven en wordt zelfs tussendoor gebeld omdat hij een speciale bloedgroep heeft. Dus zet hem op Billy je kan nog heel lang vooruit

dit vind jij er van...

