The Beatles – Here, there and everywhere

Afgelopen woensdag was het op mijn favoriete radio Beatles-dag. Die dag werden nl. alle albums van the Beatles in een geremasterde versie heruitgebracht op cd. Voor een Beatlesliefhebber als ik een kadotip bij uitstek. Ik heb heel wat albums van hen in m’n bezit, en the Beatles zijn dan ook één van die groepen die me nauw aan het hart liggen. Toevallig had Lia donderdag een logje aan the Beatles gewijd, wat er toe leidde dat ze mij een hoop linkjes rond deze groep heeft toegestuurd, waar ik gisteren een heerlijke dag heb mee doorgemaakt. Lia, bedankt hiervoor!

Het liedje dat ik jullie vandaag presenteer, is niet van de bekendste songs van the Beatles, maar heeft voor mij wel een hele leuke anekdote. Dit liedje wou ik nl. absoluut gebruiken om op ons huwelijksfeest de dans in te zetten. Ik liet dan ook niks aan het toeval over die dag, en bracht zélf de lp mee naar de feestzaal, voor het geval dat de DJ het niet in z’n bezit had. Toen het moment gekomen was, bleek echter dat ik het verkeerde album had meegebracht, waardoor we dan noodgedwongen voor de toen heel populaire song “I will allways love you” van Dolly Parton kozen om het feest in te zetten…

25 jaar na datum, wil ik jullie dan toch met veel plezier “mijn” keuze presenteren…

 

 

Fijn weekend verder!

Billy

22 gedachtes over “The Beatles – Here, there and everywhere

  1. Wat een verandering op je weblog Billy, het is prachtig geworden!
    Wat die Beatles betreft, daar heb ik niet zoveel mee, maar er zijn wel wat aardige nummertjes vind ik Maar smaken mogen verschillen nietwaar!?
    Jij ook een heel fijn weekend Billy.
    Gr. J@n.

  2. Hey beste billy ,
    Alweer effe geleden , zie dat er hier veranderingen zijn gebeurt 🙂 Cool en ja beatles , wel mooi , maar niet echt mijn ding … die song van dolly parton vind ik wel goe te doen , groetjessss en nog een fijn weekend !

  3. Hoi Billy, ben niet zo’n fan van the Beatles, maar deze vind ik best aardig, tuurlijk zijn er nog wel wat plaatjes die ik wel kan waarderen van ze hoor , leuk joh je verhaal erbij! Fijn weekend, geniet van de muziekskes, greetz, Bettje

  4. Hehe, van The Beatles heb ik nagenoeg alles op vinyl, in nagenoeg een perfecte staat. Alleen de hoezen zijn niet allemaal even mooi meer (katten)
    Zij zijn een voorbeeld geweest voor heel veel muzikanten.

  5. Dit nummer niet zo bekend? Hier ben ik mee begonnen op vinyl, hahahaha Hier ook een fan maar ik ben wat jonger dan jij natuurlijk, dat ik dit niet heb geweten van jou, ook ik heb The Beatles wel als muziekstukken gebruikt bij logjes 😉
    Wat betreft je verhaal, je was erg zenuwachtig natuurlijk dat je het verkeerde album alsnog mee had genomen zelf, hahahaha Dolly Parton is ook mooi 😉
    Dit was het allereerste nummer wat ik hoorde ooit… mijn moeder had een ‘love’song album die best bijzonder schijnt te zijn 😉

    XXX

  6. Ja ja je was zenuwachtig en nu achteraf kan je er hard om lachen dat je het verkeerde album hebt meegenomen. Ik neem aan dat je liefde voor je vrouw alleen maar is toegenomen.
    Dan ten aanzien van The Beatles. Albert en ik zijn van de generatie (babyboomers geboren tussen 1945 en 1955) die opgegroeid is met de Beatles. De periode 1962 – 1970 (toen gingen ze als groep uiteen) was onze jeugd.
    Als we elkaar nog eens persoonlijk ontmoeten in België onder het genot van een wijntje en/of pintje, kan ik je over die schitterende jaren, THE SIXTIES, zoveel vertellen dat het niet bij één of twee drankjes zal blijven.
    Vanaf een nog steeds zomerse Costa del Sol, groeten van ons beiden.
    Saludos de
    Mara
    P.S. En natuurlijk kennen wij dit nummer Here, There and Everywhere. Volgens Albert is het track 5 van de CD Revolver.
    En hier volgt de songtekst:
    To lead a better life I need my love to be here…
    Here, making each day of the year
    Changing my life with a wave of her hand
    Nobody can deny that there’s something there
    There, running my hands through her hair
    Both of us thinking how good it can be
    Someone is speaking but she doesn’t know he’s there
    I want her everywhere and if she’s beside me
    I know I need never care
    But to love her is to need her everywhere
    Knowing that love is to share
    Each one believing that love never dies
    Watching her eyes and hoping I’m always there
    I want her everywhere and if she’s beside me
    I know I need never care
    But to love her is to need her everywhere
    Knowing that love is to share
    Each one believing that love never dies
    Watching her eyes and hoping I’m always there
    To be there and everywhere
    Here, there and everywhere

  7. geweldige anecdote Billybro, ja dat kan je zo hebben, ik ken deze wel van The Beatles, die linkjes zijn graag gedaan en als je online komt zal ik je the rooftop concert sturen in twee delen als je wilt ik heb die van you tube geript, vele andere heb ik als favoriet staan op mijn youtube channel ♥

  8. Hi Billy
    Zoals je wel weet krijgt school geld van de staat, maar de directie heeft met het geld gesmeten, en er is nu een grote put. Sedert vorig jaar hebben we nu 2 part-time directeurs, wat ik het ergste vind, is dat degene die de put gemaakt heeft, verder verantwoordelijk is voor het geld.
    Ik heb mij er bij neergelegd, niets aan te doen
    groetjes

  9. Och wat jammer zeg dat je toch het verkeerde album had meegenomen. De beatles, ik ben er nooit echt fan van geweest, maar leuk om af en toe te horen.
    De meeste liedjes kent iedereen wel denk ik!
    Fijne week weer,
    groetjes Patries

  10. Alhoewel ik niet veel met de Beatles heb, kan ik volgens mij bijna alle nummers wel (gedeeltelijk) meezingen. Het is niet dat ik ze niet leuk vind/vond hoor, maar ik was geen fan in de zin van plaatjes sparen en LP’s kopen.

  11. Het blijft een prachtig nummer. Ik ben ‘opgevoed’ met de Beatles. En ik vind de minder bekende nummers vaak het mooist. Ik vind één nummer zoooo mooi, maar de titel ontschiet mij nu even….:) Als ik het weer weet, laat ik het je weten!

  12. Hee Billy,
    Wat is je log lekker veranderd. Dat rood, helemaal te gek! Mijn lievelingskleur.
    Ferrarirood… hihihi
    En tja the Beatles…… Ik ken veel liedjes wel, maar heb er niet echt wat mee.
    Hoop je snel weer eens te spreken op msn. Was laatst toch wel erg kort!
    Liefs Gerine

dit vind jij er van...

