Voorbij

Zo, hét evenement in Waregem zit er weer op voor een jaartje.

Maandag zijn we naar de jaarmarkt geweest, maar zoals gewoonlijk vleiden we ons na amper 1 straat ver al neer op één van onze favoriete terrasjes om één van onze favoriete activiteiten te doen: mensjeskijken. Niks heerlijkers dan het begluren van al die mensen die op hun manier genieten (of niet) van de drukte op zo’n markt. En drukte was er alweer, niet in het minst geholpen door een stralende zon. Met een lekker biertje in de hand was het dan ook voor vrouwlief en ik genieten geblazen. Toen we op het punt stonden om naar huis te vertrekken om onze kookplaten nog eens aan het werk te zetten, liepen we onze beste vrienden F. en R. tegen het lijf. Weinig problemen om ons te overtuigen ons plaatsje op het terras niet te laten innemen door andere aasgieren… Samen nog wat gedronken, en toen werd het écht tijd om te gaan. Na een kant en klare maaltijd (tja…), vertrokken we dan opnieuw naar het stadscentrum om te genieten van het muzikale avondje. Net nog het laatste liedje kunnen meepikken van Anton Walgrave (die we overigens beiden niet kenden), waarna Axl Peleman z’n opwachting maakte. Deze rasechte Antwerpenaar zingt z’n popsongs ook in het Antwerps, wat voor ons, Westvlamingen, soms moeilijk te begrijpen is. Maar het klonk goed. Daarna kwam Frank Boeijen aan de beurt, die een schitterend optreden weggaf. Met bisnummers als “Paradijs” en “Kronenburg Park” sloot hij een mooi avondje af. Daarna met onze vrienden (alweer) een terrasje gedaan, en toen werd het tijd om ons bedje op te zoeken.

Gisteren kwamen onze vrienden F. en R. ons toch op de valreep vragen of we meegingen naar de wedrennen. Daar het weertje er onheilspellend donker uit zag twijfelden we nog wat, maar we lieten ons toch overhalen. Tijdens de eerste rennen kregen we nog enkele buien te verwerken, maar daarna klaarde de lucht op en onder een stralende zon, weliswaar iets frisser dan maandag, konden we het verdere verloop van de paardenrennen volgen. Het wedden zelf (op bescheiden schaal) verliep zoals gewoonlijk bedroevend, zodat we ons geen extraatje konden veroorloven…
Na de rennen zijn we naar huis gekeerd, nog iets kleins gegeten. Onze dochter en haar vriend opgewacht, om dan samen opnieuw naar het centrum te gaan. Tijdig onze wagen kwijtgeraakt, en toen samen het meesterlijke vuurwerk gaan bekijken. Een half uurtje knallen tegen de sterren op (letterlijk), een prachtig schouwspel!
Daarna het onvermijdelijke terrasje, waar we al heel wat mensen zagen die het vierdaagse feestgedruis duidelijk niet zo goed hadden verwerkt als wij… 😉

Nu weer de normale gang van zaken, deze week heb ik de namiddagploeg zodat ik straks weer aan de slag mag, terwijl vrouwlief nog kan genieten van een extra dagje verlof…

Groetjes!

Billy

9 gedachtes over “Voorbij

  1. weer alles heerlijk op de Billy manier.
    heerlijk een terasje pakken op de jaarmarkt.
    De jaarmarkt hier moet nog komen maar die is altijd in oktober.
    Deze markt ga ik wel altijd even over met de kinderen, maar verder hoeft van mij ook niet meer. Het is soms zo koud dat je echt niet lekker gaat zitten.
    en hier is het volk altijd helemaal gek dus de terassen en kroegen ztaan vaak stampvol met dronken volk en daar wil ik mijn dochters nog niet tussen hebben.
    werk ze vanmiddag/ van de week
    veel liefs

  2. Ben jaloers joh, Frank Boeijen! Zo’n jaarmarkt vind ik altijd gezellig en volgens mij lekker weertje erbij! Lekker genoten dus van je extra vrije dagen Billy!
    Werkze maar weer en liefs Bettje

  3. De laatste jaarmarkt die ik bezocht was zo druk dat je gedragen werd. Dus voorlopig zien ze mij niet meer, je kon zelfs geen terras meer bereiken, laat staan er te gaan zitten. Dus Billy jullie hadden het beter voor elkaar

  4. frank boeijen,cool,ik heb hem ook een paar keer live gezien en gehoord,niks mis mee,dus jij bent nu alweer aan het werk? beetje gewend weer? ik alweer bijna 2 weken,zalig vind ik het,haha,volgende week gaan ze hier ook weer naar school,dan is alles weer enigzins normaal,zo normaal als het hier maar zijn kan…fijn weekend alvast billy…groetjes

dit vind jij er van...

