Vakantie-ergernis

Nog even terugkomen op de vakantie…

Eén van m’n grootste ergernissen op vakantie, meer bepaald bij het ontbijt of avondmaal op hotel, is het feit dat er soms mensen bij zitten waarvan je denkt “die hebben thuis niks, en graaien hier wat ze kunnen”. Ook al gaat dat voor mensen die thuis niks (of weinig) hebben misschien helemaal niet op, omdat die meestal met weinig tevreden zijn. Maar dan heb je die “graaiers”, ze nemen hun bordje mee en grabbelen van alles wat tot hun bord bijna uitpuilt. En als ze dan vertrekken van tafel, ligt de helft nog op hun bord…onaangeroerd.
Zo hadden we tijdens ons laatste ontbijt in Houffalize een vrouw bij het ontbijt die een glas fruitsap (sinaasappelsap) had genomen, en vertrok zonder ook maar één slok te nemen! Zoiets doe je toch niet!!!

Waarom niet gewoon, zoals een deftig mens betaamt, eerst nemen wat je zeker kan opeten, en daarna nog iets bij nemen als je nog wat op kan? Lijkt me veel keuriger, toch?

Groetjes!

Billy

24 thoughts on “Vakantie-ergernis

  1. Daar heb je helemaal gelijk in joh! Ik vind het behoorlijk aso. Maar ik moet wel stiekem bekennen dat jongste kanjer ook alles wilde uitproberen op zijn bordje toen we laatst, voor hem de 1e keer, in een hotel waren…maar ach dat weetie nou ook wel dat ’t niet fatsoenlijk is , Fijne avond & alvast fijn weekend Billy!

  2. breek me de bek niet open..daar heb ik dus ook een grote hekel aan…waarom mensen zoiets doen?..volgens mij gewoon schrik dat ze, wanneer ze een tweede keertje zouden aanschuiven” er niks meer over is voor hun…terwijl er meestal genoeg is..zo heb je ook van die all you can eat wokrestaurants hé…ze scheppen op, duwen je opzij, nemen bijna je eten van je bord, en gaan dan uiteindelijk naar hun tafeltje met bv een heel bord dessertjes..terwijl ze der misschien 2 opkunnen nog…schrokkers, en om het op zen belgisch te zeggen: onbeleefde boeren vind ik dat”…

  3. grrr daar gaan mijn nekharen[als ik die had]werkelijk van overeind staan!!!voor een tijdje terug hadden we hier vrienden op bezoek die zich gedroegen alsof ze 14 dagen iets te eten hadden gehad.de pannen werden echt uitgeschraapt!!!!ik werd er gewoon misselijk van bah!!!!knuffffffvan HH

  4. Hoewel ik nooit over anderen oordeel, keur ik zulk gedrag ook af. Hel erg zelfs.
    Het is een operste teken van verwennerij of zo.
    Ik zag het keer bij de chinees. Eeuwig zonde van het eten

  5. De Russen staan er inmiddels bekend om bij de “all-in” hotels. Dat schijnt te komen omdat ze tijdens het eten niet meer van tafel afmogen (???) maar ik noem het gewoon aso. Maar ook bij een koud of warm buffet is de Nederlander ook van: “ik zal mijn geld eruit eten en dat van de volgende keer ook alvast” Nou ja, niet allemaal natuurlijk. Ik ben ook liever van: “liever drie keer een beetje dan een keer heel veel” Groetjes!

  6. Je hebt helemaal gelijk, zoiets doe je niet. Er zou een regel moeten komen: alles wat je neemt, dat eet/drink je ook op! Zoniet, dan betaal je ervoor.
    Al die nog halfvolle borden worden gewoon leeggekiept bij het afval, dat is gewoon zonde.

  7. Ze zijn er inderdaad, dat laat ik juist aan mijn kind zien als mensen het doen, en dan zeg ik heel droog… dat doe je dus NIET…
    Dan loop je maar 6 keer en dan telkens kleine beetjes. Thuis doe je dat ook niet, hier dus ook niet of op bezoek, dan ben ik altijd afwachtend, ben ik thuis ook :-))
    XXX

  8. Oh, OT nog, vergeet ik dat, het gerecht is een een pans gerecht, dus niet OP de BBQ het heet BBQ schotel, eigenlijk voluit: Texaanse BBQ schotel, het is een bakje met natte kruiden van het merk KNORR en doet eerder denken aan shaslick maar dan in de pan gemaakt 😉
    XXX

  9. Tja Billy, niet iedereen heeft een fatsoenlijke opvoeding gehad en geleerd dat het bordje helemaal moet worden leeggegeten. Je komt ze overal tegen en het zijn over het algemeen mensen waarvan je zou zeggen; Die hebben alles wat hun hartje begeert, maar dat is het misschien wel, ze zijn blasé!

  10. Inderdaad Billy, dat vind ik ronduit aso. Zouden die mensen soms bang zijn dat het allemaal op is als ze eventueel nog een tweede keer iets willen gaan halen? Het lijken wel aasgieren! En dan inderdaad nog zoveel dat ze het niet eens op kunnen ook!
    Groetjes Mar

  11. absoluut je hebt helemaal gelijk billy
    weet je waar ik ook zo’n hekel aan heb, als je visite hebt en de kinderen gaan op hun knieën bij de tafel bij de chips/toastjes schaal zitten.
    en dan maar proppen.. zet er ouders bij die er niets van zeggen en het plaatje is compleet, BAH!

  12. De ogen zijn vaak groter dan de maag.
    Gulzigheid is troef.
    Morgen komt er oorlog en heb ik geen eten meer.
    Zo kan ik nog wel even doorgaan Billy.
    Ook ik heb zulke personen vaak meegemaakt tijdens buffetten. Niet te geloven.
    Ik wens je alvast een fijn weekend.
    Groeten,
    Mara

  13. Ik hoorde pas op de radio dat ergens in een – eet zoveel als je kunt restaurant voor een bepaald bedrag – een boete werd berekend als je je bord niet leeg had gegeten. Ik ben niet zo’n grote eter, maar zou liever twee kleine porties halen en dan twee keer heerlijk genieten. Laat ff weten wanneer je op vakantie gaat, gaan we met z’n allen mee……..

  14. Wij gaan dit jaar weer een weekje naar Turkije en de Russische vakantiegangers daar kunnen er ook wat van… helemaal zoals jij het hier beschrijft.
    Hopelijk dit jaar een hotel met niet teveel Russen dus!
    groetjes,
    Martine.

  15. Hi Billy
    ik vind zoiets ook heel erg
    waar mijn ouders zitten in Spanje,waren er die hun tassen vulden met eten, omdat ze maar half pension genomen hadden, en nu krijgen ze zoveel niet meer ’s morgens.
    Ik vind dat ook schandelig
    als ik iets neem, dan eet ik het op
    wens je nog een fijne zondag toe
    groetjes

dit vind jij er van...

