Weekendverslag 22 & 23/8

Zaterdag zijn we alweer vroeg vertrokken (9u) met de wagen en de fietsen achterop, om samen met vrienden F. en R. een fietstocht te maken. Deze keer hadden we Lo uitgekozen als startplaats. Een klein stadje in de Westhoek, het westelijke deel van onze provincie. Opnieuw biljartvlak parcours, eerst een tijd langs de Lovaart gereden, en ook een deel langs de IJzer. Heel aangenaam fietsen, en met tal van horecazaken onderweg was het geen probleem om een pitstop in te lassen… 😉

‘s Avonds hebben we met diezelfde vrienden dan mosselen gegeten. Ons buikje rond, 7 kilogram mosselen met 4 personen. En daarna zijn we huiswaarts gekeerd om nog wat mee te pikken van de voetbalwedstrijd Zulte-Waregem – Anderlecht. En daar hebben we nog een stel andere vrienden voor uitgenodigd, die de uitnodiging in dank aanvaardden…

Zondag eerst een bezoekje aan m’n moeder, en daarna alweer een vriendenonderonsje bij mijn broer en schoonzus. Aperitiefje(s) en hapjes in overvloed. Lang konden we niet blijven, want bij de nicht van vrouwlief waren we gisteren ook al uitgenodigd voor een barbecue. En die viel reuze mee. Na het eten had de man van de nicht voor enkele spelletjes gezorgd, wat nogal voor hilariteit zorgde. Als je bedenkt dat eieren, water en (véél) drank tot de ingrediënten hoorden, dan weet je nu eenmaal dat er volop gemorst wordt… Een hele plezante dag. Maar tegen 20u30 zijn we toch huiswaarts gekeerd omdat ik vandaag weer vroeg moest werken…

Groetjes,

Billy

20 thoughts on “Weekendverslag 22 & 23/8

  1. Billy ik dacht dat de Belgen de Nederlanders aan het straffen waren door de mosselen in de ban te gooien. Maar zo te lezen doe jij daar niet aan mee hahaha. Gelukkig want ik als Nederlander lust ze echt niet, dus aan mij verdienen ze niks

  2. De mosselen waar Pia het over heeft mogen door de Belgen gerust geboicot worden, dan zakt de prijs hier door overaanbod en daar wil ik wel van profiteren…..
    Weer een welbesteed weekend Billy.
    Gr. J@n.

  3. Dat lijkt me een heel goed weekend geweest met heel veel lekkers. Voor ons was het misschien niet helemaal goed geweest maar jij fietst het er wel weer af.
    Groetjes.

  4. Mosselen heb ik nog niet eerder gegeten dus die kilo’s zeggen me dan ook niet zoveel 😉
    het lijkt wel veel in ieder geval.
    leuk om te lezen dat je weer een geslaagd weekend achter de rug hebt in ieder geval
    en je vakantiekiekjes zijn super, erg mooi daar!
    groetjes Patries

  5. ik ben helaas allergisch voor mosselen… want ohhhhhhhh ik vind ze zo lekker… maar laten staan dus…
    lekker weekeind heb je gehad Billy… dan kun je er weer tegen…

dit vind jij er van...

