Zweten!

Pffff, wat was het warm vandaag. En als je in de namiddag moet werken, voel je dat natuurlijk nog beter! Maar m’n eerste werkweekje in de dagploegen loopt bijna af, nog ééntje te gaan morgen. Wat een verschil met de nachtploeg zeg! Zoveel meer drukte, en zoveel meer volk om je heen… En wat ik al helemaal beklaagd heb: je hebt zoveel minder vrije tijd!!! Ik ben amper op, wat huishoudelijk werk verricht, moet dan al aan koken denken en vervroegd middagmaal eten, om dan al omstreeks 11u30-11u40 te vertrekken naar m’n werk. Veel bijlezen en reageren zat er dus deze week nog niet in…

Misschien lukt het volgende week beter, als ik de vroege ploeg heb. Maar dan is het zo verdomd vroeg opstaan…zal dan ook weer vroeg naar bed moeten. Ik zie wel…

Ik wil nog even een misverstand uit de wereld helpen: ik bén al ploegchef (van de nachtploeg). Ik ben dus niet gepromoveerd, laat dat duidelijk zijn. Ze hebben me enkel gevraagd om overdag te werken omdat ze het meer noodzakelijk achten dat er in de dagploegen een leidinggevende is. Mijn mannen van de nachtploeg kunnen ook beter af zonder mij, want ik heb meer ervaren mensen onder mij. Het is dus een gunst waarvoor ik toegezegd heb. Staat het me niet aan, dan kan ik ook zo terug naar de nacht.

Groetjes,

Billy

26 thoughts on “Zweten!

  1. Dat is dan een beetje een luxe probleem,je hebt het dan niet getroffen met dit warme weer.Maar het is geen gemakelijke keuze, daar zul je even de tijd voor moeten nemen .Veel wijsheid daarbij.
    Groetjes.

  2. Ja Billy ik kan me voorstellen dat dat heel erg wennen is. Ik doe niet anders dan van 13.30 tot ongeveer 21.00 uur werken, op tijd eten idd het is niet altijd leuk, maar ja, ik heb in ieder geval een baan.
    Gelukkig kun jij nog terug als het je toch niet bevalt.
    Ik wens je een heel fijn weekend, mijn schoonpa mag vandaag weer naar huis gelukkig!
    groetjes Patries

  3. Billy… je bioritme omgooien is niet zo gemakkelijk hoor.. dus goed opletten wat je doet… die dienst die je nu draait is indd niet een aangenamen… nooit ff lekker de avond weg enzo…
    sterkte ermee

  4. En zo heeft elk voordeel zijn nadeel. Alleen denk ik niet dat je hier voordelen aan gaat beleven Billy. Maar gelukkig als het niet bevalt dat je het dan terug kan draaien. Succes he

  5. Gewoon doen waar jij je het best bij voeld billy … live is to short … maar goed , ik snap ook wel dat je handeld naar gelang hoe het daar het beste draait .. je ziet wel , succes en nog een fijn weekend

  6. Ik kan me wel voorstellen dat je die ploegendiensten niet zo’n succes vindt Billy. Ik heb ook altijd in wisselende diensten gewerkt. De vroege dienst had ik de meeste moeite mee, late dienst en nachtdienst vond ik heerlijk.
    Ik wens je een iets minder warm en fijn weekend Billy.

  7. Och lieve help… an dan beginnen de buitentemperaturen ook nog te stijgen.
    Met deit soort temperatuiren is het veel prettiger om snachts te werken dan overdag..
    maar goed ik hoop da tje je draai kunt vinden.
    veel succes en geniet nu maar eerst van het weekend
    veel liefs

  8. kan me in beelden dat het een hele aanpassing is, en nu net met die warmte
    gelukkig heb je volgende week de ochtend, en ben je thuis als de grote warmte er is
    nog een fijn weekend

  9. Je hebt wel de juiste instelling hoor door je werk zo om te draaien om een ander tijdelijk te vervangen.
    Je hele structuur is even uit het lood.
    Succes met het vroege opstaan. Pff jij liever dan ik. Ik vind half 7 al vroeg 🙂

  10. Precies met die zomerse weer overdag moeten werken terwijl je dat niet gewend bent, da’s helemaal 3x niks natuurlijk! Ik vraag me trouwens af hoe je vrouw dit zo vindt, ook zij is al die jaren zo heel anders gewend?
    Groetjes en succes met het berevroege opstaan… Gonny.

dit vind jij er van...

