Ingrijpende wijziging

Vanaf vandaag is er een ingrijpende wijziging in mijn werktijd.

Eén van mijn collega’s ploegchefs is nl. voor enkele weken/maanden out met een hernia. En vorige week heeft onze afdelingsverantwoordelijke gevraagd of ik zijn plaats wou innemen in zijn ploeg. Het moet gezegd, ik heb er even moeten over nadenken. Want ik ben gewoon om al jarenlang in de nachtploeg te werken. En dan zomaar opeens voormiddag- en namiddagploeg werken is niet evident. Vooral de ochtendploeg baart mij zorgen, want dan moet ik om 4u30 al starten, wat betekent dat ik al omstreeks 3u30 (ten laatste!) m’n bed uit moet. Voor iemand die gewoon is om altijd te mogen uitslapen (voordeel van de nachtploeg) geen sinecure…

Ik heb dan wel toegestemd, maar ook een tegenvoorstel gedaan mocht het met de ochtendploeg niet lukken. Maar ik zie wel.
Vandaag start ik dus met de namiddagploeg, en dat is werken van 12u30 tot 21u.

En volgende week dan de gevreesde ochtendploeg…

Groetjes,

Billy

24 thoughts on “Ingrijpende wijziging

  1. oeiiiiiiiiiiii Billy… heel veel sterkte… ik weet hoe moeilijk dat is zo vroeg opstaan… ik ben geen ‘uitslaapster’… maar toen ik moest wennen aan 5.30 de wekker zodat Guitarman om 6.15 kan vertrekken was dat ook wel ff slikken…
    sterkte dus ermee…

  2. Ha die Billy, ik zou het ook heel moeilijk vinden zeker als je zo gewend bent de nachten te draaien! Sterkte met je beslissing joh! En bedankt voor je lieve reacties op mijn blogje , liefs Bettje

  3. Het lijkt altijd dat je in de namiddagdienst zo weinig vrije tijd hebt, is mijn ervaring. Voor je naar je werk gaat doe je niet echt iets en na je werk ook niet.
    De voormiddagdienst heb ik nog nooit gewerkt, dus kan ik niet uit ervaring spreken, maar lijkt mij een vreselijke dienst om te werken.
    Nee, ik ben blij dat ik zoveel in de nacht kan werken, dat bevalt mij toch het beste. Succes ermee!

  4. Toch wel leuk dat je voor deze job gevraagd bent Billy!
    Het zal wel even wennen worden aan die anderde diensten, maar dat komt vast wel goed!
    groetjes,
    Elmar

  5. dat zal inderdaad een behoorlijke omschakeling zijn zeg en ik hoop van harte dat het je zal bevallen maar wél weer leuk dat ze aan jou dachten hierin toch?
    rustig aan maar hoor en gewoon zeggen als het je tóch niets lijkt.
    fijne nieuwe week met liefs van mij..;)

  6. ik kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt om vroeg je bed uit te gaan.heel goed zelfs want hier komt het ook zo af en toe voor dat we voor ons werk s’nachts plotseling ons bed uit moeten en ik heb daar erge moeite mee.ondertussen klop ik het dus nu af,grijnsss.heel veel succes en vooral sterkte.
    knufffff

  7. Ik beloof hierbij plechtig, dat ik NOOIT meer zal klagen als ik om 04.00 uur mijn bedje uit moet! Sterkte Billy, het is nogal een verandering!

  8. Oei das inderdaad erg wennen dat. Zeker als je al zolang gewend bent aan je eigen ritme. Gelukkig is het tijdelijk, ik hoop dat het snel went….

  9. Hahaha Billy mocht het niet lukken met die ochtendploeg, dan kom ik wel. Ben toch meer een vroege vogel dan een nachtvlinder. Maar succes he, het zal zeker tegenvallen

  10. ik kan mij inbeelden dat het lastig zal worden, om zo vroeg op te staan
    gelukkig is het zomer, ik vind het nog erger in de winter, je ligt daar dan in uw warme bed, en moet dan opstaan, het ik koud en donker buiten
    veel suc6 ermee
    en weet je , de vakantie duurt te lang
    mijn meisjes zijn al maanden op zoek naar een vakantiejob, maar nergens niets, en Cheyenne moet maar half sept beginnen, en heeft al week gedaan met de examens, dat zijn drie maanden verlof
    ik ga ook maar een weekje weg hoor, en dat is niet om te rusten maar om te bezoeken
    fijne dag nog

  11. Oei, dat is zeker ingrijpend. Ik heb 7 jaar in de ploegen gewekt, waarvan een groot deel alleen maar nacht, maar een omschakeling viel me altijd zwaar. Succes er mee.

  12. Ik heb ook altijd de nachtdienst geprefereerd boven de ochtenddienst. Dus ik kan me je reserves heel goed voorstellen. Nou ja, als het niet lukt mondje open trekken. Dan zoeken ze maar een oplossing vind je niet?

  13. nou Billy, toch ook een eer dat ze je vragen, dan doe je toch iets goeds, of niet? En wennen, dat zal zeker, ik wens je dan ook veel succes. greetz van jeany

  14. hi Billy
    jullie zullen hier in de wijk moeten komen wonen
    uw vrouw is één van de enigen die een auto was, mezelf niet meegerekent
    hier gaan de vrouwen met de wagen werken, de mannen met de fiets, en op zaterdag mogen zij de wagen wassen,
    ik heb nooit zo’n geluk gehad, maar ik zou het ook niet willen
    nog een fijne avond

  15. Ik kan het me helemaal indenken, je lichaam is ook helemaal ingesteld op het overdag slapen hé? Adolf moet er ook zo vaak zo enorm vroeg uit, met regelmaat ook rond die tijd en haalt dat dan gewoon ’s middags in anders is het echt niet vol te houden…
    Veel succes ermee!

  16. Inderdaad een ingrijpende wijziging voor jou. Hopelijk duurt dit niet te lang voor je Billy. Ik zou er zelf niet aan moeten denken. Ik draai altijd late diensten als avondhoofd in de gezondheidszorg en dat dit voor een maand omgedraaid zou worden naar dagdiensten. Ik denk dat ik dan total loss zou zijn na afloop.
    Nogmaals ik wens je sterkte.
    Saludos
    de Mara

dit vind jij er van...

